2014-04-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Iofs har han ju sagt att livets goda är just drickat och gott käk och att det är därför han inte vill sluta med det helt. Var han rangordnar detta jämte författandet och klura på kriminalfall mm vet jag icke men det hamnar förmodligen inte långt ner.

Det är ofta feta människor och alkoholister upphöjer sina dåliga vanor till dygder. Att äta gott och dricka alkohol är inte detsamma som frosseri och alkoholism.

Jag tror att svårigheten att röra sig hade med saken att göra, mannen tröståt och hade gett upp. Nu när han redan kan röra sig efter en lyckad operation, blir det lättare att reglera matintaget, när kalorierna förbrukas. Som sagt av en klok person; så finns det inget som smakar bättre än att vara smal!
Citera
2014-04-04, 12:15
Medlem
Blixtmannens avatar
GW ska vara fet och han borde finna en ny middagspartner. Efter att Stenbäck gick ur tiden har Persson tappat stilen.

Fetma är kul!
Citera
2014-04-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
GW ska vara fet och han borde finna en ny middagspartner. Efter att Stenbäck gick ur tiden har Persson tappat stilen.

Fetma är kul!

Lallerstedt har också tacklat av. Inte mycket kvar av honom.
Citera
2014-04-06, 12:22
Medlem
Spindelfridas avatar
Professor Persson is back i gammal god form!

Inte en ord om höftoperationen dock (nåt annat var ju heller inte att vänta sig) men desto mer om Knoll och Tott-poliserna i Katrineholm - de som "utredde" kostölden.

"Levande romanmaterial av den halten finns knappt längre och jämförd med Knoll och Tott är min egen Evert Bäckström en ren Einstein när det kommer till "gammaldags, hederligt polisiärt tänkande". (Min fetning).

Söndagens krönika i Expressen:

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/problemet-i-koharvan---knoll-och-tott/
Citera
2014-04-06, 14:52
Medlem
massepojkens avatar
Jag tycker GW var riktigt bra som domare i Sveriges Mästerkock.
Citera
2014-04-06, 15:43
Medlem
brianmolkos avatar
Intervju kring Palme och kungens 357 Magnum
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18584423.ab
Citera
2014-04-23, 09:03
Medlem
eternussermos avatar
I det nya jaktprogrammet med Lotta dyker det upp en spenslig thailändsk pojke i övre tonåren, inte helt olik Bong Bong i Lillyhammer. Han är tydligen "hjälpare" till GW.

Någon som vet mer?
Citera
2014-04-23, 12:06
Medlem
Engelskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
I det nya jaktprogrammet med Lotta dyker det upp en spenslig thailändsk pojke i övre tonåren, inte helt olik Bong Bong i Lillyhammer. Han är tydligen "hjälpare" till GW.

Någon som vet mer?

Kan det vara så att Leif tycker om thailändska pojkar eller är jag bara dryg om jag tänker så?

Annars skulle jag tro att han är anställd av produktionen, eller går GW runt med en massa assistenter hela tiden?
Citera
2014-04-23, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Någon som vet mer?

Det är hans heltidsanställda jägare som sköter allt som har med hans jakt att göra.
Citera
2014-04-23, 15:39
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Det är hans heltidsanställda jägare som sköter allt som har med hans jakt att göra.
Inhwan Svensson heter grabben.
Citera
2014-04-23, 15:43
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Hur menar du? Är det lite som när Gustaf den femte jagade eller är det vapenskötsel mm? Man börjar ju undra när en "storjägare" inte ens känner igen en Beagle, vilket var fallet för Guillou i på spåret.
Citera
2014-04-23, 16:04
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Hur menar du? Är det lite som när Gustaf den femte jagade eller är det vapenskötsel mm? Man börjar ju undra när en "storjägare" inte ens känner igen en Beagle, vilket var fallet för Guillou i på spåret.
Vi får se vad Smokey svarar, men Svensson har titeln viltmästare. De åker runt markerna i pickup och lägger ut åtel så klövvilt och fåglar överlever, förökar sig och blir halvtama. Röjer fram fri sikt från skjuttorn och gömslen, och en del andra sysslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in