Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Om du kunde hålla dig rätt i tid och rum, vet du att då åtal väcktes var bevisningen lika tunn som den är nu. Enda beviset till skuld är just domarna, men de är ju inga bevis i sig att så har skett, utan är utdömda efter det material åklagarna lade fram. Och hur åklagarna kom fram till detta utifrån FUP står inte att finna, utan är ett ihopkok av antaganden.
Jag förstår inte vad du menar med att jag skall hålla mig rätt i tid och rum. Jag kan hålla med om att bevisningen är tunn. Men enligt TR och HR så är den tillräcklig för att döma KJ. Och då kan jag inte se att åklagarna gjorde fel som väckte åtal.
Ditt resonemang om att enda beviset till skuld är domarna är ju helsnurrigt. Två domstolar har ju bedömt bevisningen som tillräcklig vilket ledde till domarna. Om domarna är bevis på något så är de ju bevis på att två domstolar anser att de bevis som finns för KJs skuld räcker för att döma honom.
Jag har förstått att du tycker det var fel att döma KJ. Men jag vill gärna ha ett svar på om du anser att det är åklagarna, HR och TR som har tolkat Sveriges lag och den rättspraxis som finns fel. Eller om du tycker att det är fel på Sveriges lag och den rättspraxis som finns.