2014-04-23, 09:49
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Av dessa hade jag satsat på Carmina. Bättre kvalitet, snyggare läster, bättre detaljarbete och finish och du har möjlighet att testa dem innan köp (om du kan ta dig till Sthlm).

Om du vill ha full- eller halvbrogues är nog en smaksak. Personligen tycker jag Carminas halvbrogues var snyggast. Båda typerna skulle funka alldeles utmärkt till jeans och chinos.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Keke
Carmina alla dagar i veckan framför herrings classic-linje och loake 1880. Snyggare och bättre kvalitet, du blir nöjdare helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Tycker inte att Connaught är jättelik Hallam, betydlig ljusare och mycket rundare läst. Men det är ju som sagt släta oxfords båda två. Jag har också hög vrist och mina Connaught sitter mkt bra på mina fötter.

Annars håller jag med Hoodog om att jag hade valt Carmina, modell spelar ingen roll utan ta den du gillar bäst.

Tack för er synpunkter! blir att besöka Storstaden och prova ett par Carmina samt även kika på connaught också...gillar ju mina nuvarande C&J väldigt mycket. Men om Carmina passar mina fötter ligger nog de högst upp på listan
Citera
2014-04-23, 11:04
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
Tack för er synpunkter! blir att besöka Storstaden och prova ett par Carmina samt även kika på connaught också...gillar ju mina nuvarande C&J väldigt mycket. Men om Carmina passar mina fötter ligger nog de högst upp på listan

Håller med de som menar att skillnaden mellan Hallam och Connaught är större än man tror. Har båda två och det känns som två helt olika skor, om inte annat när du har dem på dig.
Citera
2014-04-23, 12:58
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Tror aldrig jag postat de här bilderna förut, från Jefferey Wests butik i New York, på samma gata ett stenkast från Leffot. Tog för få bra bilder tyvärr för att den skulle funka i NY-butiksguiden jag gjorde på bloggen, men här kommer några iaf, speciellt tillägnat dig: http://imgur.com/a/gYbd6

Tack för omtanken!

Den ljusbruna munkskon längst till höger på andra bilden har jag dräglat över många gånger på J~Ws amerikanska hemsida, men det verkar vara en USA-specifik modell för jag har aldrig sett den på någon europeisk sida. Nog bäst så förresten, så att jag lättare kan undvika frestelsen och inte göra något spontanköp.

Mina nya Hannibal-kängor har kommit men måste skickas direkt till skomakaren för att den lilla dragremmen, eller hank som jag har fått lära mig att det heter på fackspråk, bak på skaftet på ena kängan lossnade första gången jag skulle ta på den. (Om det är någon som undrar vad det kostar att sy dit den igen så ligger priset på 50-100 kr beroende på vilken skomakare jag talar med).
Citera
2014-04-23, 21:45
Bannlyst
Efter att min far upplyst mig om att en sko inte är ordentligt putsad förrän man kan ställa foten mellan en kvinnas fötter och se om hon bär trosor eller inte, så satte jag igång med att putsa mina illa åtgågna skitskor, tigerdubbelmunkarna.

Tänkte dela med mig resultatet, men bättre än såhär verkar jag inte få till det. Har även bytt lite färger, försökte få liv i en usel sko.

Bild 1

Bild 2
Citera
2014-04-23, 21:55
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aodimp
Efter att min far upplyst mig om att en sko inte är ordentligt putsad förrän man kan ställa foten mellan en kvinnas fötter och se om hon bär trosor eller inte, så satte jag igång med att putsa mina illa åtgågna skitskor, tigerdubbelmunkarna.

Tänkte dela med mig resultatet, men bättre än såhär verkar jag inte få till det. Har även bytt lite färger, försökte få liv i en usel sko.

Bild 1

Bild 2
Vad fan har du gjort med skorna? De ser verkligen katastrofala ut.
Citera
2014-04-23, 22:16
Medlem
Citat:

Bild 1

Bild 2

Sa din far verkligen så? Det är fruktansvärt osmaklig kommentar. Hur som helst, skorna ser inte särskilt bra ut. Köp aldrig skor från Tiger igen.
Citera
2014-04-23, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Vad fan har du gjort med skorna? De ser verkligen katastrofala ut.
Håller med dig om katastrofdelen, dock tror jag inte att det är min förtjänst, men det blir ju såklart ett subjektivt uttalande.

Citat:
Ursprungligen postat av Strandraggar
Sa din far verkligen så? Det är fruktansvärt osmaklig kommentar. Hur som helst, skorna ser inte särskilt bra ut. Köp aldrig skor från Tiger igen.
Jag antar att du är gjord av porslin, det är enligt far ett äldre militäriskt uttalande.
Tanken att mina fula skor skulle leda till att alla Tigers skor är fula är en enfaldig tanke, titta på deras nuvarande sortiment, vilket ter sig kvalitativt.
Mina munkar är dock till åren och visuellt vidriga men komfortmässigt underbara.
Senast redigerad av aodimp 2014-04-23 kl. 22:38.
Citera
2014-04-23, 22:43
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Håller med dig om katastrofdelen, dock tror jag inte att det är min förtjänst, men det blir ju såklart ett subjektivt uttalande.

Jag antar att du är gjord av porslin, det är enligt far ett äldre militäriskt uttalande.
Tanken att mina fula skor skulle leda till att alla Tigers skor är fula är en enfaldig tanke, titta på deras nuvarande sortiment, vilket ter sig kvalitativt.
Mina munkar är dock till åren och visuellt vidriga men komfortmässigt underbara.
Ptja, det blir ju inte bättre av att du bara putsat på främre delen av skon, hela dojan behöver smörjas in så att den får en jämn nyans – sedan kan man lägga lite extra krut på tåpartiet, kanske till och med mörka ned det lite; men inte 3/5 av "vampen".

Vad kör du för block i dina Radstock nu då? Jag tycker du petar tillbaka Hammargruppen-blocken i dem så du har ett par snygga i alla fall.
Citera
2014-04-23, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Ptja, det blir ju inte bättre av att du bara putsat på främre delen av skon, hela dojan behöver smörjas in så att den får en jämn nyans – sedan kan man lägga lite extra krut på tåpartiet, kanske till och med mörka ned det lite; men inte 3/5 av "vampen".

Vad kör du för block i dina Radstock nu då? Jag tycker du petar tillbaka Hammargruppen-blocken i dem så du har ett par snygga i alla fall.
Jag tror du har helt rätt angående smörjen.

De fina blocken går i Radstocken, hade endast i dem för fotots skull, såg trevligare ut än de tarvliga "block" jag har i tigrarna. Nåja, det blir nog att leva på nudlar, köpa ett par ordentliga skor till. (dock är budgeten lite begränsad då jag beställde en barbaskjorta idag)
Citera
2014-04-24, 01:42
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Bild 1

Bild 2

Svårt att bedöma hur väl du lyckats utan några bilder från innan du putsade upp skorna. Rent allmänt så har du inte fått till någon vidare spegelglans och som någon annan sa, skorna ser verkligen inte bra ut.

Citat:

Gick in på Tigers hemsida och kollade in skorna. De ser överlag ut som skräp och jag betvivlar starkt att de är av särskilt hög kvalitet, priser på mellan 2000 -3500 kr är rena rånet för de skorna. Ska man lägga upp mot 3000 kr på ett par skor så är Loake alternativt Carmina en betydligt bättre affär.
Citera
2014-04-24, 08:57
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:

Bild 1

Bild 2

Unge man, har du mockat stallet med dina monks? Kopparstaden har 100% rätt
Citera
2014-04-24, 09:03
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Bild 1

Bild 2

Jag vill inte på något sätt verka snobbig eller så, men de där skorna har nog verkligen gjort sitt. Mitt tips är att göra dig av med dem och "never look back".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in