2014-04-23, 01:51
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
win lane, win game.

Njaaa, får ibland känslan S4 win lane lose game när man lirar, även när man vinner lanen, gankar och ger kills tills till de andra, och deniar farm/syfte för den andra spelaren man kör mot.

"Lösningen" = Kör med en premade som oftast kan hantera sitt, då är det "bara" 8 andra spelare som kan skapa problem.
Citera
2014-04-23, 02:55
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Hur gör ni när ni möter en nasus?

Vilken champ tycker ni är bra mot honom? tycker han är så dryg o möta när han är full tank och en stack på 500 el liknande :/
Spelar du adc bot lane så är både Lucian och Tristana bra picks mot honom, även Kog Maw om du känner dig säker utan escape. Top lane; Ryze, Olaf, Shyvana, Rumble, Ap lulu, renekton, Darius. Nyckeln är att harassa honom ut ur lane så att han inte kan stacka sin Q. Enda anledningen till att han anses vara op i low elo är för att dom inte vet när en champion är stark och när den är svag, m.a.o harassa honom konstant early-mid game. Jag har omkring 100 games i diamond och har aldrig sett honom där, han är helt enkelt en noob punisher.
Citera
2014-04-23, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Spelar du adc bot lane så är både Lucian och Tristana bra picks mot honom, även Kog Maw om du känner dig säker utan escape. Top lane; Ryze, Olaf, Shyvana, Rumble, Ap lulu, renekton, Darius. Nyckeln är att harassa honom ut ur lane så att han inte kan stacka sin Q. Enda anledningen till att han anses vara op i low elo är för att dom inte vet när en champion är stark och när den är svag, m.a.o harassa honom konstant early-mid game. Jag har omkring 100 games i diamond och har aldrig sett honom där, han är helt enkelt en noob punisher.
Spela renekton eller teemo, tror aldrig jag förlorat mot någon nasus, riktigt lätt gubbe att punisha, åtminstone i min nivå g5-g1.
Citera
2014-04-23, 07:15
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Spela renekton eller teemo, tror aldrig jag förlorat mot någon nasus, riktigt lätt gubbe att punisha, åtminstone i min nivå g5-g1.

Ifall du aldrig förlorat mot någon nasus som renekton så är det antagligen för att personen som spelade nasus sög, eller så är du duktig med Renekton.

Förstår inte riktigt hur folk can tycka att renekton countrar Nasus, iaf i guld så har jag aldrig förlorat mot en Renekton som Nasus, spela safe i 5 min, köp lite armor, sen gör Renekton 0 skada. Oftast så spelas inte Renekton bra heller, iaf när jag kör top så sällan finns det en renekton med 5-0 efter 15 min.

De jag tycker jag har haft mest problem med som Nasus är väl typ Darius och Lulu, ibland teemo, men det krävs att teemon spelar smart. Har ägt teemos många gånger, så beror mycket på spelaren.
Citera
2014-04-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Ifall du aldrig förlorat mot någon nasus som renekton så är det antagligen för att personen som spelade nasus sög, eller så är du duktig med Renekton.

Förstår inte riktigt hur folk can tycka att renekton countrar Nasus, iaf i guld så har jag aldrig förlorat mot en Renekton som Nasus, spela safe i 5 min, köp lite armor, sen gör Renekton 0 skada. Oftast så spelas inte Renekton bra heller, iaf när jag kör top så sällan finns det en renekton med 5-0 efter 15 min.

De jag tycker jag har haft mest problem med som Nasus är väl typ Darius och Lulu, ibland teemo, men det krävs att teemon spelar smart. Har ägt teemos många gånger, så beror mycket på spelaren.
Jag mainade Nasus förr och en bra teemo måste du verkligen ghost för att kunna döda 1v1. Annars blir du fan kitead hur länge som helst.

Sedan renekton, han countrar ju bara nasus early game, så länge man kan farma under tornet så är det ju lungt, väldigt få renektons som inte pushar in en i tornet. Vid lvl 11 så brukar man ju ha nog mycket stacks för att kunna 1v1 rene och vinna.
Citera
2014-04-23, 10:55
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Haha, tror inte du har mött en vettig renekton då bara.
Citera
2014-04-23, 12:40
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Jag mainade Nasus förr och en bra teemo måste du verkligen ghost för att kunna döda 1v1. Annars blir du fan kitead hur länge som helst.

Sedan renekton, han countrar ju bara nasus early game, så länge man kan farma under tornet så är det ju lungt, väldigt få renektons som inte pushar in en i tornet. Vid lvl 11 så brukar man ju ha nog mycket stacks för att kunna 1v1 rene och vinna.

Jag använder nästan alltid ghost på Nasus. Men sen så möter jag ju inte de bästa, som han ovan sa. Tycker ändå inte renekton är så bra, visst, i 10 minuter om riktigt duktig. Men är omöjligt att vinna vs nasus ifall han har 200 stacks efter 15 min. Man kör bara på full tank sen.

Jag väljer ändå inte Nasus så ofta längre, han är väldigt beroende av att laget fattar hur man spelar, vilket tyvärr händer oftare än sällan. Kör mest jungle nu!
Citera
2014-04-23, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Jag föredrar Vayne mot Nasus eftersom att hon kan döda honom effektivt lategame om båda är farmade. Condemn och Tumble (QSS vid behov) > Wither.

Lucian tycker jag inte har tillräckligt med skada.
Senast redigerad av revamp 2014-04-23 kl. 12:45.
Citera
2014-04-23, 13:26
Medlem
Jingos avatar
Tankar om jungle twitch?

Spelade mot en igår, han blev förvisso feedad men visual patchen har väl gjort att fler spelar honom. Ska iaf testa honom i jungle i ett par normals. Kräver väl dock att man har ett bra comp där både top och supp är tanks med mycket CC.
Citera
2014-04-23, 13:28
Medlem
irkens avatar
Citat:
Tankar om jungle twitch?

Spelade mot en igår, han blev förvisso feedad men visual patchen har väl gjort att fler spelar honom. Ska iaf testa honom i jungle i ett par normals. Kräver väl dock att man har ett bra comp där både top och supp är tanks med mycket CC.
Twitch jungle är rätt värdelöst om man möter en junglare som kan counter-jungla en, möter du en maokai/alistar/leona så går det väl men annars är det rätt meh. Beror väl visserligen på vilken elo och om den andra junglaren ens försöker counter-jungla dig, men gör han det är det rätt kört.
Citera
2014-04-23, 13:47
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
win lane, win game.

Du är så fel ute. Vår varus var på 7-0 och vi hade pushat 2 torn men så fort vi kom till mid game så var det så gott som kört. Nocturn och zed kunde köra dive efter dive på vår feedade varus och trots att jag blev ganska feedad som support så kunde inte ens mina snares, shields och mikaels rädda honom. Det gick helt enkelt inte att vinna den matchen. Den avgjordes i champion select.
Citera
2014-04-23, 14:23
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Twitch jungle är rätt värdelöst om man möter en junglare som kan counter-jungla en, möter du en maokai/alistar/leona så går det väl men annars är det rätt meh. Beror väl visserligen på vilken elo och om den andra junglaren ens försöker counter-jungla dig, men gör han det är det rätt kört.

Dock kan man counter-jungla med Twitch någorlunda. Ifall man är bra då, menade inte att man kör honom på hög elo, testar honom mest för skojs skull. Spelade precis ett game, gick typ 5-0 runt 15 min och hans ganks var roliga. Kanske kör nåt rankat med honom, men jag har ju nästan aldrig spelat twitch. Kan tänka mig att han är bra runt min elo ändå, guld är ju inte top-material om man säger så. De flesta junglers jag möter och har i mitt lag har inget självförtroende att göra invade, eller counter-jungla. Det är sällan man stöter på någon som vet hur man gör och är självsäker.

Var riktigt stark end-game med 50 stacks på ff (vet dock inte om jag ska testa andra jungle items) och 2.5 attack speed med statikk + PD(efter hans stealth går ut). Slå på en IE med det så gör man sjuk skada om man springer runt dem i TF och lägger fokus på adc. Ens ult gör ju splash likaså, rätt kul ändå!

Rätt få i min elo som har huvudet mellan armarna. Oftast tar jag jungle för att så många inte vet hur man spelar jungle. Duoar helst så slipper man iaf en "error" i laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in