2014-04-24, 10:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag har funderat ett tag på vem det är här i tråden som dragit igång historian om att KJ skulle ha styckat Grabben.

Money22 verkar ha en hel del att säga om detta.

Är det någon här som har koll på:
1. KJ nämndes första gången i tråden
2 När Grabben första gången nämndes i tråden?

1. Minns inte exakt, men det var väl sign 'Bodengrabb' som (dock först under ett annat namn) tog upp honom. Detta var om jag inte missminner mig redan under första veckan av eftersök med MPS

2. Det första jag hittar vid sökning på 'Grabben' är 31 maj - ett inlägg av letsdoit. Men sökfunktionen här är ju inte helt pålitlig... Sen skrev ju Money22 som du nämner redan 23 maj att han fått hjälp med hunden. Den 28-29 diskuterades flera användare hundens öde och rykten om bloddropp i trapphuset. Spekulationerna om hundens öde kom nog dock inte igång på allvar förrän vi fick tillgång till FUP:en i slutet av oktober.
Citera
2014-04-24, 10:30
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
1. Minns inte exakt, men det var väl sign 'Bodengrabb' som (dock först under ett annat namn) tog upp honom. Detta var om jag inte missminner mig redan under första veckan av eftersök med MPS

2. Det första jag hittar vid sökning på 'Grabben' är 31 maj - ett inlägg av letsdoit. Men sökfunktionen här är ju inte helt pålitlig... Sen skrev ju Money22 som du nämner redan 23 maj att han fått hjälp med hunden. Den 28-29 diskuterades flera användare hundens öde och rykten om bloddropp i trapphuset. Spekulationerna om hundens öde kom nog dock inte igång på allvar förrän vi fick tillgång till FUP:en i slutet av oktober.

Tack!

Jag läste ett inlägg igår om att KJ skulle ha blivit omnämnd i tråden 13/5.
Money22 verkar helt rabiat när det kommer till Grabben och att JJ skulle ha städat efter KJ.

Money22 verkar dessutom vara väldigt insatt i familjen Johansson och deras liv, lite intressant att läsa dennes inlägg.
Hen skriver bla i ett inlägg att KJ hotat en elev på sin skola med kniv, undra om det är den händelsen som finns med i BUP journalerna?
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-24 kl. 10:33.
Citera
2014-04-24, 10:33
Medlem
MrFolds avatar
När vi ändå är inne på hundhistorian: Jag repriserar en länk till FUP-12:s utmärkta sammanställning av vad man kan utläsa ur FU-materialet angående vad som egentligen kan ha hänt:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Notera vad brodern säger: Vid sitt besök i lägenheten såg han blodiga tryckförband. Hur bär man sig åt för att lägga tryckförband på en tunga på en hund? Och varför lägga tryckförband på ett djur som redan är dött? Varför en sån enorm brådska med att skaffa undan en död hund som är lite blodig om munnen? Varför googla på "hund annatomi" - det är ju ingenting som kan återföra en död jycke till livet.

Med tryckförbandet (som jag tidigare lyckats missa) blir det ännu mer tydligt att det logiska (om än inte på något vis 100% säkra) svaret på frågan om vad som egentligen hände med hunden är att Kristoffer på något vis tillfogade den dödliga skador med något vasst föremål. Planerat var det knappast - varför då vidta de åtgärder han uppenbarligen ändå gjorde (googla och försöka lägga tryckförband för att stoppa blödningar)?

Det är också lite egendomligt att varken boendestödjaren eller brodern förevisades den trasiga kabeln som måste ha blivit resultatet av hundens bitande, eller hur?

Många har klagat över att hunden figurerade i rättegången och här. Men ett skäl till att den dras upp är ju porträttet av den lugne och flegmatiske Kristoffer som aldrig blev arg eller våldsam. Senast igår togs denna bild upp i tråden igen.

När jag läser FUP-12:s sammanställning så slår det mig också att det verkar finnas ett mönster hos Kristoffer som varierar mellan att söka sociala kontakter och vara aktiv och dra sig helt undan från både kompisar och familj. Vad-som-nu-hände-med-hunden hände under en sån period. Frågan är hur han mådde och vad han egentligen gjorde under dessa perioder. Jag tycker drogfrågan som flera personer tagit upp senaste tiden är intressant att reflektera över i sammanhanget. Kan man tänka sig att han suttit ensam i sin lägenhet och dragit i sig nån typ av preparat under en dag eller två? Sen när han tänder av så blir han oerhört retlig, ja aggressiv, och håller sig därför undan från kontakter.

Tror man inte på droger så finns också alternativet att han mår dåligt under dessa perioder och kan "snedtända" kanske bara med en halvdålig fylla som grund.
Citera
2014-04-24, 11:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
När vi ändå är inne på hundhistorian: Jag repriserar en länk till FUP-12:s utmärkta sammanställning av vad man kan utläsa ur FU-materialet angående vad som egentligen kan ha hänt:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Notera vad brodern säger: Vid sitt besök i lägenheten såg han blodiga tryckförband. Hur bär man sig åt för att lägga tryckförband på en tunga på en hund? Och varför lägga tryckförband på ett djur som redan är dött? Varför en sån enorm brådska med att skaffa undan en död hund som är lite blodig om munnen? Varför googla på "hund annatomi" - det är ju ingenting som kan återföra en död jycke till livet.

Med tryckförbandet (som jag tidigare lyckats missa) blir det ännu mer tydligt att det logiska (om än inte på något vis 100% säkra) svaret på frågan om vad som egentligen hände med hunden är att Kristoffer på något vis tillfogade den dödliga skador med något vasst föremål. Planerat var det knappast - varför då vidta de åtgärder han uppenbarligen ändå gjorde (googla och försöka lägga tryckförband för att stoppa blödningar)?

Det är också lite egendomligt att varken boendestödjaren eller brodern förevisades den trasiga kabeln som måste ha blivit resultatet av hundens bitande, eller hur?

Många har klagat över att hunden figurerade i rättegången och här. Men ett skäl till att den dras upp är ju porträttet av den lugne och flegmatiske Kristoffer som aldrig blev arg eller våldsam. Senast igår togs denna bild upp i tråden igen.

När jag läser FUP-12:s sammanställning så slår det mig också att det verkar finnas ett mönster hos Kristoffer som varierar mellan att söka sociala kontakter och vara aktiv och dra sig helt undan från både kompisar och familj. Vad-som-nu-hände-med-hunden hände under en sån period. Frågan är hur han mådde och vad han egentligen gjorde under dessa perioder. Jag tycker drogfrågan som flera personer tagit upp senaste tiden är intressant att reflektera över i sammanhanget. Kan man tänka sig att han suttit ensam i sin lägenhet och dragit i sig nån typ av preparat under en dag eller två? Sen när han tänder av så blir han oerhört retlig, ja aggressiv, och håller sig därför undan från kontakter.

Tror man inte på droger så finns också alternativet att han mår dåligt under dessa perioder och kan "snedtända" kanske bara med en halvdålig fylla som grund.

Bra resonemang tycker jag, dock kan det vara så att han har använt tryckförbanden enbart för att samla blod med. Han hade säkert ett antal av Försvarsmaktens tryckförband i bostaden.

Har han sagt att hunden dog direkt är det såklart uppseendeväckande att han använde tryckförband på något vis.

Som du säger, förmodligen så har han åsamkat hunden skador och därefter använt tryckförband. Kanske hände samma sak med VB och det kan förklara att inte mycket blod rann ut på mordplatsen, han lade kanske tryckförband på VB. Hon kan mycket väl ha mördats i sängen.

KJ har haft med hemvärnssjukvård att göra, alla, även hemvärnsungdom får utbildning i att lägga tryckförband. Kanske ville KJ bli expert på första hjälpen, han var ju lagets kamoufleringsexpert, bättra på sin pondus.
Citera
2014-04-24, 11:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag har funderat ett tag på vem det är här i tråden som dragit igång historian om att KJ skulle ha styckat Grabben.

Money22 verkar ha en hel del att säga om detta.

Är det någon här som har koll på:
1. KJ nämndes första gången i tråden
2 När Grabben första gången nämndes i tråden?

Jag vet inte, men kanske så har Bodengrabb ordat om Grabben, delgav oss mycket information i början av tråden. To*py, mönstring till Hemvärnet och allt vad det var, kanske även Grabben?
Citera
2014-04-24, 12:36
Medlem
Citat:

Stör mig lite på kniven som hunden ska ha tuggat sönder. Det va så vitt jag kommer ihåg den som han gjort handtaget till själv, kula 6,5 i skaftet. Varför slänga den, när han skulle kunna göra ett nytt handtag till den. Men den gör han sig av med.
Citera
2014-04-24, 12:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Stör mig lite på kniven som hunden ska ha tuggat sönder. Det va så vitt jag kommer ihåg den som han gjort handtaget till själv, kula 6,5 i skaftet. Varför slänga den, när han skulle kunna göra ett nytt handtag till den. Men den gör han sig av med.

Han hade kanske inte något träbearbetningsverktyg.

Jag kan inte släppa tanken på att han tillverkade en likkista nattetid, grannen har hört ljud som lät som att någon snickrade. Antingen snickrade han ihop ett emballage eller så är det ljudet från sågning och hugg när kroppen styckades som grannen har hört tror jag.

Lägg därtill att en granne har sett KJ samt en person till bära ett 150 x axelbrett föremål ner genom trapphuset. Det vittnesmålet tyder starkt på att minst en person till förutom KJ är inblandad.

Man kan ställa sig frågan varför bärhjälpen inte har givit sig till känna och förklarat vad det var som bars ner. Vilken typ av fordon lastade man föremålet i? KJ bagageutrymme, skulle föremålet fått plats däri, eller användes en combi eller annat fordon med rejält lastutrymme?

Hur stort var KJ kylskåp, fick kroppsdelarna plats däri, det var väl så gott som tomt, eller var det frysen där polisen hittade ett paket kött och en påse grönsaker?
Citera
2014-04-24, 12:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Av exakt samma anledning till att du tycker Lagro är ute och cyklar i sina badkars och Al-Shabab-teorier. Det är över huvud taget ingen skillnad på era teorier. Det är bara en UFO-konspiratoriker som saknas i era alternativförklaringar, eller att det är Elvis Presley som lever och har mördat VB. Det är ganska exakt lika sannolikt. Du har inget stöd för dina fantasier, inte Lagro heller. Det är rena gissningar och författarpåhitt. Vilket är helt tillåtet här på forumet, men då får jag ju tåla att bli frågasatt. Såklart.

Förstod att frågan varken skulle bli besvarad av segdeg eller av någon annan som delar domstolarnas teori om händelseförloppet som ledde till Vatchareeya Bangsuans död .. Du, segdeg och några till verkar vara mentalt blockerade mot vissa alternativteorier, men inte mot andra. Vad beror detta på ?
Citera
2014-04-24, 13:08
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förstod att frågan varken skulle bli besvarad av segdeg eller av någon annan som delar domstolarnas teori om händelseförloppet som ledde till Vatchareeya Bangsuans död .. Du, segdeg och några till verkar vara mentalt blockerade mot vissa alternativteorier, men inte mot andra. Vad beror detta på ?

Vilka alternativteorier är jag inne på?
Citera
2014-04-24, 13:14
Bannlyst
Citat:

Hur ligger det till med din vilja att svara på frågor som ställs till dig angående din teori/fantasi och vad du stödjer dessa på förutom DIN tro? Här är ett exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Nu har du upprepat denna mening i olika varianter med samma innebörd grovt uppskattat ca 114 gånger i denna tråd vilket enligt min mening leder till några följdfrågor.
1. Blir en uppgift sann i sig om man upprepar den tillräckligt många gånger?
2. Blir denna "korta" tråd mer lättläst och lättbegriplig om du upprepar samma mening med viss regelbundenhet?

3. Har du tagit något som helst intryck av åklagarnas, polisens, tingsrättens, och hovrättens bedömning av förloppet?
4. Har inte du trott på ditt scenario under en avsevärd tid utan att något som helst framkommit till stöd för din hypotes. Om nu KJ skulle "erkänna" att han fick frispel och på egen hand mördade VB så skulle det väl inte ändra din inställning. Du skulle väl fortfarande tro att han skyddade sina kumpaner och att det fortfarande finns ett videoband som visar mordet och som några väl betrodda sitter och runkar till. Fundera på vad som skulle behövas för att du skall överge ditt scenario om det överhuvudtaget finns något?
Upprepar min norgehistoria.
En man kör på motorvägen och hör på radion att det är en galning som kör mot trafiken på motorvägen. Mannen säger tyst till sig själv.
-en, det är ju flera hundra

Det är bara 3:an du svarar på, "3. Har du tagit något som helst intryck av åklagarnas, polisens, tingsrättens, och hovrättens bedömning av förloppet?" Och antagligen för att dina fantasier mest upptas just av "förloppet, det planerade eventet som utförts av KJ och de intressegemensamma vännerna". Ett scenario, en bild du har framför dig som du stillar dina lustar med.

Svara på VAD som gör att du är så säker eller VET att det gått till så som du beskriver. Visa vad som tyder på det och kom inte bara med att DU TROR och därför är det så.
Citera
2014-04-24, 13:18
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det finns ingenting som talar för att KJ handlat i affekt, snarare att dödandet varit en utstuderad process, och de många grunda sticken i ryggen menar jag vittnar om att avsikten INTE var att döda Vatchareeya på kort tid, utan att hålla henne vid liv tillräckligt länge för att vara meningsfull för betraktarna att bevittna och eventuellt också filma dödskampen, vilket jag gissar har skett. Beträffande händerna kan en förklaring till att dessa saknas vara att Vatchareeya vid eventet varit upphängd vid handlederna, och att skavmärken, t ex efter ett rep, skulle konstaterats redan av den första polispatrullen på plats då torson påträffades.

För att tydligen vara en person som aldrig har fel (enligt dig själv) så är det uppenbart du har många fel i detta fallet (och palme tråden), Vem sitter inne med videosnutten? En fråga till, jag citerar dig från förra året, VB har hållits fast av vad jag tror är tre GM (KJ, MB och AN) Så földjfrågan blir, har du fortfarande aldrig fel?
Citera
2014-04-24, 13:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Vilka alternativteorier är jag inne på?

Förmodligen samtliga alternativa teorier som pekar bort från att dödandet av Vatchareeya var ett planerat event. Eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in