2014-04-01, 02:57
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Äntligen! I morgon lägger sig professor Persson på operationsbordet för att få en ny höftkula. Lite läskigt tycker han ändå att det ska bli, det framgår med all önskvärd tydlighet av hans söndagskrönika i Expressen.
GW lär ju vara i de godaste och ömmaste av kirurghänder så någon större risk för att operationen ska gå åt skogen, är det sannolikt inte. Jag önskar GW lycka till och hoppas på ett snabbt tillfrisknande men översänder samtidigt en vädjan om att han inte slänger sin tjusiga käpp. De tu, GW och käppen, har ju liksom blivit ett och jag har väldigt svårt att tänka mig honom utan den. Även om den fortsättningsvis inte längre behövs som stöd, funkar den utmärkt som accessoar

http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-jag-ska-lagga-mitt-liv-i-andras-hander/

Skickliga kirurger eller inte, det finns alltid en risk för komplikationer, infektioner mm. Han är ingen ungdom längre den gode GW.
Citera
2014-04-01, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Han ligger kvar på uppvak och de jobbar i skift med att försöka väcka honom med ett paket bacon.

Det tvivlar jag på...men han kommer nog prata ut om operation framöver i media.

http://img256.imagevenue.com/img.php?image=304408172_80_122_420lo.jpg
Senast redigerad av splitt 2014-04-01 kl. 03:18.
Citera
2014-04-01, 21:14
Medlem
vinbras avatar
Till slut ett färskt livstecken där han uttalar sig i AB om dödsmisshandeln i Helsingborg. Inte ett ord om operationen dock. Kanske sparas till morgondagens pappersupplaga?

Fast borde det inte vara Leifs "hemmatidning" Expressen som har första tjing på intervju om operationen?
Senast redigerad av vinbra 2014-04-01 kl. 21:44.
Citera
2014-04-01, 22:56
Medlem
jucklozs avatar
Fullkomligt ointressant om en ointressant person.
Citera
2014-04-02, 01:55
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juckloz
Fullkomligt ointressant om en ointressant person.

Uppenbarligen är du rätt ensam om den åsikten. Vad gör du i tråden om du ska skriva sån skit?
Citera
2014-04-02, 10:23
Medlem
Callass avatar
Ytterligare livstecken!

Hittat i tråden om kostölden.

Citat:
Nu har såväl den åtalade lantbrukaren som Leif GW Persson anlänt.
http://www.scribblelive.com/Event/Folj_rattegangen_mot_kobonden/111667412
Citera
2014-04-02, 13:33
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Ytterligare livstecken!
Hittat i tråden om kostölden.
http://www.scribblelive.com/Event/Folj_rattegangen_mot_kobonden/111667412

Och här kom första intervjun om operationen
Citat:
– Jo, jag tycker att det är mycket bättre faktiskt. Nu kan jag gå med
kryckor. Att jag sitter på den här beror på att jag har svårt att stå. Men jag
rör mig hela tiden och det är väldigt positivt, säger han.

Enligt Leif GW Persson kommer det att ta tre månader innan han är fullt
återställd.

– Sen ska jag vara pigg som en ärta. Och i dagsläget har jag ingen anledning
att betvivla det, för det går framåt hela tiden, säger han.
http://www.expressen.se/nyheter/gw-efter-operationen-det-ar-mycket-battre/
Senast redigerad av vinbra 2014-04-02 kl. 13:38.
Citera
2014-04-02, 14:23
Medlem
Han måste sedan operera den andra höften. Den har blivit utsatt för minst lika stor belastning. Men det var så bra vård tydligen, nästa gång får de ha bättre mat. Rökt lax eller oxfilé kanske. kan kanske fås mot tillägg.
Citera
2014-04-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Och här kom första intervjun om operationen

http://www.expressen.se/nyheter/gw-efter-operationen-det-ar-mycket-battre/

Det var bra nyheter. Han såg riktigt bra ut på bilden. Det ser ut som hans omfång har rasat. Vi får hoppas att han sköter sig i fortsättningen och går ner ytterligare i vikt, nu när han överlevt operationen!

Det enda som gäller är att att han låter bli den feta maten och alkoholen.
Citera
2014-04-03, 11:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det var bra nyheter. Han såg riktigt bra ut på bilden. Det ser ut som hans omfång har rasat. Vi får hoppas att han sköter sig i fortsättningen och går ner ytterligare i vikt, nu när han överlevt operationen!

Det enda som gäller är att att han låter bli den feta maten och alkoholen.

Det sistnämnda är väl lika lätt som att be en späckhuggare övergå till morötter.

Oavsett vilket hoppas jag att han piggnar till efter operationen.
Citera
2014-04-03, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det sistnämnda är väl lika lätt som att be en späckhuggare övergå till morötter.

Oavsett vilket hoppas jag att han piggnar till efter operationen.

Jag tror du har fel, detta handlar om en person som har mycket kvar att uträtta och med många planer på att göra roliga saker. Ofta krävs det en genuin rädsla för att polletten ska trilla ner. Om man är orolig för en operation, så har man dödsångest, en sak värd att tänka på.

Just att han inte dog, och överlevde med en lyckad operation borde vara ett skäl att övergå till morötter, (som jag tycker är bland det godaste som finns att äta!). Det är bara att intala sig att fett är äckligt, så kommer det gå bra att bli av med fettet.
Citera
2014-04-04, 10:32
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror du har fel, detta handlar om en person som har mycket kvar att uträtta och med många planer på att göra roliga saker. Ofta krävs det en genuin rädsla för att polletten ska trilla ner. Om man är orolig för en operation, så har man dödsångest, en sak värd att tänka på.

Just att han inte dog, och överlevde med en lyckad operation borde vara ett skäl att övergå till morötter, (som jag tycker är bland det godaste som finns att äta!). Det är bara att intala sig att fett är äckligt, så kommer det gå bra att bli av med fettet.

Iofs har han ju sagt att livets goda är just drickat och gott käk och att det är därför han inte vill sluta med det helt. Var han rangordnar detta jämte författandet och klura på kriminalfall mm vet jag icke men det hamnar förmodligen inte långt ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in