2014-04-23, 12:32
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Ekberg från Töreboda vad jag kan se, Simon från Falun/Säter, Bergenström från Borlänge, mårtensson från Borlänge. Var fan ligger Björbo. Där verkar de andra två vara från. Inte leksand iaf?

Det är som jag som Djurgårdare skulle snacka om att vi har mycket Stockholmare och dra upp spelare från Södertälje, Enköping, Nyköping, Nynäshamn, Uppsala med mera.
Eller heter ni Dalarnas IF?

Trollar såklart lite nu men tråkigt när lag har så många utländska spelare som Leksand, Modo, Växjö med flera.

Det är som om jag skulle säg att en kille från någon kranskommun som blivit fostrad hela juniortiden i DIF inte är en spelare med lokal förankring. Förstår du? Borlänge ligger 4 mil från Leksand, Falun 5 och Björbo 5. Töreboda ganska långt bort, men killen har spelat J18 och J20 i LIF. Sen när det bara finns ett lag i Dalarna så är det klart att vi masar räknar de spelarna som spelare med "lokal förankring".
2014-04-23, 12:47
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det är som om jag skulle säg att en kille från någon kranskommun som blivit fostrad hela juniortiden i DIF inte är en spelare med lokal förankring. Förstår du? Borlänge ligger 4 mil från Leksand, Falun 5 och Björbo 5. Töreboda ganska långt bort, men killen har spelat J18 och J20 i LIF. Sen när det bara finns ett lag i Dalarna så är det klart att vi masar räknar de spelarna som spelare med "lokal förankring".

Jo som sagt trolla jag lite! Fråga Mora om det bara finns ett lag? Haha. Men ni är överlägsna de just nu och historiskt så beredd att hålla med.
Min största kritik är att det är så många utländska spelare i vissa lag. Tycker faktiskt man bara ska ha utländska spelare som riktig spets.
2014-04-23, 13:00
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Jo som sagt trolla jag lite! Fråga Mora om det bara finns ett lag? Haha. Men ni är överlägsna de just nu och historiskt så beredd att hålla med.
Min största kritik är att det är så många utländska spelare i vissa lag. Tycker faktiskt man bara ska ha utländska spelare som riktig spets.

Håller med. Skulle lätt köpa en maxgräns på tre utlänningar eller två ickeeuropeer.
2014-04-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Sondell lämnar Örebro och Stefan Johansson ansluter.

Sondell har varit Örebros tveklöst bästa back under året i mitt tycke och blir en tung förlust. Stefan Johansson har jag ingen som helst koll på, någon som vet mer?

Helvete vad trist med Sondell, den kom verkligen från ingenstans. Nu är känslan att vi måste ersätta honom med en stark PP-back, annars tappar vi en hel del poäng i ett lag som redan tidigare gjorde få mål.

Nyheten om Johansson känns i alla fall bra mycket roligare! En smart värvning, bör inte kosta allt för mycket efter sin säsong i HV men har ändå finfin potential till att höja sig med lite förtroende. Bra ålder också.

Hade känts tungt om det enda som blev officiellt idag var att Sondell lämnade, men i och med värvningen av SJ finns det fortsatta förhoppningar om lagbygget. In med en offensivt skicklig back så börjar jag tom tycka det ser rätt så bra ut. Drömmen vore ju Salmela eller Cumiskey, men det är nog att hoppas på för mycket.

Läste att Andreas Hjelm var i riskzonen att få lämna trots kontrakt, han var ju riktigt bra i SSK men verkar haft det tyngre i Luleå. Vad säger ni lulefans, finns det potential i Hjelm till att kunna bli en poängstark back även i SHL?
2014-04-23, 15:12
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Läste att Andreas Hjelm var i riskzonen att få lämna trots kontrakt, han var ju riktigt bra i SSK men verkar haft det tyngre i Luleå. Vad säger ni lulefans, finns det potential i Hjelm till att kunna bli en poängstark back även i SHL?

Hjelm har varit helt värdelös i Luleå, jag skrev redan i november att jag ville ha bort honom och det står jag fortfarande fast vid. Tycker att han har varit Luleås sämsta spelare den här säsongen och en av de sämre spelarna vi haft hos oss de senaste åren. En stor säkerhetsrisk bakåt och helt värdelös i spelet med puck, har ett dåligt skott som ytterst sällan tar sig förbi täckande spelare, blir stressad för lätt, tar dåliga beslut i både offensiv och defensiv zon, dålig i markeringsspelet och står ofta felplacerad samtidigt som han väger på tok för lätt i det fysiska spelet. Nej, under den här säsongen så har det inte funnits något alls med Hjelm som varit SHL-mässigt, tyvärr.

Hjelm känns som en spelare som helt enkel är för dålig för att spela på SHL-nivå men som säkert kan vara väldigt effektiv när han får spela mot motståndare som är sämre än vad han själv är. Har väldigt svårt att tänka mig att han ska utvecklas till en bra SHL-back, även om hans produktion kanske blir bättre till nästa säsong.
2014-04-23, 15:27
Medlem
Citat:

Trollar såklart lite nu men tråkigt när lag har så många utländska spelare som Leksand, Modo, Växjö med flera.

Modo har två utländska spelare på kontrakt...
2014-04-23, 15:39
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferris
Modo har två utländska spelare på kontrakt...

Det var ju rätt uppenbart att han menade säsongen som varit. Man behöver inte alltid spela dummare än vad man är..
2014-04-23, 15:52
Medlem
Draedons avatar
Strumpan som sportchef i brynäs? https://www.google.se/search?q=leif+str%C3%B6mberg&oq=leif+str%C3%B6mber g&aqs=chrome..69i57j0l5.2623j0j7&sourceid=chrome&e s_sm=93&ie=UTF-8

Vi håller tummarna! Kanske han kan ta med sin polare Nyman också.
2014-04-23, 16:23
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Strumpan som sportchef i brynäs? https://www.google.se/search?q=leif+str%C3%B6mberg&oq=leif+str%C3%B6mber g&aqs=chrome..69i57j0l5.2623j0j7&sourceid=chrome&e s_sm=93&ie=UTF-8

Han var intresserad av Brynäs, det är inget som tyder på att intresset är ömsesidigt.
2014-04-23, 16:24
Medlem
Malmö lånar Jonas Gunnarsson från Hv71 i ett år.

http://www.malmoredhawks.com/Nyheter/140423-Gunnarsson/
2014-04-23, 16:31
Avslutad
Citat:

Håller med
2014-04-23, 17:12
Medlem
m4tt145s avatar
Tommy Salo säger att två forwards och en back åtminstone. Det var mer än vad jag trodde.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=233 2:05 pratar han lite om det som kommer.

Verkar inte heller som om det bryts med Edblom än på ett tag heller. Han vill försöka spela sig till en plats i laget trots att det finns ett överflöd av centrar.

http://www.dt.se/sport/lif/1.7079913-centeroverflod-nu-kan-edblom-petas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in