Jag tar faktiskt Stebe i försvar här, fastän jag tycker han borde vara väl medveten om övrigas (Pads, Bwahaha's, etc.) förklaringar.
Jag postade för någon månad sedan, i post
post #7380 att det vore bra om "alla" lägger fram tydligt flödesschema för evolutionen. Steg för steg, när och var man anser "information uppkommer" och vad och hur det beror på. Det var ganska tydligt att diskussionen då, som nu, handlar mycket om semantik och betydelser.
Den enda som besvarade detta var Stebe. Medan några säkert ansåg att "men det har jag ju gjort" eller "jag tycker som i den här länken <insert länk>". Och så var det med det... från "vår sida".
Nåja, jag svarade på Stebes svars-post och visade hur fel han hade ang. sannolikhetsberäkningar och antalet mutationer. Dock så varken reflekterade eller bemötte han dessa, dvs. uppföljningen av post
#7448, där Stebe sedan fortsätter tjabbla om 10^fantasiljon kombinationer som jag sedermera även förklarar att de är irrelevanta, pga. att utfallsrummet för mutationerna inte alls är alla dessa 10^gazillioner. Därefter kom inga svar från Stebe ang detta...
Vore det inte bra om ni kan börja på ett flödeschema, steg för steg, och argumentera utifrån punkterna i detta? Då blir det betydligt klarare vad var och en menar och betydligt enklare att peka på ett specifikt felsteg.
Phu... äh va fan, låt käbblet fortsätta.