Citat:
Ursprungligen postat av
Mick.3
Var du missnöjd med mina tidigare svar eftersom du frågar igen?
Du kanske missförstår vad det är jag frågar, det verkar så.
Du har ju tidigare sagt att du tror att gud skapade Eva från stamceller i Adams revben. Jag antar att det också innebär att du tror att gud skapade Adam.
Så frågan är hur man då, om det skulle vara så, kan förklara hur det kan komma sig att människans kromosom nummer två är resultatet av en telomerfusion mellan två primatkromosomer?
Jag hittade ett inlägg som jag verkade ha missat och försökte förstå vad du syftade på.
nu förstår jag bättre:
Som du säkert vet delar människan ungefär samma proteinkodande gener med däggdjur.
Ungefär samma byggstenar som används hos däggdjur används alltså också när människor skall produceras.
Det som är avgörande för vad generna skall bygga och producera är alltså den information som styr och reglerar avkodningen av generna.
Eftersom som Gud valde att göra människan ganska lik schimpanser var det kanske lämpligt att utgå ifrån den variant av genuppsättning och kromosomuppsättning som schimpansen hade för att programmera informationen som kodar för produktionen av människor. Av någon anledning kanske det fungerade bättre att sätta ihop två kromosomer för att producera människor.
stebe2