2014-04-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
På vilket sätt betedde hon hon sig illa?
Hon hade skrivit att han var en "fjant". Det tycker inte jag är särskilt kränkande och man måste få ha åsikter om en offentlig person.

Men nog måste du väl förstå att det har varit en lång process. Jag har inte läst vad kärringen skrivit men det måste ju vara återkommande kränkningar av varierande grad hon skrivit. Finns väl inte en enda människa som tar åt sig av en (1) enda kommentar. Det är ju detta hela programmet tar upp att det är återkommande kränkningar det rör sig om för alla inblandade.
Citera
2014-04-23, 16:05
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Men nog måste du väl förstå att det har varit en lång process. Jag har inte läst vad kärringen skrivit men det måste ju vara återkommande kränkningar av varierande grad hon skrivit. Finns väl inte en enda människa som tar åt sig av en (1) enda kommentar. Det är ju detta hela programmet tar upp att det är återkommande kränkningar det rör sig om för alla inblandade.

Nu kommer jag förvisso endast ihåg att hon skrev att Arschberg var en fjant och det är det jag diskuterar just på grund utav att dom tog upp det. Hade hon skrivit grova och brottsliga saker så hade jag nog inte försvarat henne som jag gör nu. Sen borde väl en åsiktsjägare som Aschberg tåla lite kritik, det tycker jag i alla fall.
Citera
2014-04-23, 16:06
Medlem
Var kan jag kolla på avsnitt 4 på nätet? TV3s hemsida har tydligen inte avsnitt 4 uppe, blir ett felmeddelande när jag öppnar det.
Citera
2014-04-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptensnork
Trolljägarna är tveklöst den mest tragiska satsning som Aschberg & Co har gjort och jag håller med tanten. Aschberg har fjantifierats!

Det är skamligt att lura en gammal tant om att ett inbrott begåtts!
Vad blir nästa steg? Ringa upp "troll" och säga att en anhörig dött, sitter fängslad eller blivit misshandlad?

FJANT! FJANTIGARE!! ASCHBERG!!!

Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Det var beklämmande att se hur Aschberg lurade ut en gammal dam från sitt hem i förevändning att det hade skett ett inbrott. Hon hade kallat Aschberg för "fjant".

Rätt tragiskt att ni sitter och tjockar er hemma i kalsongerna hela dagarna, och hittar på anledningar till att bli JÄTTEARGA på Robert Aschberg.

Robert Aschberg bemöter kräk på ett civiliserat sätt, utan svordomar eller otrevligt beteende. Aschberg är kung!
Citera
2014-04-23, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
På vilket sätt betedde hon hon sig illa?
Hon hade skrivit att han var en "fjant". Det tycker inte jag är särskilt kränkande och man måste få ha åsikter om en offentlig person.

Ojojoj, du verkar inte ha alla hästar i stallet. Det var ju inte bara en kommentar hon hade skrivit.

Men jag är 70 år, så jag får ju bete mig hur som helst, enligt dig. Ska nog börja skicka otrevliga PM.
Citera
2014-04-23, 17:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Rätt tragiskt att ni sitter och tjockar er hemma i kalsongerna hela dagarna, och hittar på anledningar till att bli JÄTTEARGA på Robert Aschberg.

Robert Aschberg bemöter kräk på ett civiliserat sätt, utan svordomar eller otrevligt beteende. Aschberg är kung!
Kallar du det civiliserat att först röja anonymiteten på kommentatorer, söka upp dom i hemmet och därefter lura i dom en historia för att sedan kunna överrumpla dom med Robert Aschberg och ett helt kamerateam? Det hela är så löjeväckande och sympatierna går ju oavkortat till dom utsatta.
Senast redigerad av enfindam 2014-04-23 kl. 17:52.
Citera
2014-04-23, 17:52
Medlem
Citat:
Det var beklämmande att se hur Aschberg lurade ut en gammal dam från sitt hem i förevändning att det hade skett ett inbrott. Hon hade kallat Aschberg för "fjant".

Du förstår inte vad programmet går ut på. Det går ut på att lyfta upp ett problem till ytan. Han frågade henne varför hon inte kunde vara ärlig, stå för sina synpunkter och skriva ett mejl till honom istället för att kasta ur sig saker anonymt på nätet. Vill man ändra på något, hon ville att han skulle gå i pension och det får man tycka vilket Aschberg klart och tydligt nämnde. Men om man verkligen vill uppnå något varför vara feg och inte gå sakligt direkt på istället för att själv fjanta runt!
Citera
2014-04-23, 17:54
Medlem
Citat:
Kallar du det civiliserat att först röja anonymiteten på kommentatorer, söka upp dom i hemmet och därefter lura i dom en historia för att sedan kunna överrumpla dom med Robert Aschberg och ett helt kamerateam? Det hela är så löjeväckande och sympatierna går ju oavkortat till dom utsatta.

Hade tanten på ett civiliserat sätt skrivit ett oanonymt mejl till honom så hade hon inte blivit uthängd i tv!
Citera
2014-04-23, 17:56
Medlem
Citat:

Det är precis vad jag gör.
Citera
2014-04-23, 18:00
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Du förstår inte vad programmet går ut på. Det går ut på att lyfta upp ett problem till ytan. Han frågade henne varför hon inte kunde vara ärlig, stå för sina synpunkter och skriva ett mejl till honom istället för att kasta ur sig saker anonymt på nätet. Vill man ändra på något, hon ville att han skulle gå i pension och det får man tycka vilket Aschberg klart och tydligt nämnde. Men om man verkligen vill uppnå något varför vara feg och inte gå sakligt direkt på istället för att själv fjanta runt!
Om man vill komma åt ett problem på allvar så gör man det inte genom att göra en freak show av det. Det är väl ingen som kan ta det här på allvar?
Citera
2014-04-23, 18:08
Medlem
Citat:
Om man vill komma åt ett problem på allvar så gör man det inte genom att göra en freak show av det. Det är väl ingen som kan ta det här på allvar?

Jo, för jag hade bajsat i brallan om jag hade skrivit något dumt och han kom och knackade på. Hade skämts ögonen ur mig inför hela sverige . Och jag hade fått veta att jag lever av farsan och morsan !
Citera
2014-04-23, 18:14
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frilansarn
Var kan jag kolla på avsnitt 4 på nätet? TV3s hemsida har tydligen inte avsnitt 4 uppe, blir ett felmeddelande när jag öppnar det.

Det avsnittet låg uppe i morse innan jag åkte till jobbet, nu har troligtvis TV3 plockat ner det. Varför vet jag inte, men det är förbannat irriterande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in