2014-05-27, 23:30
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janita
Låter intressant. Kan tänka mig att han dominerar lanen mot svaga melees men hur står han sig mot starkare champions som Garen, Renekton och shyv t.ex?

Silver <3

Han klarar sig bra mot alla melee's sålänge du fattar att folk kommer ganka dig hela tiden, så warda. Se till att få din tear och förstå att du är weak early, du vill ha tear och catalyst innan du börjar gå för kills iaf.
Citera
2014-05-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Silver <3

Han klarar sig bra mot alla melee's sålänge du fattar att folk kommer ganka dig hela tiden, så warda. Se till att få din tear och förstå att du är weak early, du vill ha tear och catalyst innan du börjar gå för kills iaf.
Var det där en insult mot mig eller? Förlåt för att man försöker lära sig

Tack för tips, testar honom imorgon.
Citera
2014-05-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janita
Var det där en insult mot mig eller? Förlåt för att man försöker lära sig

Tack för tips, testar honom imorgon.
Vattentätt tips för att gå från silver till guld på en dag: Spela bara Zed i sololanes (helst mid). Farma till lvl 6 och sen antingen roama eller försök döda lane-motståndare/junglare varje gång din ult är uppe. Försök samtidigt hålla farmen på en hyfsad nivå. Det är oftast hyfsat lätt eftersom att han rensar waves och tar jungle camps som en boss.

Senare är det optimalt om du kan splitpusha men det funkar oftast inte i silver. Tvingas du team fightas så dra din combo och 1-3 autoattacks på ad-carrien och tryck R igen för att komma ut. Sen hugger du in där det behövs och beroende på ditt hp. Oftast är inte team fights det avgörande i silver heller; det handlar mer om små "skirmishes" midgame, och där är Zed boss mot dåliga spelare.

(Någon smart person kommer säkert påpeka att Zed suger i och med buffen på exhaust. Det är sant, men det spelar ingen som helst roll i silver).
Citera
2014-05-28, 09:01
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jo det kan man ju. Morgana har varit min main länge så jag är lite trött på att spela henne bara även om hon helt klart är stark i dagens meta. Leona är sjukt OP men hon är också bannad ganska ofta så det känns lite ovärt att skaffa henne.
vilken rank ligger du på? har aldrig sett henne bannad. karma är ju ett annat alternativ
Citera
2014-05-28, 09:15
Medlem
Pojkvazkerns avatar
Lucian/Twitch är bästa marksmans atm om ni vill climba.
Citera
2014-05-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revamp
Vattentätt tips för att gå från silver till guld på en dag: Spela bara Zed i sololanes (helst mid). Farma till lvl 6 och sen antingen roama eller försök döda lane-motståndare/junglare varje gång din ult är uppe. Försök samtidigt hålla farmen på en hyfsad nivå. Det är oftast hyfsat lätt eftersom att han rensar waves och tar jungle camps som en boss.

Senare är det optimalt om du kan splitpusha men det funkar oftast inte i silver. Tvingas du team fightas så dra din combo och 1-3 autoattacks på ad-carrien och tryck R igen för att komma ut. Sen hugger du in där det behövs och beroende på ditt hp. Oftast är inte team fights det avgörande i silver heller; det handlar mer om små "skirmishes" midgame, och där är Zed boss mot dåliga spelare.

(Någon smart person kommer säkert påpeka att Zed suger i och med buffen på exhaust. Det är sant, men det spelar ingen som helst roll i silver).
Tack!
Citera
2014-05-28, 14:09
Medlem
SleighBellss avatar
Efter ett längre uppehåll tänkte jag börja spela lite lätt igen och till att börja med bara normals. Jag föredrar top och jungle, det funderar på är om det är Shyv, Trundle, Nasus som gäller top och vilka som är mest viable som junglers. Spelade lite lee jungle innan men han tappar så snabbt i potential om du hamnar efter och mot slutet, finns det några lika bra junglers med samma mobility och undanmanövers?

Var nu över ett år sedan jag spelade sist
Citera
2014-05-28, 14:34
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
vilken rank ligger du på? har aldrig sett henne bannad. karma är ju ett annat alternativ

Ligger i Silver. De champs som bannas är alltid Leblanc, Jax, Braum + några av Yi, Leona, Lee, Blitz

Karma kan nog vara ett alternativ, ska kolla upp henne.
Citera
2014-05-28, 16:04
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkvazkern
Vad exakt har gjort Twitch till en top tier adc den senaste tiden? Förutom en visuell update har väl hans abilities inte ändrats något nämnvärt, men nu för tiden är han alltid first ban/first pick (i LCS dvs)... Mainar själv ADC, men har inte förstått hypen kring honom.
Citera
2014-05-28, 16:09
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkvazkern
Cait & Draven är också relativt lätta att climba med.

Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Vad exakt har gjort Twitch till en top tier adc den senaste tiden? Förutom en visuell update har väl hans abilities inte ändrats något nämnvärt, men nu för tiden är han alltid first ban/first pick (i LCS dvs)... Mainar själv ADC, men har inte förstått hypen kring honom.
Hans pick-potential & hans sätt att sätta press på hela kartan. Skillnaden på honom och en "vanlig" ad carry är att till exempel om Cait kommer och försöker ganka din lane så ser du henne dels på vägen vilket du inte gör med Twitch och dels så har Twitch myycket högre burst än Cait också.
Citera
2014-05-28, 17:59
Medlem
Ingen som sitter med bidning till attack move click bindat på vänster musknapp? Datorn har crashat och jag lyckas inte få det att fungera igen som jag hade tidigare.. Etc jag kan inte flytta items eller den autoklickar på mappen nu igen. Hade det problemet i början när jag fixade men ahh lyckas inte lösa problemet denna gång.
Citera
2014-05-28, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hans pick-potential & hans sätt att sätta press på hela kartan. Skillnaden på honom och en "vanlig" ad carry är att till exempel om Cait kommer och försöker ganka din lane så ser du henne dels på vägen vilket du inte gör med Twitch och dels så har Twitch myycket högre burst än Cait också.
Fast han har ju alltid haft stealth, frågan är ju vad som är skillnaden nu. Ända jag kan se är att assassins är svagare nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in