Citat:
Ursprungligen postat av
ZegDeg
För det första är det helt uppenbart för alla och envar som läser igenom förhörsprotokollet med KJ och lyssnar på inspelningen från tingsrätten att han inte har några som helst problem att föra helt normala diskussioner, förstå vanliga frågor, och agera som gemene man. Det finns helt enkelt inget särskilt avvikande i förhören med KJ än med någon annan.
Uppgifterna KJ lämnat i sina polisförhör och i domstolarna får man nog säga att inte
gett något vidare resultat om vi skall lyssna på HR.
Citat:
En fråga som inställer sig vid värderingen av utredningen i målet är hur man ska se på
de uppgifter som Kristoffer Johansson lämnat under polisförhör och vid domstolarna.
Det är anmärkningsvärt att Kristoffer Johansson uppger att det han berättar vid
domstolen möjligen inte är det han minns utan vad han läst att han berättat tidigare och
att han har svårt att hålla isär det han minns och det han berättat tidigareMed hänsyn till de psykiska särdrag han enligt personutredningen i målet uppvisar,
får stor försiktighet iakttas när de gäller att dra slutsatser utifrån hans förhållningssätt under
förundersökningen samt under rättegången.
Också åklagarna har under hela utredningen sagt vid upprepade tillfällen att alla förhör med den misstänkte inte gett något, han säger enligt dom inget av värde, jag håller med både hovrätt och åklagarna
till viss del. Du däremot finner inget särskilt avvikande och menar att KJ agerar som gemene man och inte nog med detta så säger du, för att förstärka din åsikt, att
alla som läst FUPen och lyssnat på ljudinspelningarna delar din uppfattning.
Vilken rövarhistoria du drar!
Citat:
Vad som personer som du alltid nogsamt undviker när ni slänger ur er halvsanningar är vad skillnaden hade blivit. På vilket sätt hade utredningen blivit annorlunda eller hur hade förhören bedrivits om polismyndigheten inledningsvis i stället hade "förkovrat" sig?
Det kanske inte är så lätt att svara på här och nu men möjligtvis 2016. Regeringen har nämligen satt press på rikspolisstyrelsen att dom måste få mer kompetens och bli bättre på att bl a hantera
förövare, vittnen och brottsoffer som är funktionshindrade. Polisen har tagit till sig kritiken
och erkänner att dom borde bli bättre. Dom har nu jobbat några år med olika delmål för att
slutligen 2016 kunna genomföra en hel del åtgärder för att personer med funktionsnedsättningar
skall få bättre tillgänglighet inom rättsväsendet än vad som nu erbjuds. Du får alltså
vänta till 2016 innan du får svar, men tro mig jag kommer att leverera dig ett svar för jag
följer detta "
projekt" med stort intresse.
Citat:
Sen får man misstänka att du bedriver någon form av kursverksamhet med flummig kursteman eftersom förkovran knappast lär stanna vid ADD...
Framtida kurser:
-Kryp under skinnet på en psykopat
-Pedofilen - bara en vanlig person som gillar små barn
-Idioten - vem är hen och hur tänker hen... eller inte tänker
-Hur tänker en somalier
-Hur tänker en vitryss
-Hur tänker en kines
Helt plötsligt, när jag ser detta trams, ångrar jag att jag citerade och försökte "förkovra" dig överhuvudtaget, det känns liksom bortkastat . . .