Citat:
Ursprungligen postat av Bavare
Nu när Leif GW Persson gått ut och hävdat att hundratusentals kvinnor misshandlas varje år får jag för mig att han talar av egen erfarenhet.
Kan det vara så att han både våldtagit och misshandlat barn och hustrur under sina fyllesessioner? Det verkar ju rimligt eftersom det statistiskt sett ska vara så vanligt som professorn påstår.
Om man vänder på det: varför skulle fyllot Leif GW Persson, som avverkat åtskilliga hustrur, INTE ha misshandlat sina hustrur när det är så vanligt förekommande i Sverige så att nästan alla män gör det hela tiden?
Åtskilliga betyder 3, vad jag förstår? Jag tror han är lite svår att leva med, han är så uppfylld av alla brott.
Han har jobbat på RPS i 30 år, tror du inte han sett ganska mycket som vi andra inte ser? Han känner ju antagligen en hel rad poliser som berättat om ingripanden mot äkta män och så vidare. Leif tror jag inte skulle slå en kvinna, han har ju i princip slutat jaga berättar han i en intervju, då han för sitt liv inte kunde komma på vad älgarna gjort honom för ont.
Citat:
Ursprungligen postat av another_rain
Eller så talar han utifrån den yrkeserfarenhet han sparat på sig under större delen av sitt liv. Han har förmodligen några högskolepoäng i statistik också, om du skulle skaffa detsamma så tror jag inte att hans uttalande blir lika förvirrande för dig...
Kanske även ska tillägga att om du någongång hör en man prata om menstruation så innebär det inte att han faktiskt får det en gång i månaden...
Precis så. En läkare (gynekolog t.ex.) kan nog uttala sig en hel del om sådant trots att han är man.