Citat:
Ursprungligen postat av
Frastructura
Bra skrivet. Jag borjar bli ratt sa rejalt trott pa allt daltande, och kommentaren du hanvisar till ar ju bara skitlojlig. Ett brott kan ses over sa lange det finns brott som ar allvarligare... ganska sjukt hur langt folk ar villiga att forlata "vackra", "mystiska" "sjuka" Berny. Personligen skiter jag i om hon joinar Nicklas eller blir ren, jag hoppas bara pa att nagon tar ifran henne hundstackaren.
Ja, ska man ha den där omogna attityden som hennes sektanhängare har att Berny inte behöver ta ansvar bara för att "andra gjort värre saker" så skulle ju ingen behöva ta ansvar.... Tänk hur det skulle låta då i rättsväsendet:
"Nej ni kan inte döma mig för snatteri för det finns andra som gjort inbrott, och jag kan inte dömas för misshandel för andra har minsann slagit ihjäl gamla tanter, och jag behöver inte ta ansvar för mitt enda mord för andra har begått många fler mord, och jag som råkar vara seriemördare ska banne mig inte dömas för det finns minsann andra som begått folkmord, och jag utrotade visserligen en hel kurdisk stad men det ska väl jag inte behöva svara för, det finns ju diktatorer som dödat miljoner...."
Creepy att ha den inställningen att en enda människa (Berny) kategoriskt ska slippa ansvar för sina handlingar oavsett vad det gäller eller vilka som drabbas för hon är så speciell och står över alla andra och kan inte rå för det och hon gör bara vad hon måste för att överleva... Så brukar ett helt land av hjärntvättade anhängare se på sin diktator. Eller en samling hjärntvättade sektanhängare på sin ledare....