2014-06-17, 00:07
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altanevat
En gång för alla, jag kan inte hitta svaret, vilken åldersgräns är det för att ta med egen alkohol in genom entrén? Är det 18 där också, eller är det till och med 20?

Citat:
Ursprungligen postat av rramboi
Förra året var ca 10 personer från mitt camp 15,16 & 17 år och de fick in alkohol utan problem!

Varje festival jag åkt på sen jag var 15 (10+) har jag bara gått rakt in med stooora mängder vid första avlastning in på campingen. Har aldrig ens behövt öppna väskan, knappt ens sett någon få sin dricka beslagtagen. Så som alla andra gånger när denna fråga ställs: Kör på!

Någon som ögnat campingkartan och bestämt sig på ett ungefär i vilken zon man ska bosätta sig då? Jag kör ju på zon 7 och jag anar att den kommer vara ganska populär pga matstånd osv som ska finnas där.

Kommer ju hänga på låset utan visitering och all sån skit besökarna måste dras med så jag ska nog få till bra jävla platser iaf. Tycker det är synd att de är så anal om tiden när man får gå in på stora campingen, försökte charma några grindvakter förra året men de tyckte bara jag var jobbig tydligen.

Bodde typ mellan zon 5 & 2 förra året och det var inte helt sämst men ingen planering involverad där. Jag sprang bara in direkt efter insläpp och tog en random plats pga jag kom på att jag var på fel sida av campingen för att bosätta mig där jag först tänkt mig när jag sprang runt på campingen veckan innan.
Citera
2014-06-17, 01:06
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haruspex
Någon som ögnat campingkartan och bestämt sig på ett ungefär i vilken zon man ska bosätta sig då? Jag kör ju på zon 7 och jag anar att den kommer vara ganska populär pga matstånd osv som ska finnas där.

Kommer ju hänga på låset utan visitering och all sån skit besökarna måste dras med så jag ska nog få till bra jävla platser iaf. Tycker det är synd att de är så anal om tiden när man får gå in på stora campingen, försökte charma några grindvakter förra året men de tyckte bara jag var jobbig tydligen.

Bodde typ mellan zon 5 & 2 förra året och det var inte helt sämst men ingen planering involverad där. Jag sprang bara in direkt efter insläpp och tog en random plats pga jag kom på att jag var på fel sida av campingen för att bosätta mig där jag först tänkt mig när jag sprang runt på campingen veckan innan.

Funderar på att slänga upp det i zon 5, övre högra hörnet typ. Ganska nära den stora gången men inte alldeles intill. Förra året bodde jag i den nedre delen av zon 5 skulle jag gissa på, två tält ifrån den stora gången ungefär och jag tyckte det var helt okej avstånd till allt därifrån. Nu ser ju upplägget lite annorlunda ut också så det kan nog bli bra.
Citera
2014-06-17, 13:32
Medlem
Citat:

Bodde uppåt husvagnscampingen på zon 3 förra året. Det var inte direkt något som var planerat utan vi hamnade mer där. I år siktar vi på att bo någonstans som inte är så långt bort till allt, vi pratar om att söka oss ner åt typ zon 5/zon 6. Man vill liksom vara nära till allt, men inte alltför nära.
Citera
2014-06-17, 17:59
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Funderar på att slänga upp det i zon 5, övre högra hörnet typ. Ganska nära den stora gången men inte alldeles intill. Förra året bodde jag i den nedre delen av zon 5 skulle jag gissa på, två tält ifrån den stora gången ungefär och jag tyckte det var helt okej avstånd till allt därifrån. Nu ser ju upplägget lite annorlunda ut också så det kan nog bli bra.

Typ exakt där jag och mina polare bodde/satte skräck i alla våra grannar förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1
Bodde uppåt husvagnscampingen på zon 3 förra året. Det var inte direkt något som var planerat utan vi hamnade mer där. I år siktar vi på att bo någonstans som inte är så långt bort till allt, vi pratar om att söka oss ner åt typ zon 5/zon 6. Man vill liksom vara nära till allt, men inte alltför nära.

Bajamajorna vid husvagnscampingen lär ju gjort livet surt för alla som bodde där omkring...

Jag brukar alltid ha samma filosofi att bo nära men inte för nära, men i år bor jag gärna bra till med tanke på hur mycket skit jag missade pga avstånden förra året. Och då bodde vi ju som sagt inte helt sämst till.
Citera
2014-06-17, 21:33
Medlem
Hur funkar campingen egentligen kan man lämna all sprit o det utan att det blir snott.
Citera
2014-06-17, 21:50
Medlem
woosas avatar
Någon som vet på ett ungefär hur stort ett "block" är. Det jag menar är att tex område 5 är uppdelat i 4x4 rutor. Hur stor är varje ruta?
Citera
2014-06-17, 21:55
Medlem
snurreboxs avatar
Nu börjar peppen komma på riktigt!
Vad tror ni, är det bäst att åka ner på tisdagen eller åka i hyfsad tid på onsdagen (runt 8-9) om man har ca 6 timmars restid? Vill slippa det värsta kökaoset.

Vet någon vart man kan hitta ett billigt partytält med OK kvalité?
Citera
2014-06-17, 22:13
Medlem
Kungens.hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woosa
Någon som vet på ett ungefär hur stort ett "block" är. Det jag menar är att tex område 5 är uppdelat i 4x4 rutor. Hur stor är varje ruta?

Rutorna ligger väl runt 15-25 meter
Citera
2014-06-17, 22:48
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Vad tror ni, är det bäst att åka ner på tisdagen eller åka i hyfsad tid på onsdagen (runt 8-9) om man har ca 6 timmars restid? Vill slippa det värsta kökaoset.

Jula har ett för 179 kr. Hade ett sånt förra året och blir ett likadant nu, höll hela festivalen och klarade av regnskurarna som kom. Förstärkte alla skarvar med lite silvertejp dock och det gjorde nog väldigt gott så kan rekommendera det.

Citat:
Typ exakt där jag och mina polare bodde/satte skräck i alla våra grannar förra året.

Bodde ni nära stället där de sålde uppblåsbara soffor? I så fall var vi ju i princip grannar!
Citera
2014-06-17, 23:35
Medlem
Citat:

http://jysk.se/utomhus/paviljonger/paviljong-bergen-3x3m-stal-pe-osort
http://www.jula.se/partytalt-791071
http://www.öob.se/sommar/moblera-ute/partytalt/partytalt-3000267
Citera
2014-06-17, 23:50
Medlem
Haruspexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lama-Man
Hur funkar campingen egentligen kan man lämna all sprit o det utan att det blir snott.

Det finns gott om tjuvar på bråvalla märkte jag, folk pratade mycket om att de blivit bestulna och en vän fick sin plånbok stulen ur fickan när han låg och sov i sitt tält.....

Jag trodde också att jag blivit bestulen då jag inte heller hittade min plånbok, så vi gick och gjorde en polisanmälan var. Väl inne på deras kontor på området var jag påverkad av tjack, röka och drack öl samtidigt, det var intressant.. Plånboken hittades sen i ett tält fyllt med stöldgods, jävla idioter som sprang runt och stal grejer alltså. Min plånbok hade jag gömt i mitt tält märkte jag sen.

Men ja, bygg ett bra camp samt bekanta er med era grannar så blir risken att ni får ert camp plundrat mindre. Jag brukar sprida runt kläder, handdukar och lösa grejer rent allmänt i tältet och gömma specifika saker under smutstvätt t.ex. - och placera en inbjudande väska fylld med skitgrejer som stressade tjuvar nog gärna tar först.

Och förvara ingenting som ni inte kan förlora i tältet utöver alkohol.

Citat:

Jag sticker nog dit på måndagen, men jag är ju volontär så det finns ju camping för mig.

Om du inte också jobbar skulle jag efter andras reaktioner förra året inte räkna med någon smidig upplevelse när du ska in på festivalen på onsdagen... Särskilt inte heller när jag vet hur jävla små vägarna är påväg dit efter eneby om man kommer från stan. Vid eneby kyrka och framåt har de visserligen asfalterat om nu nyligen, antagligen pga festivalen - men det är fortfarande inte alls anpassat för att så mycket folk ska åt det hållet.

Åk redan dagen innan så bjuder jag på öl och en spliff När jag jobbade året innan var det ju folk på plats redan 7 dagar innan som satt och tittade på när vi volontärer jobbade...

Vi brukar köpa två stora för 400 på rusta tror jag det är, mörkblå jävlar. Vet inte hur stort camp ni ska ha och vad er budget är men det tycker jag är ganska billigt om man splittar med polarna.

Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Bodde ni nära stället där de sålde uppblåsbara soffor? I så fall var vi ju i princip grannar!

Inte riktigt så nära som du tänkt här tror jag. Om man fortsätter längs den stora vägen som passerar brevid zon 2 så bodde vi på den andra rutan om man tänker längs vägen. Haha lagom jobbigt att förklara.
Citera
2014-06-18, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1
Åker egentligen inte för musiken, men ska bli coolt att ha fått se Iron Maiden. Är också peppad på att se Maggio lira, men annars är det inte så många artister som tilltalar mig/som jag känner till.

Kul att ni återbesöker Bråvalla! Hur många är ni som åker och vad är er snittålder?

I år blir vi bara 4 personer. Vi är mellan 28-30.

Vad är det för gratisbiljetter alla skaffar sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in