Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Det finns ingenting som talar för att KJ handlat i affekt, snarare att dödandet varit en utstuderad process, och de många grunda sticken i ryggen menar jag vittnar om att avsikten INTE var att döda Vatchareeya på kort tid, utan att hålla henne vid liv tillräckligt länge för att vara meningsfull för betraktarna och eventuellt filma dödskampen, vilket jag gissar har skett. Beträffande händerna kan en förklaring till att dessa saknas vara att Vatchareeya vid eventet varit upphängd vid handlederna, och att skavmärken, t ex efter ett rep, skulle konstaterats redan av den första polispatrullen på plats då torson påträffades.
Nu har du upprepat denna mening i olika varianter med samma innebörd grovt uppskattat ca 114 gånger i denna tråd vilket enligt min mening leder till några följdfrågor.
1. Blir en uppgift sann i sig om man upprepar den tillräckligt många gånger?
2. Blir denna "korta" tråd mer lättläst och lättbegriplig om du upprepar samma mening med viss regelbundenhet?
3. Har du tagit något som helst intryck av åklagarnas, polisens, tingsrättens, och hovrättens bedömning av förloppet?
4. Har inte du trott på ditt scenario under en avsevärd tid utan att något som helst framkommit till stöd för din hypotes. Om nu KJ skulle "erkänna" att han fick frispel och på egen hand mördade VB så skulle det väl inte ändra din inställning. Du skulle väl fortfarande tro att han skyddade sina kumpaner och att det fortfarande finns ett videoband som visar mordet och som några väl betrodda sitter och runkar till. Fundera på vad som skulle behövas för att du skall överge ditt scenario om det överhuvudtaget finns något?
Upprepar min norgehistoria.
En man kör på motorvägen och hör på radion att det är en galning som kör mot trafiken på motorvägen. Mannen säger tyst till sig själv.
-en, det är ju flera hundra