2014-04-22, 16:31
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Tänk om det vore så enkelt det hade varit härligt.

*Bör tilläggas att jag ej är en läkare utan en användare på flashback lita inte på att du får benso utskrivet bara för det verka så här*

I princip så är det iallafall ett steg i rätt riktning att säga att du lider av panikångest attacker och ångest i allmänhet, skulle nog försöka låta bli att tjata på om benszo då detta kan uppfattas lite märkligt och deras tankar kring om du bör få benso eller ej kan rubbas om du pushar det för mycket.

Annars om du inte lyckas få ut nåt så gör som många andra, kliv över in i RC-benso världen eller inte du gör ju vad du vill.

Mvh
Självklart inte men tänkte ifall i hade några erfarenheter
Har alltid nämnt benso eller något annat läkemedel till någon läkare,har bara fått dessa ssri/snri "mediciner" Är inte så sugen på självmedicinering då jag inte har råd eller vågar
Citera
2014-04-22, 16:43
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Självklart inte men tänkte ifall i hade några erfarenheter
Har alltid nämnt benso eller något annat läkemedel till någon läkare,har bara fått dessa ssri/snri "mediciner" Är inte så sugen på självmedicinering då jag inte har råd eller vågar

Just dom olika research bensodiazepinerna som kommit och gått på marknaden är relativt billiga om du jämför med gatupriser på bens.

Men det är ett klokt beslut, benso är inget man ska leka med och heller inte nyttja om man inte antingen behöver det eller vet vad man håller på med.

Har dock egen erfarenhet av ''självmedicinering gone wrong'' hehe blir lätt så men skitsamma det väl aldrig nån som dött av lite fludder förfan!
Eller?
Citera
2014-04-22, 17:05
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Just dom olika research bensodiazepinerna som kommit och gått på marknaden är relativt billiga om du jämför med gatupriser på bens.

Men det är ett klokt beslut, benso är inget man ska leka med och heller inte nyttja om man inte antingen behöver det eller vet vad man håller på med.

Har dock egen erfarenhet av ''självmedicinering gone wrong'' hehe blir lätt så men skitsamma det väl aldrig nån som dött av lite fludder förfan!
Eller?
Jo men staten ska betala för mitt knark (till mestadels iaf) tänker inte köpa 1 piller för 10-20 kr för att jag ska må bra
Jag har läst och 9/10 gånger så har självmedicinering inte varit något bra alternativ och ofta slutat med beroende och de vill jag verkligen inte bli.
Citera
2014-04-22, 20:40
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Jo men staten ska betala för mitt knark (till mestadels iaf) tänker inte köpa 1 piller för 10-20 kr för att jag ska må bra
Jag har läst och 9/10 gånger så har självmedicinering inte varit något bra alternativ och ofta slutat med beroende och de vill jag verkligen inte bli.

Beroende kan ju tyvärr upstå även om man får grejer på recept såklart.
Citera
2014-04-22, 20:47
Medlem
Ta En Näve Stavar Och Titta På Cl Nu!!
Citera
2014-04-22, 22:11
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Beroende kan ju tyvärr upstå även om man får grejer på recept såklart.
Jo men då är de läkare om bär ansvaret o man anses inte som knarkare
Citera
2014-04-22, 22:25
Bannlyst
nu e ja på 2mg xanor 40 cl starksprit och 1,5 g weeed. Det känns förjävligt bra ska dra nu och lyssna på reggea. Älskar er på fb xanor är bäst av benzo, jag gillar den, huge fan!! FInns det andra saker att blanda med? vad e bra? jag älskar alla svar så det e bara köra på?
Citera
2014-04-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
nu e ja på 2mg xanor 40 cl starksprit och 1,5 g weeed. Det känns förjävligt bra ska dra nu och lyssna på reggea. Älskar er på fb xanor är bäst av benzo, jag gillar den, huge fan!! FInns det andra saker att blanda med? vad e bra? jag älskar alla svar så det e bara köra på?

Vart ska du lyssna på reggae? Hemma eller?

Sitter själv o dricker lite bira o äter bens. Lite nedstämd dock.
Citera
2014-04-23, 15:20
Medlem
deyys avatar
Ska hålla ett tal imorgon inför en grupp och tänkte i sedvanlig ordning ta xanor i ganska rejäl dos utan någon nämnvärd tolerans. Min tanke var att ta 3,5mg för att jag absolut inte vill ha en tillstymmelse till ångest och det har fungerat bra tidigare. Har skett ett par gånger att jag dragit i mig uppemot 10mg men ändå lyckats genomfört det.

Men jag brukar bli riktigt trött och ha svårt att hålla mig vaken när jag sitter ner och väntar på min tur och funderar därför på att slänga i mig concerta för att hålla mig "över ytan". Men jag är riktigt orolig för att det ska ta bort effekten på xanor och göra att jag får panikångest. Är det riskfritt eller kommer det döda effekten av xanor?
Alla svar uppskattas, men svar om att jag borde minska dosen är ingen idé då jag alltid får panik före på låga doser och vräker i mig allt jag har typ. Är verkligen livrädd för att drabbas av panikångest när det är dags.
Citera
2014-04-23, 15:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Ska hålla ett tal imorgon inför en grupp och tänkte i sedvanlig ordning ta xanor i ganska rejäl dos utan någon nämnvärd tolerans. Är verkligen livrädd för att drabbas av panikångest när det är dags.

Har du provat Inderal?

En betablockerare som är mycket populär att ta i dessa sammanhang.
Citera
2014-04-23, 15:24
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Ska hålla ett tal imorgon inför en grupp och tänkte i sedvanlig ordning ta xanor i ganska rejäl dos utan någon nämnvärd tolerans. Min tanke var att ta 3,5mg för att jag absolut inte vill ha en tillstymmelse till ångest och det har fungerat bra tidigare. Har skett ett par gånger att jag dragit i mig uppemot 10mg men ändå lyckats genomfört det.

Men jag brukar bli riktigt trött och ha svårt att hålla mig vaken när jag sitter ner och väntar på min tur och funderar därför på att slänga i mig concerta för att hålla mig "över ytan". Men jag är riktigt orolig för att det ska ta bort effekten på xanor och göra att jag får panikångest. Är det riskfritt eller kommer det döda effekten av xanor?
Alla svar uppskattas, men svar om att jag borde minska dosen är ingen idé då jag alltid får panik före på låga doser och vräker i mig allt jag har typ. Är verkligen livrädd för att drabbas av panikångest när det är dags.

Skit i concertan, kör med bara xanoren.
Citera
2014-04-23, 15:29
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har du provat Inderal?

En betablockerare som är mycket populär att ta i dessa sammanhang.
Tyvärr så har jag aldrig testat det. Får extrema panikångestattacker före redovisningar och skulle göra vad som helst för att slippa undan. Men är tveksam på om inderal fungerar då valium inte gav tillräcklig ångestdämpande effekt utan xanor. Tack för svar, men har bara till imorgon på mig och har xanor hemma.
Citat:
Skit i concertan, kör med bara xanoren.
Tackar, då vågar jag inte chansa. Då får jag försöka hålla mig vaken och ta någon kaffe före bara. För skulle paniken krypa fram kommer jag sticka även om jag inte vill det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in