2014-04-23, 21:07
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nope. Det har aldrig strulat för mig. Du är säker på att det var till WoT du köpte, så att du inte av misstag köpte till WoWp? Det brukar vara en ganska vanlig anledning till "fel", att man missat helt enkelt.
Fast 3 premium dagar gäller för båda spelen. Det vore skillnad om han hade försökt köpa ett plan eller liknande till wot
Citera
2014-04-23, 21:13
Medlem
Är det någon idé att försöka sälja ett konto med bara en tier tio?
Citera
2014-04-23, 23:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Hur orkar man ha spelet på svenska? Googleöversättnings-känslan är kräkframkallande
Jaa du...jag kör på engelska för enkelhetens skull när man chattar in game.

Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Och vad anser ni om skin modsen? Tycker det är lamt att folk kör dom. Kan dom inte lära weak spots istället för fuska?
Testat 2D skin och visst, de kan hjälpa till en viss del men det kan aldrig ersätta kunskap för det räcker inte att sikta och skjuta, vinklar o sånt påverkar mycket och tänker man efter kan man ofta hitta veka punkter även på nya vagnar.

3D skin har jag aldrig testat och kommer inte att testa, förbjuden mod.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Vinstprocenten skiter jag i för den är så pass osäker. Däremot slår det ju aldrig fel att när man får ett lag med 2/3-delar illröda spelare (med illröda tanks) så är de garanterat a l l a döda inom 2 minuter. Det är som att skit triggar skit att bli ännu sämre!? Sen är det bara upp till den sista 1/3-delen av spelarna att prestera en vinst eller inte. Ibland går det, ibland inte. Men rött är verkligen rött av en anledning.
Varför kallar så många det där för xvm när det i praktiken bara är en liten del av xvm?
Min konfigurationsfil för xvm är 127KB stor och det är bara text...

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Varför ska man spela ett spel där man nästan alltid blir förbannad på sina lagkamrater som lallar runt i sin egen idiotvärld och inget hellre tycks vilja dö asap.
Lalla runt du också, har bl.a cromwell för sånt.
Skitkul att hoppa in och köra som en dåre, hoppa över kratrarna, skjuta kors o tvärs och fullständigt skita i taktik och bara fåna sig...lite tragiskt att jag löjligt ofta hamnar bland lagets 4 bästa spelare
Citera
2014-04-24, 00:21
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Patch 9.1 kommer inte bli roligt för din del verkar det som.
De ska tydligen ta bort camo-bonusen för TDs när de skjuter.
En nerf av TDs är något jag väntat länge på och särskilt efter introduktionen av WTs.

De "anti-TD" förändringar som du pratar om är bra för spelet. De flesta sådana kartor som har omarbetats har blivit ofantligt bättre som tex Redshire, El Halluf, Sevegorsk, Swamp, Malinovka och Serene Coast. Komarin är dock samma skitkarta som tidigare där TDs blobbar sig i skogen.
På alla dessa kartor tycker jag mediums har blivit mycket roligare eftersom man faktiskt kan omlokalisera.

För övrigt borde du skaffa en STB-1, det är den nya statpaddarvagnen på NA.

TD's får de nerfa hur mycket de vill. Däremot kan de hålla sig borta från att fördärva spelet för folk som vill kunna hjälpa sina lag trots att de spelar med idioter. Den möjligheten blir mindre och mindre eftersom man snart inte ser motsåndaren förrän den är inom 100m och dyker upp bakom nästa backe.
Citera
2014-04-24, 01:29
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Lalla runt du också, har bl.a cromwell för sånt.
Skitkul att hoppa in och köra som en dåre, hoppa över kratrarna, skjuta kors o tvärs och fullständigt skita i taktik och bara fåna sig...lite tragiskt att jag löjligt ofta hamnar bland lagets 4 bästa spelare
Det är det jag har type 64 till. Med gasen i botten+ removed speed governor+olja blir den riktigt snabb. Bara sen att lola runt i tier 10 matcher :P.
Citera
2014-04-24, 01:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Bara för de va jag tvungen att köra cromwell, max tier 8 på himmelsdorf standard battle.
Börja i söder, körde upp med spåren, kom till typ A2/A3 sen dog jag.

Mastery badge 3:e klassen

6:e plats i skada
2:a plats i xp

5 skott
3 träffar
3 penetrationer
620 skada
302 assistansskada

5 fiender upptäckta
2 fiender skadade
2 fiender dödade

15.111 inkomst
-5.045 reparation
-500 ammunition
9.566 inkomst

Inte fan behöver man köra så djävla seriöst för att lyckas, cromwell är bra för den räknas inte som scout så ser aldrig tier 9.

Redigerat:
Flumma runt lite med locust, nyköpt 80% besättning, mastery bagde 1:a klassen.
Kartan va karelia, börja i söder, väntade lite och körde sen rakt över kartan till fiendebasen och slog ut 2 av fienders 3 spg.

1:e på xp
5:e på skada

23 skott
13 träffar
9 penetrationer

284 skada
187 assistansskada

6 fiender upptäckta
5 fiender skadade
4 fiender dödade

13.462 inkomst
-390 reparation
-1.978 ammunition, skött lite guld
11.094 vinst
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-04-24 kl. 02:05.
Citera
2014-04-24, 02:34
Medlem
xyklopfs avatar
Och en match förstörd pga en reklambot.
Tyngsta vagnen också förstås.
Fy f-n vad trött jag blir.

"skgfjh" heter f-nskapet om ni skulle träffa på saken.

Katastrofnatt nu. Lika bra sluta spela innan man slår till datorn. Går inte ens beskriva hur dåliga lag man hamnar i nu. Överlever de mer än en minut är det ett jäkla mirakel. Totalt ospelbart nu! Hade en match nyss där "spelare" + rng samarbetade och gjorde att laget var utslaget på knappt 2 minuter.

Kanske därför WG försöker locka till sig nya spelare?! De har retat upp/skrämt bort andra/ SERIÖSA spelare under lång tid?

Förbannade skitspel!
Senast redigerad av xyklopf 2014-04-24 kl. 03:16.
Citera
2014-04-24, 04:40
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Och en match förstörd pga en reklambot.
Tyngsta vagnen också förstås.
Fy f-n vad trött jag blir.

"skgfjh" heter f-nskapet om ni skulle träffa på saken.

w w w . m m o o k . c o m ?

De brukar dyka upp sent på natten, jag har sett flera stycken och de är verkligen irriterande. De går in och spammar ner chatten och sedan drar de. De brukar dock vara sämsta vagnen i laget de gånger jag sett dem.

Jag brukar rapportera dem, när jag kollade sist så såg jag att man i 9.0 lagt in en speciell rad för dessa reklambotar i complain-menyn.
Senast redigerad av Kapten Kagge 2014-04-24 kl. 05:01.
Citera
2014-04-24, 05:12
Medlem
Kapten Kagges avatar
Det är surt hur Wargaming har sönder-nerfat Marder II. Det tar evigheter att sikta och skotten går i alla fall inte dit man siktar. Den var tydligen rejält OP i början men nu är den ju nästan oanvändbar!
Citera
2014-04-24, 09:02
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Det är surt hur Wargaming har sönder-nerfat Marder II. Det tar evigheter att sikta och skotten går i alla fall inte dit man siktar. Den var tydligen rejält OP i början men nu är den ju nästan oanvändbar!

MarderIII har tagit över den tronen samt FCMPak. Att MarderII nerfades var om något ett måste. På NA finns följande klaner. Kolla vilka tanks som användes där.
http://worldoftanks.com/community/clans/1000004420-MTFT/
http://worldoftanks.com/community/clans/1000004766-STATS/

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
TD's får de nerfa hur mycket de vill. Däremot kan de hålla sig borta från att fördärva spelet för folk som vill kunna hjälpa sina lag trots att de spelar med idioter. Den möjligheten blir mindre och mindre eftersom man snart inte ser motsåndaren förrän den är inom 100m och dyker upp bakom nästa backe.

Nja, så är det knappast. Med de senaste omarbetningarna av kartorna har de lagt till hinder så det är enklare att röra sig från hinder till hinder utan att bli mördad av osynliga TDs. Jag tycker att tex Redshire har blivit ofantligt bättre eftersom det inte är samma campingkarta som tidigare.
Jag gillar mediumtanks och jag tycker jag kan utnyttja min rörlighet på ett helt annat sätt än tidigare.
Om man som du spelar T49, en klart OP tank, som förlitar sig på en kombination av camo, viewrange och rörlighet så borde du fortfarande kunna göra det med bra effekt på de nya kartorna.
Citera
2014-04-24, 09:46
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
MarderIII har tagit över den tronen samt FCMPak. Att MarderII nerfades var om något ett måste. På NA finns följande klaner. Kolla vilka tanks som användes där.
http://worldoftanks.com/community/clans/1000004420-MTFT/
http://worldoftanks.com/community/clans/1000004766-STATS/

Jo jag har förstått att den var rejält OP när den kom, men idag är den ju nära på oanvändbar. Den har en rent bedrövlig träffsäkerhet nu.

Citat:
Nja, så är det knappast. Med de senaste omarbetningarna av kartorna har de lagt till hinder så det är enklare att röra sig från hinder till hinder utan att bli mördad av osynliga TDs. Jag tycker att tex Redshire har blivit ofantligt bättre eftersom det inte är samma campingkarta som tidigare.
Jag gillar mediumtanks och jag tycker jag kan utnyttja min rörlighet på ett helt annat sätt än tidigare.
Om man som du spelar T49, en klart OP tank, som förlitar sig på en kombination av camo, viewrange och rörlighet så borde du fortfarande kunna göra det med bra effekt på de nya kartorna.

Jag tycker det gnälls alldeles för mycket på TD:s. De är en viktig del i stategin, anledningen till att folk dör är ofta att man skenar iväg på egen hand utan att bry sig om vad sina medspelare gör, inte undra på att man blir mosad då.

TD:s har generellt bedrövligt pansar, deras överlevnadsstrategi är att inte bli beskjutna alls. Att då göra kartor där bara närstrid är möjliga gör ju att TD:s i princip blir värdelösa. Alla kan ju inte bara spela medium, det här är inte counter strike där man springer runt som en tok och skjuter vilt omkring sig.
Citera
2014-04-24, 10:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Jag tycker det gnälls alldeles för mycket på TD:s. De är en viktig del i stategin, anledningen till att folk dör är ofta att man skenar iväg på egen hand utan att bry sig om vad sina medspelare gör, inte undra på att man blir mosad då.

TD:s har generellt bedrövligt pansar, deras överlevnadsstrategi är att inte bli beskjutna alls. Att då göra kartor där bara närstrid är möjliga gör ju att TD:s i princip blir värdelösa. Alla kan ju inte bara spela medium, det här är inte counter strike där man springer runt som en tok och skjuter vilt omkring sig.

Nja, att inte bli beskjuten gäller även för lights och mediums.
TDs generellt har bättre kanoner än andra tanks i sin tier, bättre eller samma view range, ofta samma rörlighet men ingen turret i många fall. HP är lägre än för heavy tanks, men knappast superlågt. För övrigt spelar armour en mindre roll i högre tier där nästan allt pennar allt. Rätt många TDs går även att använda som assault guns så att säga att deras överlevnadsstrategi är att inte bli beskjuten är en ordentlig generalisering.

Har du för övrigt ens spelat WoT? Problemet är knappast mängden mediums. I en vanlig match består 1/3 av laget av TDs. Rätt många spelare som tidigare spelade arty har gått över till TDs eftersom då kan de fortfarande campa i basen, göra skada och beskylla laget för vara dåliga eftersom iaf de gjorde skada.
Under de 2.5 åren som jag spelat WoT har det aldrig klagats på OP mediums (med undantag av introduktionen av franska autoloaders).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in