2014-04-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Såg till och med en kommentar för ett tag sen där en person som jobbar inom sin kommun eller inom "systemet" så att säga uppmuntrar Berny att lura systemet och utnyttja allt till max för att "systemet" är så dåligt ändå att personen verkar inbilla sig att korruption i "systemet" skulle göra varken till eller från. Personen tyckte att det var fånigt att folk ens drog upp att Berny hade skaffat mat genom bedrägerier. Sen var det någon här i tråden som bagatelliserade det genom att säga att Berny åtminstone inte haft ihjäl någon stackars tant, som om det ens går att jämföra allvarsgraden mellan 2 så avlägset olika brott.

Bra skrivet. Jag borjar bli ratt sa rejalt trott pa allt daltande, och kommentaren du hanvisar till ar ju bara skitlojlig. Ett brott kan ses over sa lange det finns brott som ar allvarligare... ganska sjukt hur langt folk ar villiga att forlata "vackra", "mystiska" "sjuka" Berny. Personligen skiter jag i om hon joinar Nicklas eller blir ren, jag hoppas bara pa att nagon tar ifran henne hundstackaren.
Citera
2014-04-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Bra skrivet. Jag borjar bli ratt sa rejalt trott pa allt daltande, och kommentaren du hanvisar till ar ju bara skitlojlig. Ett brott kan ses over sa lange det finns brott som ar allvarligare... ganska sjukt hur langt folk ar villiga att forlata "vackra", "mystiska" "sjuka" Berny. Personligen skiter jag i om hon joinar Nicklas eller blir ren, jag hoppas bara pa att nagon tar ifran henne hundstackaren.

Ja, ska man ha den där omogna attityden som hennes sektanhängare har att Berny inte behöver ta ansvar bara för att "andra gjort värre saker" så skulle ju ingen behöva ta ansvar.... Tänk hur det skulle låta då i rättsväsendet:

"Nej ni kan inte döma mig för snatteri för det finns andra som gjort inbrott, och jag kan inte dömas för misshandel för andra har minsann slagit ihjäl gamla tanter, och jag behöver inte ta ansvar för mitt enda mord för andra har begått många fler mord, och jag som råkar vara seriemördare ska banne mig inte dömas för det finns minsann andra som begått folkmord, och jag utrotade visserligen en hel kurdisk stad men det ska väl jag inte behöva svara för, det finns ju diktatorer som dödat miljoner...."

Creepy att ha den inställningen att en enda människa (Berny) kategoriskt ska slippa ansvar för sina handlingar oavsett vad det gäller eller vilka som drabbas för hon är så speciell och står över alla andra och kan inte rå för det och hon gör bara vad hon måste för att överleva... Så brukar ett helt land av hjärntvättade anhängare se på sin diktator. Eller en samling hjärntvättade sektanhängare på sin ledare....
Citera
2014-04-24, 18:32
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Ja, ska man ha den där omogna attityden som hennes sektanhängare har att Berny inte behöver ta ansvar bara för att "andra gjort värre saker" så skulle ju ingen behöva ta ansvar.... Tänk hur det skulle låta då i rättsväsendet:

"Nej ni kan inte döma mig för snatteri för det finns andra som gjort inbrott, och jag kan inte dömas för misshandel för andra har minsann slagit ihjäl gamla tanter, och jag behöver inte ta ansvar för mitt enda mord för andra har begått många fler mord, och jag som råkar vara seriemördare ska banne mig inte dömas för det finns minsann andra som begått folkmord, och jag utrotade visserligen en hel kurdisk stad men det ska väl jag inte behöva svara för, det finns ju diktatorer som dödat miljoner...."

Creepy att ha den inställningen att en enda människa (Berny) kategoriskt ska slippa ansvar för sina handlingar oavsett vad det gäller eller vilka som drabbas för hon är så speciell och står över alla andra och kan inte rå för det och hon gör bara vad hon måste för att överleva... Så brukar ett helt land av hjärntvättade anhängare se på sin diktator. Eller en samling hjärntvättade sektanhängare på sin ledare....

Hade det varit en random alkad gubbe som aldrig gett ut några böcker som hade gjort exakt samma saker som Berny hade det varit en helt annan ton. I normala fall tycker ju folk liksom att man ska stå till svars för de brott man begår. Alkade Orvar 53 hade aldrig i sitt liv fått samma typ av frikort Bernys fans verkar vara övertygade om att hon får ha. INGEN förtjänar något frikort! "Hon gör ju sitt bästa" nä jag tror fan inte att hon gör det, då hade hon inte upprepat samma misstag om och om igen. Det är rent ut sagt ÄCKLIGT hur förblindade hennes fans är. Dom hade aldrig upplevt samma medlidande eller sagt att Orvar gör sitt bästa, i det läget hade dom inte ens brytt sig om han är sjuk eller inte. Orvar hade dom tittat snett på med förakt.
Citera
2014-04-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Hade det varit en random alkad gubbe som aldrig gett ut några böcker som hade gjort exakt samma saker som Berny hade det varit en helt annan ton. I normala fall tycker ju folk liksom att man ska stå till svars för de brott man begår. Alkade Orvar 53 hade aldrig i sitt liv fått samma typ av frikort Bernys fans verkar vara övertygade om att hon får ha. INGEN förtjänar något frikort! "Hon gör ju sitt bästa" nä jag tror fan inte att hon gör det, då hade hon inte upprepat samma misstag om och om igen. Det är rent ut sagt ÄCKLIGT hur förblindade hennes fans är. Dom hade aldrig upplevt samma medlidande eller sagt att Orvar gör sitt bästa, i det läget hade dom inte ens brytt sig om han är sjuk eller inte. Orvar hade dom tittat snett på med förakt.

Shit, vad jag blir less på hennes efterblivna fans, undrar hur de skulle reagerat om "Orvar" haft en hund...?
Citera
2014-04-24, 19:27
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Herregud, nu får ni faktiskt ta och lugna ner er lite. Ni verkar helt hysteriska. Andas in, andas ut... Så där ja.

Skulle inte du sluta skriva här förresten, Sinfon? Hur många gånger har du sagt att du ska göra det, för att sedan komma tillbaka och köra på precis som innan? Det är visst fler än Berny som har lite svårt att släppa på sina beroenden.

Appropå detta med att "försvara in absurdum". Jag kan ju inte tala för andra men jag tänker ge min syn på saken i alla fall. Jag har inte gått emot er här i tråden för att försvara Berny i första hand, utan för att jag ogillar det som ni håller på med. Dessa två saker måste nämligen inte gå hand i hand. Jag ska försöka förklara hur jag menar med hjälp av ett hypotetiskt exempel:

Ponera att ni går förbi en random pundare på stan, vi kan kalla honom Bernard. Denne Bernard har kanske gjort hemska saker, kanske har han ljugit och stulit och slagits och allt möjligt otrevligt. Han är kanske en skitstövel, kanske gillar ni inte ens honom över huvud taget fast ni inte kan låta bli att fascineras av honom.

Men grejen är att runtomkring denne Bernard har det samlats en hel hop med människor, som förföljer honom och kallar honom elaka saker och kritiserar vartenda steg han tar. Ni börjar forska lite i denna underliga företeelse och det visar sig att detta har pågått i åratal, ända sedan Bernard var en liten ungdom har han fått utstå samma behandling från samma människor.

Och när ni går fram till dessa människor och frågar varför de gör så här så säger de något i stil med: "Han får skylla sig själv som visar sig öppet, gillar han inte detta kan han stanna hemma och dessutom hjälper det inte att vara snäll utan han måste få tuff kärlek från oss om han ska kunna bättra sig."

Ponera att detta alltså hände på riktigt, helt öppet och ogenerat. Då kanske ni skulle bli lite illa till mods. Kanske skulle ni be dem sluta, inte för att ni gillar Bernard eller tycker han har rätt att vara en skitstövel, utan för att det som den här folkhopen håller på med är fel och förvärrar saker både för Bernard och folk runtomkring.

Men när ni säger ifrån så får ni höra att ni är en löjlig Bernardian, att ni "lever i det blå" och tror att Bernard är helt fantastisk och felfri. Precis som om det bara finns två lägen, bara två sidor av myntet. "Antingen är ni med oss eller emot oss."

Alltså: Bara för att man går emot er behöver det inte betyda att man tycker att Berny är felfri. Och bara för att man tycker att Berny har gjort fel så måste man inte ägna år åt att snacka skit om henne på internet. Allt är inte svart eller vitt. Ju.
Citera
2014-04-24, 19:43
Medlem

Det har var ju lite OT, och hor nog battre hemma under flashback-inlagget pa skvallerbloggen. For ovrigt tycker jag nog att diskussionen hallit sig ratt sa nyanserad, och att det verkar mest vara du som laser ut "med eller mot oss"-mentaliteten. Och sen kan jag inte halla med om din metafor heller. Du verkar bekvamt nog ha lamnat ut at stackars Bernard gar runt och drar pa en stackars hund som mar allt annat an bra, efter att ha effektivt missbehandlat bade katter och hund tidigare, djur som inte kan forsvara sig.
Citera
2014-04-24, 20:02
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura

Du verkar bekvamt nog ha lamnat ut at stackars Bernard gar runt och drar pa en stackars hund som mar allt annat an bra, efter att ha effektivt missbehandlat bade katter och hund tidigare, djur som inte kan forsvara sig.

Om Bernard går runt och drar på en misskött hund så får man ju försöka fixa det genom att ta kontakt med rätt sorts myndigheter och/eller försöka tala Bernard till rätta personligen. Funkar det inte får man väl skriva insändare till tidningar och fixa namninsamlingar för att öka djurens säkerhet i samhället eller något annat produktivt.

Man ställer sig inte och skriker sig hes om hur dålig Bernard är, man snackar inte en massa skit och gör allt man kan för att sabba för honom. Det är inte okej att bete sig svinigt mot andra bara för att de beter sig svinigt mot en hund. Det är i alla fall vad jag tycker.

(Och sorry om jag var OT, uppfattade att diskussionen för tillfället handlade om hur folk kan "försvara" Berny och kände att jag ville flika in lite.)
Citera
2014-04-24, 20:18
Medlem
motyls avatar
Alltså till och med när människan blivit avslöjad och föraktad av sina fans så vägrar hon "come clean". Hennes senaste blogginlägg dryper fortfarande av histrioniska inslag när hon beskriver att personalen minsann ringde 112, hon tog de tyngsta drogerna (nu är hon så HARDCORE att hon inte ens ser RITALIN som en drog), poliserna STORMADE in, höll förhör på plats och VAFAN jag orkar inte ens skriva mer för jag känner sån avsmak. Hon är totalt obotlig och kronisk mytoman. Det är därför jag inte köper hennes historia, hon borde egentligen bara erkänna att ja hon är patetisk och inte en sensationell människa istället för att återigen vara *speciell* och denna jäkla drama hela tiden.

Blir hon våldtagen måste hon få in någonstans att det beror på att alla vill *ha* henne.
Är hon på ett LSS-boende med andra funktionsnedsatta människor ser personalen henne som lite mer *speciell*.
Tar hon återfall är det lite tyngre än alla andra random pundares hetsåterfall när de pillar av skalet på Ritalin.

Hon har en förmåga att hitta något bra och åtråvärt i alla hennes historier som egentligen bara är... blä. Hon tänker i banor som ingen annan får för sig att göra. Lite som en gammal bekant som blev av med oskulden i en för oss andra uppenbar våldtäkt men som hon lyckades beskriva som något häftigt.
Citera
2014-04-24, 21:00
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Skulle inte du sluta skriva här förresten, Sinfon? Hur många gånger har du sagt att du ska göra det, för att sedan komma tillbaka och köra på precis som innan? Det är visst fler än Berny som har lite svårt att släppa på sina beroenden.

Haha, skulle jag känna mig zingad av det där på något sätt? Men jag ska svara på din fråga: En. En gång har jag sagt att jag ska sluta skriva här. Varför jag valde att komma tillbaka har jag redan förklarat, och om du läst någonting av det jag delat med mig av borde du rimligtvis dra slutsatsen att jag varken betraktat eller behandlat Berny som uteliggargubben i ditt exempel. Jag har till och från varit jävligt arg på henne, absolut, men jag har varit tydlig med att det handlar om frustration över att hon alltid lyckas fucka upp det för sig själv OCH ANDRA. Jag anser inte mig vara en del av någon folkmassa som mobbar uteliggargubben, men jag hade heller inte hållt käften om jag såg honom gå fram som en destruktiv murbräcka i andra människor (och djurs) liv. Hur som helst, jag orkar inte sitta här och förklara ytterligare en gång hur jag faktiskt vill att det ska gå bra för Berny. Läs igen, och se vad hon själv skriver till mig istället.
Citera
2014-04-24, 21:47
Medlem
Strange-Dayss avatar
Det är ganska uppenbart att de som hävdar att de inte försvarar och ursäktar Bernys handlingar, gör just det i slutändan. Dessutom handlar tråden om Berny Pålsson, inte om dem som medverkar här.
Citera
2014-04-24, 23:03
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Verkligen? Jag är nämligen ganska säker på att du upprepade gånger uttalat dig om hur less du är både på Berny och den här tråden, att det inte är roligt längre, osv. Skummade igenom dina inlägg och hittade dessa tre, varav den tidigaste postades för nästan ett år sedan:

Det är väl bara att lägga ner om det nu är så förutsägbart och tråkigt?

Verkligen? Nedan följer ett axplock av de saker du hävt ur dig i tråden:

Väldigt märkligt att skriva sådana saker till en människa om man nu vill att det ska gå bra för den personen. Men vad vet jag.

Kravla tillbaka in under den sten på familjeliv.se du kom ifrån om det sticker så i ögat på dig att folk är lite bittra, arga, frustrerade, mänskligt motsägelsefulla och hårdhänta ibland. Uppenbarligen har du läst sinfons deltagande i tråden som Fan läser Bibeln och att sätta kikarsiktet på just henne i det träsk av hat och missunnsamhet som Flashbacktrådar om offentliga personer tenderar vara är bara korkat.

Back to topic, kan någon vänlig själ länka till Bernys inlägg rörande upprättandet av nån sorts kontrakt på att lämna ifrån sig Theus om hon tar ett nytt återfall vore jag en glad galosch. Låt kryphålsdansernas okrönta drottning valsa hälarna blodiga.
Citera
2014-04-24, 23:34
Medlem
Strange-Dayss avatar
Förresten, det låter jävligt märkligt när hon säger att hon har tagit knark igen och fått ett återfall när det händer typ en gång i veckan nu. Att hon är en aktiv missbrukare låter ändå mer riktigt. Eller Berny kanske räknar att hålla sig ifrån knarket i två dagar som att hon är "clean".

Och var i helvete är läkarna och personalen när hon öppet skriver och berättar om brott, slagsmål och droger? Borde inte NÅGONTING hända, vare sig det är hon in på avgiftning eller att hunden omplaceras?
Senast redigerad av Strange-Days 2014-04-24 kl. 23:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in