Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
"Den som söker, skola finna" Ung. som när man utifrån "byskvaller" och "googlande" om hundanatomi drar den fantastiska slutsatsen att den misstänkte måste har styckat sin hund. Efter vad jag kan läsa ut av HD:s sammanfattning har man inte fäst något avseende alls vid den delen. Det skulle även ha rimmat illa med deras syn på upprinnelsen till dådet.
Tejpen i badrummet valde HD att fästa stort avseende vid utan att det med säkerhet går att säga det rör sig om samma tejprulle. Möjligen en likadan.
När KJ hämtade upp VB hade hon håret utsläppt. C Bronning mötte en tjej som såg ut att ha håret uppsatt. Kan VB ha använt tejprullen i badrummet för att vira in håret i ? Korta bitar för att sedan lättare kunna lossa på dem. Är väl inte alldeles för långsökt, tänker jag.
Domen, ja.. utredningen ifrågasätts även av HD. Och KJ:s diagnoser både gynnade och missgynnade honom här, som jag utläser det.
Jag förstår inte intresset för den där tejprullen.
Den var från en levande VB.
Den var en av två saker som var prydligt lagt på ett skåp.
Resten låg på golvet i en osalig röra.
Jag tror att i brist på annan bevisning så håller man fast sig (klamrar sig snarast) vid denna tejprulle.
Som ingen kommit närmare än "samma typ".
Har man ens undersökt/efterforskat vilken typ av tejp som används inom karatekretsar?
Med tanke på att VB utövade den sporten flera gånger i veckan? Vore det väl naturligt.