2014-04-24, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kollar upp det i morgonkväll. Finns han på någon vänlista ?

Nej.
Citera
2014-04-24, 06:26
Medlem
[quote=ToZon]Tänkte lite fräckt fråga om det någon person som figurerat i tråden som misstänkt, bara vittne eller med koppling har en katt eller vid dådet och före haft ett sådant djur i ägo.

Q med flera hade sig hittat ännu ett möjligt misstag av utredare och sedan SKL, alltså ihärdigt proklamerat att de/det hårstårån som polisens platsansvariga måste utreda vidare inte har gjorts så.

Sen har en viss WL figurerat nu i tråden senaste tiden.. han måste givetvis ha något att dölja, men det finns inte ett uns konstigt i personens liv eller leverne i kontrast till dömde..
Han har enligt mitt förmenande givit sin version och att han är delaktig eller MGM förefaller uteslutet.
Sen att han hackar på vissa punkter det fattar jag.. brunt i byxan för nu är det inte lek utan allvar.

Jag är helt med TR/HR att rätt GM är dömd, straffet fel i HR som borde vara minst 16 år för mord.
Jag är oense med HR om domslag/utfall av dom då de ger rabbat för GM utifrån hans
Citera
2014-04-24, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tycker det inte finns med i utredning men det är kanske inte bärigt att ge en bild av åtalad GM's bakgrund.. får en känsla att man vill sopa detta under mattan och då i all jävlighet så blir VB provokativ som ymnas om i domen.
För mig är det helt åt h-vete att en ung tjej kan vara så provokativ så jag kan döda henne och slippa undan med dråp eller frigivas.
Följ hedersmord mm som jag följt många år, där kan HR domen hitta sin lösning.

Kvinnan är mindre värd i vissa kulturer och var hon samma i GM värld eller var det en manlig reaktion att ingen nekar mig sex.. istället för beskylla oskyldiga människor mitt i livet så ta till en fundering om KJ och hans sociala begåvning, den var bristfällig och fylld av våld i hans icke direkta leverne utan fanns i hans värld av fiction.

Han beskriver sig själv som alkoholist i förhör. Kommer ej ihåg sidnumret nu.
Citera
2014-04-24, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Damn right!

Ett ackusatoriskt rättegångsförfarande som har sönderdelat sig triopolärt: en åklagare - en tilltalad - en någonting annat.

Att introducera en tredje part i det är att rubba hela ordningen! Ge mig hellre en rättegångsordning som är pre-landskapslagarna - och jag skulle köpa det rakt av! Men då vill jag fan ha möjligheten till en tolvmannaed och järnbörden tillbaka!
Om tolvmannaed skulle återinföras skulle plötsligt vissa Flashbackskribenters liv få en mening.
Citera
2014-04-24, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Något sådant som VB möjligen kan ha ramlat över. Försökt å göra sig en extra slant på.
"Jag har gjort något väldigt dumt".
Tanken är inte helt fel, men hur skulle då scenariot se ut? Rätt mycket i riktning mot deckarbokshållet, tror jag. VB kommer över hur det ligger till med drogförsäljning, bråkar med MB släkting som blir nervös. MB ligger plötsligt risigt till och VB måste bort. VB har gått över gränsen och berättar i en dunkel mening till en vän att hon har gjort något dumt. KJ anlitas att hämta upp och föra henne till en mötesplats med några ondskefulla individer som väntar på att ta hand om henne. Först förhör de henne under några dagar, sedan tar de i lite mer för att få henne att erkänna vad hon vet och om det finns någon mer som vet, slutligen dödas hon. KJ får det otacksamma jobbet att ta hand om liket som ska visas upp för allmänheten på ett bestialiskt sätt för att markera för andra vad som händer om man "fuckar upp". KJ håller tyst för att han vet att han går samma öde till mötes om han börjar prata. De ondskefulla vännerna ser till att lämna spår efter KJ gärningar. KJ åker dit, fast besluten att tiga för att ta hämnd på de skyldiga den dagen han kommer ut.

Nej, bara svammel. Däremot kan droger i sig få människor att tilta och göra saker som de normalt inte skulle göra i ett nyktert tillstånd. KJ kan mycket väl ha drogat och handlat i affekt. Resten har handlat om transportstyckning och ett försök att komma undan med mord.
Citera
2014-04-24, 07:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Han beskriver sig själv som alkoholist i förhör. Kommer ej ihåg sidnumret nu.

Tror väl det är en förmildrande omständighet, tänker jag ..
Citera
2014-04-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Tanken är inte helt fel, men hur skulle då scenariot se ut? Rätt mycket i riktning mot deckarbokshållet, tror jag. VB kommer över hur det ligger till med drogförsäljning, bråkar med MB släkting som blir nervös. MB ligger plötsligt risigt till och VB måste bort. VB har gått över gränsen och berättar i en dunkel mening till en vän att hon har gjort något dumt. KJ anlitas att hämta upp och föra henne till en mötesplats med några ondskefulla individer som väntar på att ta hand om henne. Först förhör de henne under några dagar, sedan tar de i lite mer för att få henne att erkänna vad hon vet och om det finns någon mer som vet, slutligen dödas hon. KJ får det otacksamma jobbet att ta hand om liket som ska visas upp för allmänheten på ett bestialiskt sätt för att markera för andra vad som händer om man "fuckar upp". KJ håller tyst för att han vet att han går samma öde till mötes om han börjar prata. De ondskefulla vännerna ser till att lämna spår efter KJ gärningar. KJ åker dit, fast besluten att tiga för att ta hämnd på de skyldiga den dagen han kommer ut.

Nej, bara svammel. Däremot kan droger i sig få människor att tilta och göra saker som de normalt inte skulle göra i ett nyktert tillstånd. KJ kan mycket väl ha drogat och handlat i affekt. Resten har handlat om transportstyckning och ett försök att komma undan med mord.

Öppnar bara för en annan teori än galning/sadist. Då kan dom avhuggna händerna få en annan betydelse. Men jag håller med, vist drar det iväg åt deckarhållet.
Citera
2014-04-24, 08:13
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2

Det finns ingenting som talar för att KJ handlat i affekt, snarare att dödandet varit en utstuderad process, och de många grunda sticken i ryggen menar jag vittnar om att avsikten INTE var att döda Vatchareeya på kort tid, utan att hålla henne vid liv tillräckligt länge för att vara meningsfull för betraktarna att bevittna och eventuellt också filma dödskampen, vilket jag gissar har skett. Beträffande händerna kan en förklaring till att dessa saknas vara att Vatchareeya vid eventet varit upphängd vid handlederna, och att skavmärken, t ex efter ett rep, skulle konstaterats redan av den första polispatrullen på plats då torson påträffades.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-24 kl. 08:45.
Citera
2014-04-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det finns ingenting som talar för att KJ handlat i affekt, snarare att dödandet varit en utstuderad process, och de många grunda sticken i ryggen menar jag vittnar om att avsikten INTE var att döda Vatchareeya på kort tid, utan att hålla henne vid liv tillräckligt länge för att vara meningsfull för betraktarna och eventuellt filma dödskampen, vilket jag gissar har skett. Beträffande händerna kan en förklaring till att dessa saknas vara att Vatchareeya vid eventet varit upphängd vid handlederna, och att skavmärken, t ex efter ett rep, skulle konstaterats redan av den första polispatrullen på plats då torson påträffades.
Nu har du upprepat denna mening i olika varianter med samma innebörd grovt uppskattat ca 114 gånger i denna tråd vilket enligt min mening leder till några följdfrågor.
1. Blir en uppgift sann i sig om man upprepar den tillräckligt många gånger?
2. Blir denna "korta" tråd mer lättläst och lättbegriplig om du upprepar samma mening med viss regelbundenhet?
3. Har du tagit något som helst intryck av åklagarnas, polisens, tingsrättens, och hovrättens bedömning av förloppet?
4. Har inte du trott på ditt scenario under en avsevärd tid utan att något som helst framkommit till stöd för din hypotes. Om nu KJ skulle "erkänna" att han fick frispel och på egen hand mördade VB så skulle det väl inte ändra din inställning. Du skulle väl fortfarande tro att han skyddade sina kumpaner och att det fortfarande finns ett videoband som visar mordet och som några väl betrodda sitter och runkar till. Fundera på vad som skulle behövas för att du skall överge ditt scenario om det överhuvudtaget finns något?
Upprepar min norgehistoria.
En man kör på motorvägen och hör på radion att det är en galning som kör mot trafiken på motorvägen. Mannen säger tyst till sig själv.
-en, det är ju flera hundra
Citera
2014-04-24, 08:45
Medlem
Namibia1s avatar
Jag har funderat ett tag på vem det är här i tråden som dragit igång historian om att KJ skulle ha styckat Grabben.

Money22 verkar ha en hel del att säga om detta.

Är det någon här som har koll på:
1. KJ nämndes första gången i tråden
2 När Grabben första gången nämndes i tråden?
Citera
2014-04-24, 08:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
3. Har du tagit något som helst intryck av åklagarnas, polisens, tingsrättens, och hovrättens bedömning av förloppet?

Nej, inte alls. Deras slutsatser om händelseförloppet tror jag är felaktigt, och därmed är verklighetsfaktorn, framför allt uttryckt i hovrättsdomen, inte särskilt hög.

Edit: Varför utgår du ifrån att nämnda har rätt och jag har fel ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-24 kl. 09:17.
Citera
2014-04-24, 09:31
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Edit: Varför utgår du ifrån att nämnda har rätt och jag har fel ?

Av exakt samma anledning till att du tycker Lagro är ute och cyklar i sina badkars och Al-Shabab-teorier. Det är över huvud taget ingen skillnad på era teorier. Det är bara en UFO-konspiratoriker som saknas i era alternativförklaringar, eller att det är Elvis Presley som lever och har mördat VB. Det är ganska exakt lika sannolikt. Du har inget stöd för dina fantasier, inte Lagro heller. Det är rena gissningar och författarpåhitt. Vilket är helt tillåtet här på forumet, men då får jag ju tåla att bli frågasatt. Såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in