2014-04-24, 20:07
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Säger han inte i FUP precis tvärtom när det gäller alkoholintaget? Att han bara drack en öl och sen fem snabba efter det att VB hade gått och innan han satte sig i bilen till sin bror? Varav brorsan inte tyckte att han såg särskilt full ut trots att han hade druckit fem öl snabbt. Nästan säker på detta men har inte läge att kolla upp det nu tyvärr.

Han uppgav till en början att han druckit en öl och att VB betackat sig skjuts hem pga av detta. En öl för att rättfärdiga sitt senare bilkörande till brodern för att kolla så att han inte hittade på bus.
5-6 öl under kvällen är nog det sanna skälet till att VB inte velat åka med.
Citera
2014-04-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det finns ett vittnesmål som är intressant!

FS
FUP 1071

Hon säger rätt mycket av intresse om man bara får till en tidslinje i det hon berättar.

FS börjar träna karate våren 2013

FS åkte till Grekland 18/5 och var borta två veckor och uppger att de kom hem runt 4-5/6

FS blev skadad flera gånger när de (hon och VB) sparrades och FS spräckte ett ben i foten vid ett tillfälle bland annat.

FS har vid några tillfällen masserat tränaren MB då han hade problem med en skuldra efter karateträningen. Vid ett av tillfällena så kom de in på VB och FS berättade om att hon fått lite smällar av henne i träningen.

MB berättade då att det var ett problem mellan honom och VB. MB sa att hon påstått att de hade en relation vilket de inte hade enligt honom, FS tror att det var på facebook men är inte säker.
MB sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället.
FS uppger att VB inte kom på de 2 veckor som var kvar till FS åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj som MB berättade detta.
MB sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta.

(kan detta vara anledningen till att MB ej fick närvara på TLs bröllop 30/4)

Vad händer då här?
Jo FS åker till Grekland 18/5 och VB kom inte på träningen de två veckorna innan FS åkte till Grekland= 4/5= VB var förmodligen död och därför kom hon inte på träningen.
Men MB uppgav att VB fått börja träna i Luleå? när då? Jo detta berättade MB i slutet på april början på maj
Det borde rimligtvis vara runt den 30/5 alt 2/5. VB var rädd för att gå till träningen här och hon hade gjort något mycket dumt enligt CL som VB pratat med på FB.

Fortsättning på FS:
På fråga har FS aldrig haft Vatchareeyas mobilnr eller på facebook.
FS tänkte ta det eftersom hon ville hjälpa henne med träningen inför graderingen men hann aldrig innan hon började i Luleå.
Varför sprider MB ut att VB börjat träna i Luleå? och exakt när gör han det?

På fråga om FS kommer på något annat gällande VB eller MB så uppger FS MBsamlar på knivar. MB visade en som precis hämtat ut på posten vid en träning och det var precis i början. Den var "9 inches" och såg militäraktig ut.
var den inte antik utan modern till utseendet.

Denna kniv borde ha hämtats ut någon gång runt mars/april eftersom det är just när FS börjat klubben och hon börjar våren 2013.

Har noterat FS vittnesmål och förundrats över varför hon inte intervjuats om knivens utseende?
Citera
2014-04-24, 20:20
Medlem
Sannolikt eller inte?
KJ har i förhör stått fast vid uppfattningen om att VB lämnade lägenheten vid 21 tiden, efter att ha sett två avsnitt av Family Guy. Detta skulle då kunna stämma in med vittnesuppgiften om att en asiatisk kvinna kom gåendes vid Åberget Norra vid 2130 tiden. När polisen förhör honom så säger han först att hon lämnade honom efter Family Guy. Då undrade de vilken tidpunkt det egentligen var då första avsnittet slutar kring halv nio. Då ändrar han informationen till att det var efter andra avsnittet.
Om VB lämnade honom vid halv nio tiden så skulle det kunna stämma med informationen om att mobilen växlar från 3-2-3 G, men då blir det orealistiskt att hon skulle vara ute och vandra i en timme kring Åberget norra, men mer sannolikt för dem som tror på att hon vandrat förbi grubban, eventuellt mött MB i samband med att han åkte hem i taxi (sammanfaller i tid och rum, då taxikvittot uppger tidpunkt 20:38 om jag minns rätt. Det tar cirka 6 minuter att åka från Åberget norra till MB bostad, så möjligheten finns). Detta stämmer då inte med vad KJ uppger, att VB lämnade lägenheten vid 21 tiden. Varför vidhåller KJ denna tidpunkt? Om det vore så att VB lämnade KJ efter Family Guy ca halv nio så ljuger han om tidpunkten då han påstår att hon gick vid 21 tiden. Om hon lämnade honom vid 21 tiden så återstår chansen att hon faktiskt var den som promenerade vid Åberget Norra.
Om hon inte gick efter Family Guy, avsnitt 1 (ungefär vid halvnio tiden) så går det inte heller att påstå att mobilen växlar på grund av att hon går där masten växlar från 3-2-3 G (vid grubban).
Om dessa fallen inte är sanna men som i någon mån står i strid med varandra, så återstår endast att mobilen var i KJ lägenhet när den växlade från 3-2-3 G. Giveawayyourlove sa att hon kanske gick 20:25 (hen borde ha koll på det, men ljög för att få det att stämma med 3-2-3 G). Förstår varför KJ vidhåller att hon gick vid 21 tiden, i annat fall har nog aldrig mobilen lämnat hans lägenhet. Med ovanstående resonemang drar jag slutsatsen att VB mobil har varit kvar i lägenheten minst till kl 00:19, därefter har KJ tagit med sig telefonen och begett sig ut i natten. Observera att detta är inte detsamma som om att KJ har varit i lägenheten hela tiden, han kan ha åkt till sin bror, till stugan eller något annat ställe, tagit med sig VB, osv. Finns inga hinder för detta, resonemanget avser huruvida VB mobil har varit i KJ efter kl 16 till 00:19 eller inte.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-04-24 kl. 20:25.
Citera
2014-04-24, 20:23
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har noterat FS vittnesmål och förundrats över varför hon inte intervjuats om knivens utseende?

Ja det och om man som delar upp det hon säger i rätt ordning så visar det att AN känner till att VB outat VBs och MBs relation och det troligast på Facebook.

Då är det påstådda dödshotet från AN lite mer troligt.

Lägg ihop det med VBs hån mot AN 4/5 på sin Facebooksida.
Att AN ringer MB 17.02 och VB smsar MB 17.04 -Hon är knäpp, vi måste prata... svara svara
Att VB slår 112* bara ca 5min senare har nog med AN att göra och inte KJ
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-24 kl. 20:26.
Citera
2014-04-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Faktum är att om inte blodet hade dykt upp i KJ:s bagage, hade MB varit dömd idag för mord på VB. Än idag i de fakta som kommit fram är indicierna fler och tyngre mot MB än KJ, om man bortser från blodet i bagaget som är ett tekniskt bevis. Med MB finns en klar motivbild. Han hade dömts i ett indiciemål mot sitt nekande.
Ett besudlat bagagerum utan händelsebeskrivning före/efter (hur det kom dit) skiljer dem åt.
Det bagaget är säkerligen MB glad för idag.

Kan du förklara MB:s klara motivbild att mörda VB. Som jag ser det fanns det tre alternativ för MB:s fortsatta relation med VB.

Alternativ 1: Den optimala lösningen. Relationen hade avslutats utan att AN hade fått reda på den.

Alternativ 2: VB eller någon utomstående avslöjar relationen till AN. AN hade med rätta fått ett vansinnesutbrott och MB hade fått återigen krypa till korset. Allt detta hade skett inom familjens ram och allmänheten hade inte fått reda på hela saken. Det värsta som hade hänt var att AN kunde ha begärt skilsmässa.

Alternativ 3: Det värsta scenariot besannades. VB mördades och paret blev misstänkta för mord.
I stället för att VB eller någon utomstående avslöjade otroheten gjorde polisen det. AN blev vansinnig och allt kom till allmänhetens kännedom. Parets privatliv skändades och är fortfarande i vissa människors ögon misstänkta att ha något med mordet att göra. Även i det här alternativet liksom i alternativ 2 kunde AN ha begärt skilsmässa.

Jag är medveten om att i alternativ 2 fanns risken för AN att MB hade begärt skilsmässa och valt VB i stället för henne. Men allt tyder på att relationen mellan VB och MB sakta höll på att tyna bort och inte utgjorde någon risk för AN.

Vad är det som du ser men inte jag? Vad har jag missat?
Citera
2014-04-24, 20:38
Medlem
rayraviolis avatar
Jag vill minnas rapporteringar i media under perioden 8-20 maj om ett vittne som ska ha sett VB i området kring KJ kvällen hon försvann. Nån som minns?
Citera
2014-04-24, 20:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag vill minnas rapporteringar i media under perioden 8-20 maj om ett vittne som ska ha sett VB i området kring KJ kvällen hon försvann. Nån som minns?
Det var sannolikt CB på Lejonbacksvägen.
Citera
2014-04-24, 20:49
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Kan du förklara MB:s klara motivbild att mörda VB. Som jag ser det fanns det tre alternativ för MB:s fortsatta relation med VB.

Alternativ 1: Den optimala lösningen. Relationen hade avslutats utan att AN hade fått reda på den.

Alternativ 2: VB eller någon utomstående avslöjar relationen till AN. AN hade med rätta fått ett vansinnesutbrott och MB hade fått återigen krypa till korset. Allt detta hade skett inom familjens ram och allmänheten hade inte fått reda på hela saken. Det värsta som hade hänt var att AN kunde ha begärt skilsmässa.

Alternativ 3: Det värsta scenariot besannades. VB mördades och paret blev misstänkta för mord.
I stället för att VB eller någon utomstående avslöjade otroheten gjorde polisen det. AN blev vansinnig och allt kom till allmänhetens kännedom. Parets privatliv skändades och är fortfarande i vissa människors ögon misstänkta att ha något med mordet att göra. Även i det här alternativet liksom i alternativ 2 kunde AN ha begärt skilsmässa.

Jag är medveten om att i alternativ 2 fanns risken för AN att MB hade begärt skilsmässa och valt VB i stället för henne. Men allt tyder på att relationen mellan VB och MB sakta höll på att tyna bort och inte utgjorde någon risk för AN.

Två arga kvinnor VB och AN
Att polisen tror på MB när han säger att en skilsmässa bara skulle påverka honom praktiskt är lite märkligt.
MB startade restaurangen långt efter deras giftermål så även om AN inte står som delägare så betyder det inte att hon har rätt till hälften av MBs del i restaurangen, hus, knivar bilar mm.
Dom kan ha skrivit ett äktenskapsförord men det verkar inte så när man läser FUP 1111 och MB säger:

Att dom hade haft en sexaffär att nu när jag fått veta det, så läggs företaget ner, skilsmässa och vi säljer huset och så sa han att han. Han sa att han inte ville att det skulle komma fram.

MiniB sa något så fint på sin FB 17/4
"Du kan aldrig ge upp det du själv har byggt med ditt eget svett och blod!"
29/4
Lägger MiniB upp biden som vi nog alla känner som säger något i stil med:
Att han skulle kunna döda för sin familj.
Citera
2014-04-24, 20:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein

Hade inte bagaget dykt upp, hade åklagarna tvingats att bredda sin utredning, men du tycker/tror alltså fortfarande att de negativa indicier och konflikter som dök upp kring VB/MB/AN/AB/TL + broder B hade förbisetts utan djupare utredning.
Menar du att de envist skulle hållit fast vid KJ utan besudlat bagage?

Sedan tycker jag att kompisarnas bagage från Fallen Angel-dagen borde fått en skvätt av Bluestar bland mycket annat.
Citera
2014-04-24, 20:55
Medlem
Namibia1s avatar
Ett förslag om det finns någon som är från Boden i tråden ikväll.
Titta ut nu.
2013.05.04 gick solen ner 21.22 och CH skulle ha sett den asiatiska kvinnan ca 8min senare.

2014.04.24 går solen ner 20.43 och nu är klockan 20.55 Min fråga är: Hur mörkt är det i Boden just nu?
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-24 kl. 20:59.
Citera
2014-04-24, 20:58
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Det finns ett vittnesmål som är intressant!

FS
FUP 1071

Hon säger rätt mycket av intresse om man bara får till en tidslinje i det hon berättar.

FS börjar träna karate våren 2013

FS åkte till Grekland 18/5 och var borta två veckor och uppger att de kom hem runt 4-5/6

FS blev skadad flera gånger när de (hon och VB) sparrades och FS spräckte ett ben i foten vid ett tillfälle bland annat.

FS har vid några tillfällen masserat tränaren MB då han hade problem med en skuldra efter karateträningen. Vid ett av tillfällena så kom de in på VB och FS berättade om att hon fått lite smällar av henne i träningen.

MB berättade då att det var ett problem mellan honom och VB. MB sa att hon påstått att de hade en relation vilket de inte hade enligt honom, FS tror att det var på facebook men är inte säker.
MB sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället.
FS uppger att VB inte kom på de 2 veckor som var kvar till FS åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj som MB berättade detta.
MB sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta.

(kan detta vara anledningen till att MB ej fick närvara på TLs bröllop 30/4)

Vad händer då här?
Jo FS åker till Grekland 18/5 och VB kom inte på träningen de två veckorna innan FS åkte till Grekland= 4/5= VB var förmodligen död och därför kom hon inte på träningen.
Men MB uppgav att VB fått börja träna i Luleå? när då? Jo detta berättade MB i slutet på april början på maj
Det borde rimligtvis vara runt den 30/5 alt 2/5. VB var rädd för att gå till träningen här och hon hade gjort något mycket dumt enligt CL som VB pratat med på FB.

Fortsättning på FS:
På fråga har FS aldrig haft Vatchareeyas mobilnr eller på facebook.
FS tänkte ta det eftersom hon ville hjälpa henne med träningen inför graderingen men hann aldrig innan hon började i Luleå.
Varför sprider MB ut att VB börjat träna i Luleå? och exakt när gör han det?

På fråga om FS kommer på något annat gällande VB eller MB så uppger FS MBsamlar på knivar. MB visade en som precis hämtat ut på posten vid en träning och det var precis i början. Den var "9 inches" och såg militäraktig ut.
var den inte antik utan modern till utseendet.

Denna kniv borde ha hämtats ut någon gång runt mars/april eftersom det är just när FS börjat klubben och hon börjar våren 2013.

Citat:
Ja det och om man som delar upp det hon säger i rätt ordning så visar det att AN känner till att VB outat VBs och MBs relation och det troligast på Facebook.

Då är det påstådda dödshotet från AN lite mer troligt.

Lägg ihop det med VBs hån mot AN 4/5 på sin Facebooksida.
Att AN ringer MB 17.02 och VB smsar MB 17.04 -Hon är knäpp, vi måste prata... svara svara
Att VB slår 112* bara ca 5min senare har nog med AN att göra och inte KJ

Dessutom hade VB även minst två anonyma facebook konton, varav båda bevisligen använts för att kontakta AN.

Citat:
"Mmm Sushi. Gott"

I smell a rotten fish....
Citera
2014-04-24, 21:02
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var sannolikt CB på Lejonbacksvägen.

Naturligtvis! Snurrigt av mig. Jag hade fått för mig att det var i ett senare skede hon hörde av sig, men förhöret med CB hölls redan 9 maj ser jag nu. Här är länk till artikel i NSD förresten: http://www.nsd.se/nyheter/vittnekan-ha-sett-vatchareeya-7649916.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in