Citat:
Ursprungligen postat av
Busstation
Sondell lämnar Örebro och Stefan Johansson ansluter.
Sondell har varit Örebros tveklöst bästa back under året i mitt tycke och blir en tung förlust. Stefan Johansson har jag ingen som helst koll på, någon som vet mer?
Helvete vad trist med Sondell, den kom verkligen från ingenstans. Nu är känslan att vi måste ersätta honom med en stark PP-back, annars tappar vi en hel del poäng i ett lag som redan tidigare gjorde få mål.
Nyheten om Johansson känns i alla fall bra mycket roligare! En smart värvning, bör inte kosta allt för mycket efter sin säsong i HV men har ändå finfin potential till att höja sig med lite förtroende. Bra ålder också.
Hade känts tungt om det enda som blev officiellt idag var att Sondell lämnade, men i och med värvningen av SJ finns det fortsatta förhoppningar om lagbygget. In med en offensivt skicklig back så börjar jag tom tycka det ser rätt så bra ut.

Drömmen vore ju Salmela eller Cumiskey, men det är nog att hoppas på för mycket.
Läste att Andreas Hjelm var i riskzonen att få lämna trots kontrakt, han var ju riktigt bra i SSK men verkar haft det tyngre i Luleå. Vad säger ni lulefans, finns det potential i Hjelm till att kunna bli en poängstark back även i SHL?