2014-04-23, 11:01
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145

Nej, det tror jag inte han är, Salo har varit rätt tydlig med att han vill få alla kedjor till att producera lite mer. En till forward lär komma in. Vi har 15 forwards under kontrakt, Jakobs kan vi räkna bort, och förmodligen Edblom också, då landar vi på 13, sen så finns det en rätt stor chans att det blir någon utlåning på forwardsidan också, och Fredrik Forsberg kommer spela en del J20. Vi får se hur det blir.

Djurgården borde definitivt satsa på Jakobs, tror han skulle göra bra ifrån sig när han verkligen får chansen i SHL.

Om vi satsar på Jakobs måste han vara tänkt till en andrakedja och åtminstone speltid i pp. Då kommer det bli bra. Får han harva i en tredjekedja utan speltid i pp kan vi lika gärna strunta i honom.
Ok nån till lär komma till. Men man brukar väl ha ca 15 kontrakterade forwards och då räknar jag in utlånade och juniorer på kontrakt.
2014-04-23, 11:06
Medlem
Busstations avatar
Sondell lämnar Örebro och Stefan Johansson ansluter.

Sondell har varit Örebros tveklöst bästa back under året i mitt tycke och blir en tung förlust. Stefan Johansson har jag ingen som helst koll på, någon som vet mer?
2014-04-23, 11:11
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Sondell har varit Örebros tveklöst bästa back under året i mitt tycke och blir en tung förlust. Stefan Johansson har jag ingen som helst koll på, någon som vet mer?

En habil back på elitserienivå. Var kanske aiks bästa back innan han flyttade vidare till hv där han i min mening varit riktigt dålig(fast vem har inte varit det i hv?). Inte fått den chansen han hoppades på heller. Mycket petad. Var lite löst snack om att han skulle till Skellefteå. Tvåvägsback.
2014-04-23, 11:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation

Johansson har väl haft en dålig säsong i HV71, inte helt lätt att lyckas där i år dock.
2014-04-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
5 nordamerikaner nu. Fan vi börjar ju likna Modo snart

Jag är dock nöjd och belåten så länge vi hänger kvar.
Haha. Alla våra floppade förutom Cumiskey. Så grattis!

Nej men, å andra sidan har ju Växjö lyckats med taktiken. Så kanske blir Leksands räddning detta.

Edit: På tal om Modo så är det tystare än i graven. Inga värvningar och noll rykten...
Senast redigerad av RossoBiancoVerde 2014-04-23 kl. 11:29.
2014-04-23, 11:34
Medlem
JoshTees avatar
Citat:

Och 7 utländska spelare totalt. En från Leksand va totalt i Fredrik Forsberg. Inte så mycket lokal förankring i denna klubb!
2014-04-23, 11:44
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Bröderna Connolly och Eric Himelfarb klara för Leksand som det ryktats om.

http://www.leksandsif.se/artikel/55002/
Hoppas han inte har för bråttom när han vill uppleva Leksand

Förstår inte varför spelare ska slänga ut sådana saker likt klasen "jag har alltid drömt" etc etc. Blir bara löjligt. En spelare som skulle säga "Jag är här för att jag fick ett bra kontrakt och vill genomföra en bra säsong där jag hjälper laget till framgångar" skulle jag hellre se.
2014-04-23, 11:52
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Hoppas han inte har för bråttom när han vill uppleva Leksand

Förstår inte varför spelare ska slänga ut sådana saker likt klasen "jag har alltid drömt" etc etc. Blir bara löjligt. En spelare som skulle säga "Jag är här för att jag fick ett bra kontrakt och vill genomföra en bra säsong där jag hjälper laget till framgångar" skulle jag hellre se.
Han kanske inte har insett hur litet det är än

Nä, tycker också det är lite löjligt. Sådana kommentarer är väl dock standard för varje spelare att säga.
2014-04-23, 12:05
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Och 7 utländska spelare totalt. En från Leksand va totalt i Fredrik Forsberg. Inte så mycket lokal förankring i denna klubb!

Noll koll ser jag... Utöver Fredrik Forsberg så har vi Tobias Ekberg (sommarkontrakt), Simon Erlandsson, Jens Bergenström, Martin Grönberg, Fredrik Händemark, Viktor "årets sämsta värvning" Mårtensson.

Där har du spelare med lokal förankring.
2014-04-23, 12:21
Avslutad
Citat:

Snart kommer det en Bomb. Vänta skall du se, Mårtensson är värvad som Polis.
2014-04-23, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Noll koll ser jag... Utöver Fredrik Forsberg så har vi Tobias Ekberg (sommarkontrakt), Simon Erlandsson, Jens Bergenström, Martin Grönberg, Fredrik Händemark, Viktor "årets sämsta värvning" Mårtensson.

Precis och glöm inte Materialaren Johan Bonde som är från Borlänge
2014-04-23, 12:26
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon

Ekberg från Töreboda vad jag kan se, Simon från Falun/Säter, Bergenström från Borlänge, mårtensson från Borlänge. Var fan ligger Björbo. Där verkar de andra två vara från. Inte leksand iaf?

Det är som jag som Djurgårdare skulle snacka om att vi har mycket Stockholmare och dra upp spelare från Södertälje, Enköping, Nyköping, Nynäshamn, Uppsala med mera.
Eller heter ni Dalarnas IF?

Trollar såklart lite nu men tråkigt när lag har så många utländska spelare som Leksand, Modo, Växjö med flera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in