2014-04-23, 14:33
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Jag mainade Nasus förr och en bra teemo måste du verkligen ghost för att kunna döda 1v1. Annars blir du fan kitead hur länge som helst.

Sedan renekton, han countrar ju bara nasus early game, så länge man kan farma under tornet så är det ju lungt, väldigt få renektons som inte pushar in en i tornet. Vid lvl 11 så brukar man ju ha nog mycket stacks för att kunna 1v1 rene och vinna.
I hög elo kommer renekton ta halva ditt hp genom trades, sedan pushar han in dig till turret. Lvl 3 kommer junglaren (elise/lee sin) och divar dig. Junglaren kommer campa dig hela gamet, när du är lvl 11 är renekton lvl 13/14, med dubbla farmen. Nasus är väldigt weak atm, jag rekomenderar ingen att spela honom.
Citera
2014-04-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
I hög elo kommer renekton ta halva ditt hp genom trades, sedan pushar han in dig till turret. Lvl 3 kommer junglaren (elise/lee sin) och divar dig. Junglaren kommer campa dig hela gamet, när du är lvl 11 är renekton lvl 13/14, med dubbla farmen. Nasus är väldigt weak atm, jag rekomenderar ingen att spela honom.
Om du orkar tradea med renekton i början ja. Nu är jag bara guld och har inte kört nasus så värst sedan spirit visage nerfen men att förlora i cs är liksom inte ett problem för nasus eftersom du scalear så sjukt bra.
Men nasus blir så otroligt beroende av resten av laget eftersom du hela tiden måste farma, och då måste resten av laget fixa sin del vilket man liksom inte borde räkna med att dom gör.
Citera
2014-04-23, 15:04
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Om du orkar tradea med renekton i början ja. Nu är jag bara guld och har inte kört nasus så värst sedan spirit visage nerfen men att förlora i cs är liksom inte ett problem för nasus eftersom du scalear så sjukt bra.
Men nasus blir så otroligt beroende av resten av laget eftersom du hela tiden måste farma, och då måste resten av laget fixa sin del vilket man liksom inte borde räkna med att dom gör.

Det är så jag kör, iaf. Om den som spelar renekton inte kör aggressivt från 1-3 så spelar denne fel. Som Nasus behöver man bara akta sig, missa lite CS men det gör inget. Bättre det än att ge first blood.

Sen så är det mycket sant. Mer än sällan så förlorar en eller alla andra lanes, alternativt feedar junglern. Man kan inte göra så mycket då som Nasus då det kräver att resten av laget backar upp en. Han blir ett monster om resterande spelar bra, men är nästan helt värdelös om de spelar dåligt och det andra laget har fler bra spelare.

Väljer oftast att inte spela honom pga det, för stor risk.
Citera
2014-04-23, 15:21
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:

Väljer oftast att inte spela honom pga det, för stor risk

Nasus är otroligt bra om man kan spela den, däremot så finns det några svagheter som exempelvis att den är lätt kitad, beroende av lagets CC, och den kan ha en viss frånvaro midgame.

Det sista är inget problem alls sålänge den inte bara står och lasthittar minions, medans deras top gubbe roamar runt och dödar alla andra, dvs det håller kvar sin top på just toppen alternativt pushar ner alla tornen på den lanen.

Fast för att Nasus ska få bästa möjliga chansen att skina så får inte de andra lansen förlora, utan i värstafall gå ut oavgjort från lanen, och speciellt viktigt är det att man har en bra midspelare, kan bli väldigt tungt annars om motståndarens CC/skade tunga mid börjar komma toppen när man bara har armor, och inget MR.

Är du premade med någon som kan täcka dig bra, så går dina chanser upp omedelbart.
Citera
2014-04-23, 15:50
Medlem
PourchGhoulss avatar
Braum ability preview https://www.youtube.com/watch?v=HpRkdo92P00
Citera
2014-04-23, 16:13
Medlem
Fan vad det känns som att det vilar en förbannelse över mig på LoL ibland. Går hur bra som helst i soloQ ända tills man kommer till promos och då känns det som att alla lagkamrater förvandlas till skit

Det är ju fan till och med så att en härdad veteran som jag själv blir frustrerad.
Citera
2014-04-23, 17:01
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Dock kan man counter-jungla med Twitch någorlunda. Ifall man är bra då, menade inte att man kör honom på hög elo, testar honom mest för skojs skull. Spelade precis ett game, gick typ 5-0 runt 15 min och hans ganks var roliga. Kanske kör nåt rankat med honom, men jag har ju nästan aldrig spelat twitch. Kan tänka mig att han är bra runt min elo ändå, guld är ju inte top-material om man säger så. De flesta junglers jag möter och har i mitt lag har inget självförtroende att göra invade, eller counter-jungla. Det är sällan man stöter på någon som vet hur man gör och är självsäker.

Var riktigt stark end-game med 50 stacks på ff (vet dock inte om jag ska testa andra jungle items) och 2.5 attack speed med statikk + PD(efter hans stealth går ut). Slå på en IE med det så gör man sjuk skada om man springer runt dem i TF och lägger fokus på adc. Ens ult gör ju splash likaså, rätt kul ändå!

Rätt få i min elo som har huvudet mellan armarna. Oftast tar jag jungle för att så många inte vet hur man spelar jungle. Duoar helst så slipper man iaf en "error" i laget.
Du kan väl counter-jungla med alla, men om du möter till exempel Lee, Kha eller någon annan junglare som är rätt bra på 1v1's så kommer det ju bara sluta med katastrof, för hur mycket damage en Twitch än gör så är han så sjuuukt squishy. I guld så kan nog folk ändå counter-jungla okej och vet när dem kan göra det eller inte, men vill du testa på det så kör på det.. När du väl stöter på en junglare som bara vet hur han ska göra emot en twitch jungler så kommer du nästan direkt få problem.
Citera
2014-04-23, 17:06
Medlem
gurka5OOs avatar
läs inte om ni inte gillar gnällinlägg.

Citera
2014-04-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Det är så jag kör, iaf. Om den som spelar renekton inte kör aggressivt från 1-3 så spelar denne fel. Som Nasus behöver man bara akta sig, missa lite CS men det gör inget. Bättre det än att ge first blood.

Sen så är det mycket sant. Mer än sällan så förlorar en eller alla andra lanes, alternativt feedar junglern. Man kan inte göra så mycket då som Nasus då det kräver att resten av laget backar upp en. Han blir ett monster om resterande spelar bra, men är nästan helt värdelös om de spelar dåligt och det andra laget har fler bra spelare.

Väljer oftast att inte spela honom pga det, för stor risk.
Ja, visst kommer man till en punkt då nasus outscalar de flesta i gamet, men jag anser fortfarande att han oftast är ett kasst pick i solo queue då han är otroligt lätt att spela mot, pusha tower early, roama och ta objectives med ditt lag, att en 200 stacks nasus tar renekton vid 15 minuter håller jag inte med om alls, man bör ha ett någorlunda advantage åtminstone, är matchen jämn och man inte spelar laningen bra så är säkert nasus ett bra pick, speciellt när spelet är mer lategame inriktat, men det kontras dock även av att gamet är så objektivberoende nu vilket man kan abusa jättelätt, bara roama och ta över mapen när nasus afkar top imo.
Citera
2014-04-23, 17:55
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
läs inte om ni inte gillar gnällinlägg.

Låter exakt som min näst senaste rankat, förutom att jag lirade Varus bot och vi hade en Jax i jungeln, som totalt sket i att ganka eller skydda lanes, ens när laget skrev att de ville ha ganks.

Blev en väldigt ensidig match när man möter en lucian/thresh bot och deras junglare gankar botten bokstavligen tio-elva gånger, när man själv och resten av laget får noll hjälp.

Var en heldel flamande, fast förengång skull mot rätt person som faktiskt förtjänade det, våran junglare förlorade matchen med flit och skrev tilloch med det.
Citera
2014-04-23, 18:07
Medlem
Silversteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Är så jävla frustrerad nu. Är på en 10+ losing streak. En vanlig match ser ut såhär: folk flamear redan vid champ select, och vid 10 min är team kills ungefär 3-10 eller något i den stilen. Själv ligger jag allt som oftast på 0 deaths här. Farmar så gott det går, försöker hjälpa mitt lag men omöjligt när alla lanes är feedade så in i helvete. Allt man hör är "enemy rampage", "an ally has been slain", "your inhibitor has been destroyed" etc. Fattar inte hur detta kan hända mig i varje jävla match?!

Förlåt, måste bara avreagera mig på nåt sätt. Jävla skitspel.
Jag förstår dig! Hade själv en sådan skitdag tidigare i veckan.
Citera
2014-04-23, 18:08
Medlem
Tjo alla!

Började denna säsong på bronze 2, lyckats komma ända upp till promo för guld, men där har det tagit stopp. Åker upp och ner i divisionerna ganska flitigt.

Jag har kommit på vad som både fått mig att tappa tålamodet och blivit less på spelet/spelarna.
Det är att jag inte har så mycket kontroll som jag vill ha över matchen och vad som ska hända.
Pga att mina teammates ibland får för sig att göra något riktigt udda. Fokusar på att jaga kills ist för att ta ner objectives tex

Så jag undrar vilken roll/gubbar man påverkar ett game mest/carryar bäst I silver elo?
Jag föredrar mid, för därifrån kan jag både hjälpa top och bot när jag har stark pressure mot min matchup.

Tar gärna emot allmänna tips på hur ni lyckas klättra
Senast redigerad av TexN 2014-04-23 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in