2012-10-22, 14:49
Medlem
Flinta82s avatar
Nu kliver han ut och erbjuder en miljon ur egen ficka till den som kan namnge dubbelmördaren i Linköping. Kan tänka mig att han INTE vill hinna trilla av pinn innan den rackaren är fast. Strongt gjort!
Citera
2012-10-22, 14:56
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Nu kliver han ut och erbjuder en miljon ur egen ficka till den som kan namnge dubbelmördaren i Linköping. Kan tänka mig att han INTE vill hinna trilla av pinn innan den rackaren är fast. Strongt gjort!
Hoppas det går vägen. Det måste vara en sällsynt rå jävel som är gärningsman i just det fallet. Kniva ner en liten pojk och en dam mitt i morgonrusningen. Fyfan.
Citera
2012-10-22, 15:17
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Klart att karl´n är intelligent. Det märker man ju så fort han öppnar truten.

Fast det där med IQ-test ska tas med en nypa salt. De är rätt ointressanta eftersom det enda de mäter ju egentligen är förmågan till att få ett visst resultat på IQ-test. IQ-testen kommer från en tid, positivismens tid, då man ansåg att kunskap som inte var mätbar, kunde bortses ifrån. Således utformade man testen enligt en viss "kunskap", men det finns absolut ingenting som säger att denna intelligenssmätning skulle vara giltig utanför själva intelligenstestet. Från samma tid härrör sig f.ö. normalfördelningskurvan. Allt detta är utrensat nu så jag förstår inte varför folk alltjämt snattrar om dessa IQ-test i tid och otid.

Det var Skavlan som ställde frågan, vill jag minnas.

Självklart ska det tas med en nypa salt. Såg att det var flera som citerade mig ang det där och jag menade aldrig att jag själv trodde att han var ett geni eller så, men att GW svarade undanflyktigt och ville få det att framstå som att det hade gått bra för honom, iaf min tolkning. Sen behöver det inte de facto gått bra för honom för den delen, utan vad han ville påskina.
Citera
2012-10-22, 15:30
Medlem
eternussermos avatar
Nu tar han på sig spenderbyxorna för att lösa ett brott

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15648854.ab

Polisprofessor Leif GW Persson är beredd att ge en miljon kronor till den som kan namnge dubbelmördaren i Linköping.

– Får vi rätt namn är det klappat och klart. Vi har allt annat vi behöver, säger han.
Det har gått lite mer än åtta år sedan Mohammed Ammouri, 8, och Anna-Lena Svensson, 56, mördades i Linköping.
Gärningsmannen gick till attack tidigt på morgonen den 19 oktober. Först attackerade han Mohammed med besinningslöst våld. Polisen tror att Anna-Lena därefter råkade passera och blev vittne till mordet. Mördaren tog även hennes liv.
...
– Alla vägar är värda att pröva. Polisutredningen kostar i dagsläget bortåt 4 miljoner kronor per år, säger Leif GW Persson till Aftonbladet.
– Undrar du om jag är god för en miljon? Det är jag.
Citera
2012-11-11, 08:20
Medlem
Nu när Leif GW Persson gått ut och hävdat att hundratusentals kvinnor misshandlas varje år får jag för mig att han talar av egen erfarenhet.

Kan det vara så att han både våldtagit och misshandlat barn och hustrur under sina fyllesessioner? Det verkar ju rimligt eftersom det statistiskt sett ska vara så vanligt som professorn påstår.

Om man vänder på det: varför skulle fyllot Leif GW Persson, som avverkat åtskilliga hustrur, INTE ha misshandlat sina hustrur när det är så vanligt förekommande i Sverige så att nästan alla män gör det hela tiden?
Citera
2012-11-11, 11:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavare
Nu när Leif GW Persson gått ut och hävdat att hundratusentals kvinnor misshandlas varje år får jag för mig att han talar av egen erfarenhet.

Kan det vara så att han både våldtagit och misshandlat barn och hustrur under sina fyllesessioner? Det verkar ju rimligt eftersom det statistiskt sett ska vara så vanligt som professorn påstår.

Om man vänder på det: varför skulle fyllot Leif GW Persson, som avverkat åtskilliga hustrur, INTE ha misshandlat sina hustrur när det är så vanligt förekommande i Sverige så att nästan alla män gör det hela tiden?
Skvaller är att en av hans döttrar blivit ganska hårt åtgången av sin sambo (för flera år sedan). Mest psykiskt vad jag förstår.
Citera
2012-11-11, 11:53
Medlem
Citat:

Eller så talar han utifrån den yrkeserfarenhet han sparat på sig under större delen av sitt liv. Han har förmodligen några högskolepoäng i statistik också, om du skulle skaffa detsamma så tror jag inte att hans uttalande blir lika förvirrande för dig...

Kanske även ska tillägga att om du någongång hör en man prata om menstruation så innebär det inte att han faktiskt får det en gång i månaden...
Citera
2012-11-11, 13:21
Medlem
Citat:

Åtskilliga betyder 3, vad jag förstår? Jag tror han är lite svår att leva med, han är så uppfylld av alla brott.

Han har jobbat på RPS i 30 år, tror du inte han sett ganska mycket som vi andra inte ser? Han känner ju antagligen en hel rad poliser som berättat om ingripanden mot äkta män och så vidare. Leif tror jag inte skulle slå en kvinna, han har ju i princip slutat jaga berättar han i en intervju, då han för sitt liv inte kunde komma på vad älgarna gjort honom för ont.
Citat:
Ursprungligen postat av another_rain
Eller så talar han utifrån den yrkeserfarenhet han sparat på sig under större delen av sitt liv. Han har förmodligen några högskolepoäng i statistik också, om du skulle skaffa detsamma så tror jag inte att hans uttalande blir lika förvirrande för dig...

Kanske även ska tillägga att om du någongång hör en man prata om menstruation så innebär det inte att han faktiskt får det en gång i månaden...
Precis så. En läkare (gynekolog t.ex.) kan nog uttala sig en hel del om sådant trots att han är man.
Citera
2012-11-23, 13:18
Medlem
Grandiosos avatar
Så kan det konstateras att "våran" GW "bara" är den näst bäst betalde författaren
i Sverige. En viss Läckberg var värre minsann. Grymt jobbigt måste det vara att behöva
bli slagen av en sån "stjärna" på kriminalförfattarhimlen...

GW tjänade drygt sex miljoner, den nämnda tjejen drog in tolv
Citat:
Jag hade också kunnat ta ut så mycket om jag velat, säger GW.
Citat:
– Sen har jag ju kapitalinkomster också. Det innebär ungefär att jag tar ut åtta miljoner i lön. Jag har ju alltid haft jävligt mycket pengar.

Behöver du så mycket pengar?

– Jag tjänar mycket på böcker. Jag ger bort så mycket pengar. Därför behöver jag dem. Efter skatt får jag ut mindre än hälften. Jag har en privilegierad situation. Jag tycker att fler borde dela med sig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15815689.ab
Citera
2012-11-23, 18:21
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så kan det konstateras att "våran" GW "bara" är den näst bäst betalde författaren
i Sverige. En viss Läckberg var värre minsann. Grymt jobbigt måste det vara att behöva
bli slagen av en sån "stjärna" på kriminalförfattarhimlen...

GW tjänade drygt sex miljoner, den nämnda tjejen drog in tolv

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15815689.ab

Jag misstänker att den gode professorn var på lyran när de ringde upp honom där. Förutom att han framstår som en riktig skrytpelle är ju detta märkligt sagt:
Citat:
– Om du pratar med Camilla så får du gratulera. Jag är så stolt att det går så bra för henne.

Varför ska han vara stolt över fru Läckberg? Han har ju knappast hjälpt hennes karriär eller skrivförmåga på något sätt, tvärtom har han ju sagt att hon "skriver som Nicke Lilltroll pratar" och jämfört hennes böcker med noveller ur "Min häst".
Citera
2012-12-03, 01:53
Medlem
En grej förstår jag inte, att GW är troende kristen. Han verkar så otroligt rationell i alla andra sammanhang, föraktar poliser som gått till spåkärringar osv, men sen tror han själv på en gubbe bland molnen. Jag får inte ihop det.
Citera
2012-12-03, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram
En grej förstår jag inte, att GW är troende kristen. Han verkar så otroligt rationell i alla andra sammanhang, föraktar poliser som gått till spåkärringar osv, men sen tror han själv på en gubbe bland molnen. Jag får inte ihop det.
Så jävla kristen är inte GW, de är mest löst snack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in