2014-03-21, 07:36
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
LIF har haft sitt sportsligt bästa år på 10 år om inte mer.
Jag kan tycka att det är synd att man inte ger Doverskog ett år till åtminstone, antagligen är det samma familj som skapade kaos i LIF för några år sedan som ligger bakom.

Doverskog är en väldigt kompetent företagsledare, så jag kan också tycka att det är synd att han inte blir kvar ett tag till. Men men, det måste vara lite cirkus i Leksand också, var ju längesedan nu.
2014-03-21, 08:27
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Nöjd/Missnöjd? Han lär få förslag från Brynäs isåfall, antar jag.

Blir så jävla trött på Sundlöv. Värvar massa skit år efter år, vi får aldrig den kontinuitet som krävs för att spelarna ska gå ihop och lära känna varandra. Det blir alltid något nytt lag som behöver hela säsongen på sig, sedan blir det skit i slutspelet i alla fall. AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Mja, har sett för lite för att ge min egen bild av spelaren, men Leksand behöver bärande spelare, som Ryno, inte sådana som glider med och gör en massa poäng som Micke Johansson.
2014-03-21, 08:46
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Mja, har sett för lite för att ge min egen bild av spelaren, men Leksand behöver bärande spelare, som Ryno, inte sådana som glider med och gör en massa poäng som Micke Johansson.

Tror nog att dom allra flesta vill ha ”spelare som... gör en massa poäng”. Kan inte bedöma Johansson, men är det inte så att Färjestad som skickade bort honom vill att han ska komma tillbaka?
2014-03-21, 08:51
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Tror nog att dom allra flesta vill ha ”spelare som... gör en massa poäng”. Kan inte bedöma Johansson, men är det inte så att Färjestad som skickade bort honom vill att han ska komma tillbaka?
Johansson gör nog mer nytta i ett lag som Färjestad, där han slipper ta så mycket ansvar, när Johansson får sina svackor så drar det ner hela Leksand då det denna säsongen in princip bara var förstakedjan som producerade.

Johansson vill nog tillbaka till FBK, vet inte hur dom känner för honom dock.
2014-03-21, 09:55
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Nöjd/Missnöjd? Han lär få förslag från Brynäs isåfall, antar jag.

Blir så jävla trött på Sundlöv. Värvar massa skit år efter år, vi får aldrig den kontinuitet som krävs för att spelarna ska gå ihop och lära känna varandra. Det blir alltid något nytt lag som behöver hela säsongen på sig, sedan blir det skit i slutspelet i alla fall. AVGÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.
Problemet med Sundlöv är att han misslyckas för bra.
Samtidigt som lagbygget som helhet fungerar på sin höjd hyfsat så lyckas han ha tur och plocka in bra spelare. Scott och Sweatt är ju utropstecken i år, vem fan trodde att båda de skulle funka?

Både Sundlöv och Jonsson bör tacka för sig efter den här säsongen, men den förstnämnda kommer fan aldrig att få gå om han inte ställer till med något riktigt jävla uselt - vilket han är för duktig för.
Enda sättet att bli av med honom är att sätta honom som styrelseledamot eller något sådant, han har för mycket historia för att klubben ska våga sparka honom. Dessvärre.
2014-03-21, 10:08
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Problemet med Sundlöv är att han misslyckas för bra.
Samtidigt som lagbygget som helhet fungerar på sin höjd hyfsat så lyckas han ha tur och plocka in bra spelare. Scott och Sweatt är ju utropstecken i år, vem fan trodde att båda de skulle funka?

Både Sundlöv och Jonsson bör tacka för sig efter den här säsongen, men den förstnämnda kommer fan aldrig att få gå om han inte ställer till med något riktigt jävla uselt - vilket han är för duktig för.
Enda sättet att bli av med honom är att sätta honom som styrelseledamot eller något sådant, han har för mycket historia för att klubben ska våga sparka honom. Dessvärre.

Jag har alltid varit rätt skeptisk mot Sundlöv, men måste erkänna att han gör ett bra jobb. Tycker inte heller truppen är dåligt byggd, möjligen saknas det någon kreativ forward. Men det är coacherna som har kapitalmisslyckats i år igen.
2014-03-21, 10:18
Medlem
Inget Brynäsbajs för Hägg som tur var. NHL/AHL dock. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article18582181.ab
2014-03-21, 10:26
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Inget Brynäsbajs för Hägg som tur var. NHL/AHL dock. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article18582181.ab

ganska väntat, rätt spelstil för NA. Hur ser det ut med Ullmark, han borde väl försvinna? Blev lite förvånad när jag läste igår att andrakeepern eran också drar på en tur över atlanten.
2014-03-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
ganska väntat, rätt spelstil för NA. Hur ser det ut med Ullmark, han borde väl försvinna? Blev lite förvånad när jag läste igår att andrakeepern eran också drar på en tur över atlanten.

Inget verkar vara klart med Ullmark. Det handlar ju om ifall han vill stanna ett år till eller köra AHL/NHL direkt. Hoppas verkligen han stannar. Vi är hyfsat fuckade om båda målvakterna sticker.
2014-03-21, 10:55
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy

Forsberg var ju utlånad till Modo, så Columbus kallade ju bara tillbaka honom så han får köra lite AHL-hockey resten av säsongen.

Med Ullmark vetefan. Lär ju bli erbjuden kontrakt av Buffalo, bara hoppas han kan bli utlånad en säsong. Trots allt så har han ju bara en A-lagssäsong i ryggen.

Edit: Att Hägg drar är inte så överraskande i sig. NHL-klubbarna plockar ju på sig allt de kan få tag i just nu. Är väl iaf ett dussin odraftade/UFA college-spelare som klubbarna signat upp senaste veckan t.ex.. Man mobiliserar bredd inför Stanley Cup och Calder Cup.
Senast redigerad av Godslayer 2014-03-21 kl. 10:58.
2014-03-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
LIF har haft sitt sportsligt bästa år på 10 år om inte mer.
Jag kan tycka att det är synd att man inte ger Doverskog ett år till åtminstone, antagligen är det samma familj som skapade kaos i LIF för några år sedan som ligger bakom.

Vilken familj är det? Eller är det en "familj" ?
2014-03-21, 11:33
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungtung
Vilken familj är det? Eller är det en "familj" ?
Familjen bakom namnet Tegera, känns som att de har rätt stort inflytande i klubben och kan kräva både det ena och det andra.
Men jag kan ha fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in