Citat:
Ursprungligen postat av
Kyle.McAvoy
Tänkte ställa en något generell fråga om färgval på skor. Jag som högskolestudent har en något begränsad budget, och kommer därför inom en överskådlig framtid endast kunna köpa ett par finare skor. Det kommer bli mitt första par, och vad gäller modeller så har jag skaffat mig en bra överblick över vad som finns inom den prisklass jag rör mig i. Det som ännu är ovisst är vilken färg på skorna som ger mig "bredast användning för pengarna".
Vad gäller de kläder jag bär så förekommer det främst ljusa skjortor, svarta jeans samt marinblå chinos (kommer förstås utökas). Jag har även en mer avslappnad "linje" men där passar conversen bättre. I kostymväg äger jag tyvärr endast den klassiska svarta från gymnasiestudenten, men en variant av blå kommer köpas under sommaren, då både bröllop och dop inom släkten står på schemat. Har även en "mellangrå" uddakavaj.
Vad anser ni? Har frågan besvarats någon annanstans får ni gärna peka mig dit.
Till din klädstil finns det ju lite olika alternativ och som jag alltid säger till folk som ber om råd. Köp den sko som passar din fot bäst och som du tycker är snyggast, då kommer du också att använda dem.
Jag tycker nödvändigtvis inte att du måste köpa en slät oxford utan tycker att det passar med en punched cap toe eller en semibrouge också. När det kommer till färger så är mörkbrunt och oxblod väldigt användbara