2014-04-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostzone
Ta det lungt nu. Staten kommer inte att ta era hus. Det skulle aldrig hända. Tror ni att vi bor i Nordkorea eller? Staten kan inte bara gå in och ta över folks egendom. Då skulle folk göra uppror och det tror jag verkligen inte att staten vill ska hända.

Ni överdriver.

Det kommer troligtvis inte att hända, nej. Men faktumet att det finns politiker som tycker att detta är rimligt är det jag blir förbannad över. Vilka tror de att de är egentligen. Det är en arrogans mot folket som genomsyrar hela det politiska Sverige.
Citera
2014-04-23, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
bra förslag att de som tjänar på invandringen genom bostadsbrister och bostadsprisökningar får dra sitt strå till stacken.

Ja, och ännu fler som inte tjänar ett öre på invandringen drabbas...

Citat:
Ta det lungt nu. Staten kommer inte att ta era hus. Det skulle aldrig hända. Tror ni att vi bor i Nordkorea eller? Staten kan inte bara gå in och ta över folks egendom. Då skulle folk göra uppror och det tror jag verkligen inte att staten vill ska hända.

Ni överdriver.

Sverige är ett extremt land så varför är det otroligt?
Citera
2014-04-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ja, och ännu fler som inte tjänar ett öre på invandringen drabbas...

Sverige är ett extremt land så varför är det otroligt?

Jo det har jag märkt faktiskt.
Citera
2014-04-23, 13:03
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:

Ni överdriver.
http://www.friatider.se/grannar-hotar-flytta-i-protest

http://www.swedenconfidential.info/2012/07/04/103-aring-vraks-kommunen-ska-spara-pengar/

Inte ens Nordkorea exproprierar sina medborgares hem för att ge till invandrare. Sverige är helt enkelt världshistoriens sjukaste och mest totalitära land. Ett psykopatland. Politikerna är kleptomanpsykopater och befolkningen är självförintande psykopater som frivilligt och utan protester låter sig rövknullas.
Citera
2014-04-23, 13:06
Medlem
Felstavarens avatar
Som sagt, nu råkade det vara *en* socialsekreterare som uttalade sig så här, vilket inte innebär någon garanti för att det någonsin kommer att hända. Symptomatiskt för svensk invandringsdebatt, visst. Men knappast skäl nog att börja bunkra fotanglar och landminor.

Sedan är det ju förstås lite si och så med det svenska egendomsskyddet. Minerallagen är ett bra exempel på när staten faktiskt har rätt att expropriera din mark. Helt säker bör man aldrig känna sig i denna nordiska avkrok.
Citera
2014-04-23, 13:07
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Som sagt, nu råkade det vara *en* socialsekreterare som uttalade sig så här, vilket inte innebär någon garanti för att det någonsin kommer att hända. Symptomatiskt för svensk invandringsdebatt, visst. Men knappast skäl nog att börja bunkra fotanglar och landminor.

Sedan är det ju förstås lite si och så med det svenska egendomsskyddet. Minerallagen är ett bra exempel på när staten faktiskt har rätt att expropriera din mark. Helt säker bör man aldrig känna sig i denna nordiska avkrok.
Det har ju redan hänt ett antal gånger att svenskar vräkts från sina hem.
Citera
2014-04-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-

http://www.swedenconfidential.info/2012/07/04/103-aring-vraks-kommunen-ska-spara-pengar/

Inte ens Nordkorea exproprierar sina medborgares hem för att ge till invandrare. Sverige är helt enkelt världshistoriens sjukaste och mest totalitära land. Ett psykopatland. Politikerna är kleptomanpsykopater och befolkningen är självförintande psykopater som frivilligt och utan protester låter sig rövknullas.

Skrämmande att ni är så blåsta. Ni låter ensamkommande flykting"barn" få stanna fast de i själva verket är vuxna män. Ni är fan psykopater. Helt ärligt.

Jag förstår mig inte på svennar.
Citera
2014-04-23, 13:09
Medlem
Socialsekreterare, de sjukaste av de sjuka.
Citera
2014-04-23, 13:10
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag står fast vid det jag skrev i tråden i I&I för ett halvår sedan: Alla politiker inser sannolikt att det skulle ta hus i Helvete om staten börjar konfiskera privat egendom, till och med de mest PK-rabiata lallarna skulle gå i taket om deras sommarstuga hamnade i en somailsk niobarnsfamiljs ägo. Det vore politiskt självmord.

Men, Sverige är som sagt extremistiskt när det kommer till den heliga och högt prioriterade invandringen. Kanske är det någon politiker som vågar doppa tårna i vattnet efter valet? Gissningsvis en miljöpartist.
Citera
2014-04-23, 13:12
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-

Det riktigt obehagliga i detta är att det du skriver är helt sant
Citera
2014-04-23, 13:18
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyfestivus
Det kommer troligtvis inte att hända, nej.
Det händer redan, systematiskt och varje dag. Även om det döljs bakom andra transfereringsmetoder och sprids över längre tid och inte med ögonblicklig vräkning.

Vad tror du det är som händer när en svensk arbetat 20 år varit sparsam och köpt sitt eget hem, och blir av med jobbet och inkomsterna på grund av lönedumpningarna?

För det första får svensken inget socialbidrag alls, till skillnad mot invandraren, eftersom svensken har sparade tillgångar (som sparats ihop efter ett av världens högsta skattetryck) och invandraren inte har med något hit från sitt kebabland. Under tiden som svenskens alla tillgångar dräneras inklusive bostadens värde, lever invandraren på svenskens inbetalade skatter och ökade utlandsskuld. Svensken tvingas belåna sitt hem eller sälja det, alternativt leva under svår fattigdom jämfört med invandraren.

Många svenska pensionärer lever i denna situation då de betalat eller byggt sitt eget hem och lever under existensminimum eftersom pensionen urholkats av invandringens kostnader.

Som jag skrev tidigare uppgår invandringens kostnader till ca 250 miljarder. När statsbudgeten är på ca 900 miljarder ser man hur stor andel expropriering som sker, varje år.
Citera
2014-04-23, 13:23
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Skrämmande att ni är så blåsta. Ni låter ensamkommande flykting"barn" få stanna fast de i själva verket är vuxna män. Ni är fan psykopater. Helt ärligt.

Jag förstår mig inte på svennar.
Det är inte svenskar som fattar dessa beslut eller vill ha nuvarande system. De som är medlöpare är det för att de inte vågar annat eller för att de får sin inkomst på grund av det, eller så har de skrämts och hotats till att ta ställning och vågar inte säga öppet vad de själva tycker.

Här är ett av alla övertydliga bevis för det: https://www.youtube.com/watch?v=SNIxArRd3Ro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in