2014-04-24, 18:44
Medlem
speccons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
De två du skriver inte behöver nån närmre presentation är de två som var med även förra året. Det säger något om skillnaden mellan i år och förra året när det gäller hur kända de är iaf

Ja Özz och Batra var med förra året, men jag skriver att de inte behöver någon presentation för att de är väldigt allmänt kända
Citera
2014-04-24, 18:45
Medlem
namerlesss avatar
Fan, dom kunde lika gärna skitit i komikerna ock bokat artister.
Antar att det är samma kassa?

Dom sa ju att det skulle bli 20 släpp till, om detta räknas in i det blir jag ledsen.
Citera
2014-04-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Fan, dom kunde lika gärna skitit i komikerna ock bokat artister.
Antar att det är samma kassa?

Dom sa ju att det skulle bli 20 släpp till, om detta räknas in i det blir jag ledsen.

Såg något citat från facebook, några sidor bakåt, att dom har åtminstone kvar till näst största och största scenen, alltid något.
Citera
2014-04-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speccon
Ja Özz och Batra var med förra året, men jag skriver att de inte behöver någon presentation för att de är väldigt allmänt kända
Jo, det jag menade. Att det är mindre kända namn i år och att de enda man känner igen är de som redan var med förra året, vilket visar att även komikerna lyckades de bättre med förra året
Citera
2014-04-24, 19:31
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Jo, det jag menade. Att det är mindre kända namn i år och att de enda man känner igen är de som redan var med förra året, vilket visar att även komikerna lyckades de bättre med förra året
Känd = En bra komiker.
Mindre känd = En dålig komiker.
Eller?
Citera
2014-04-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Känd = En bra komiker.
Mindre känd = En dålig komiker.
Eller?

Inte sagt det alls. Inte sagt så om artisterna heller. Men oftast är kändare/större/dyrare de som lockar mer, det kallas affischnamn.
Om man samlar ihop det lokala komikergänget är det säkert några som är riktigt bra, men de skulle inte sälja många biljetter till sveriges största festival
Detsamma gäller artister.

För att klargöra. Säger inte att de inte bokat lika bra komiker/artister som förra året, bara att årets lineup inte ser lika bra ut ur PR-synpunkt. Sen att min smak är väldigt tråkig enligt många är en helt annan sak.
Citera
2014-04-24, 19:43
Medlem
Marquesos avatar
Har lite svårt att se att just komikerna skulle dra så mycket publik, tänker snarare att folk ser komikerscenen som något man kan hänga vid i brist på annat.
Citera
2014-04-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Har lite svårt att se att just komikerna skulle dra så mycket publik, tänker snarare att folk ser komikerscenen som något man kan hänga vid i brist på annat.

Det håller jag absolut med om.
Citera
2014-04-24, 20:09
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Inte sagt det alls. Inte sagt så om artisterna heller. Men oftast är kändare/större/dyrare de som lockar mer, det kallas affischnamn.
Om man samlar ihop det lokala komikergänget är det säkert några som är riktigt bra, men de skulle inte sälja många biljetter till sveriges största festival
Detsamma gäller artister.

För att klargöra. Säger inte att de inte bokat lika bra komiker/artister som förra året, bara att årets lineup inte ser lika bra ut ur PR-synpunkt. Sen att min smak är väldigt tråkig enligt många är en helt annan sak.
Du skriver ju ändå "Att det är mindre kända namn i år och att de enda man känner igen är de som redan var med förra året, vilket visar att även komikerna lyckades de bättre med förra året" vilket på något sätt måste betyda att du tycker att komikerna förra året var bättre, då de var mer kända för den stora massan.

Sedan fick ju Bråvalla en del kritik för att de "bara bokade manliga komiker" förra året.
Något de uppenbarligen tagit till sig.

Men jag har, precis som Marqueso svårt att tro att folk åker till Bråvalla enbart pga komikerna. Det är ju mer ett plus i kanten.
Citera
2014-04-24, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvantenn
Du skriver ju ändå "Att det är mindre kända namn i år och att de enda man känner igen är de som redan var med förra året, vilket visar att även komikerna lyckades de bättre med förra året" vilket på något sätt måste betyda att du tycker att komikerna förra året var bättre, då de var mer kända för den stora massan.

Sedan fick ju Bråvalla en del kritik för att de "bara bokade manliga komiker" förra året.
Något de uppenbarligen tagit till sig.

Men jag har, precis som Marqueso svårt att tro att folk åker till Bråvalla enbart pga komikerna. Det är ju mer ett plus i kanten.

Ett plus för att de bokat fler kvinnor.
Och att jag säger att de lyckades bättre med bokningarna förra året säger inte att jag menar att årets komiker har sämre talang. Bara att de förra året bokade mer namnkunniga komiker som är populära hos den stora massan och folk vill se på då de vet redan innan de sett dem vilka de är. Jag förklarade detta i mitt förra inlägg där jag skrev "För att klargöra. Säger inte att de inte bokat lika bra komiker/artister som förra året, bara att årets lineup inte ser lika bra ut ur PR-synpunkt."
Tror du inte Bråvalla hade bokat större akter, både artister och komiker, om de kunnat?
Och som du ser i mitt förra inlägg är du inte den enda som håller med Marqueso.
Citera
2014-04-24, 20:31
Medlem
Förra året såg jag en snubbe som brände av en bengal under Rammstein, vilket jag tyckte var oerhört effektfullt. Om det förekommer iår att någon tänder en bengal/rökbomb i publiken, hur tror ni det skulle bemötas av vakterna? Är det troligt att de skulle trycka sig genom publiken för att rycka tag i personen som gjort det och tillkalla polis? Finns det en chans att man blir utkastad, bötfälld eller ännu värre isåfall?
Citera
2014-04-24, 20:32
Medlem
coexs avatar
Nu går det att boka VOLT laddare! nån som har någon erfarenhet av dem? är det värt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in