2014-04-23, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Så, du har nu alltså blivit så usel att inte ens XVM vill ha dig med i spelarbasen längre? King of the Tomatoes! Call me Heinz!

Hur vågar du kalla någon annan för min titeln?

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Hur orkar man ha spelet på svenska? Googleöversättnings-känslan är kräkframkallande

Nej WoT på svenska är soft, men synd modsen som jag använder finns inte på svenska så jag är tvungen att köra wot på engelska.

Och vad anser ni om skin modsen? Tycker det är lamt att folk kör dom. Kan dom inte lära weak spots istället för fuska?
Citera
2014-04-23, 08:03
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Och vad anser ni om skin modsen? Tycker det är lamt att folk kör dom. Kan dom inte lära weak spots istället för fuska?
Jag använde skin mods för att lära mig weak spot(enklare än att googla weakspots för varje ny tank man möter) men sen jag lärde mig alla weakspots så tog jag bort det och det tror jag de flesta gör. Jag föredrar att spela med folk som inte kan weakspots men kör med mods än de som inte kör med mods.
Citera
2014-04-23, 09:26
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
http://wotlabs.net/eu/player/Heinz_tomato_saucerer

Snacka inte skit om mitt statpadkonto!
Forumets kanske största statspaddare skapar ett nytt konto för mer "padding"? Gay!
Skämt å sido. Är det seriöst ditt konto? Grymt kul i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Hur vågar du kalla någon annan för min titeln?
Skönt att folk tar åt sig.

Har aldrig nyttjat xvm tidigare men nu gör jag det av lite olika anledningar. Vinstprocenten skiter jag i för den är så pass osäker. Däremot slår det ju aldrig fel att när man får ett lag med 2/3-delar illröda spelare (med illröda tanks) så är de garanterat a l l a döda inom 2 minuter. Det är som att skit triggar skit att bli ännu sämre!? Sen är det bara upp till den sista 1/3-delen av spelarna att prestera en vinst eller inte. Ibland går det, ibland inte. Men rött är verkligen rött av en anledning.
Citat:
Nej WoT på svenska är soft, men synd modsen som jag använder finns inte på svenska så jag är tvungen att köra wot på engelska.
Tycker också WoT på svenska är ok. Kan inte säga att det stör mig i alla fall.
Citat:
Testade den där en gång men det var fruktansvärt. Kändes som att man körde runt i en amerikansk julprydnadsbutik.

Fast den modden funkar säkert att lära sig weak spots som sagt. Själv har jag testat mig fram "the hard way" + läst på nätet. Det funkar också men man går ju på lite fler minor innan det sitter skulle jag tro.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-04-23 kl. 09:31.
Citera
2014-04-23, 10:30
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Fast den modden funkar säkert att lära sig weak spots som sagt. Själv har jag testat mig fram "the hard way" + läst på nätet. Det funkar också men man går ju på lite fler minor innan det sitter skulle jag tro.

Weak points är ganska enkelt att lära sig. Dels använder man sig av det inbyggda siktet som visar grönt var man kan penna, dels finns det uppenbara ställen man skjuter på en tank dvs lower front plate och allt som sticker ut. Det är väl främst i tier9-10 som det är värt att specialstudera svagheterna på vissa tanks.
Citera
2014-04-23, 11:47
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Weak points är ganska enkelt att lära sig. Dels använder man sig av det inbyggda siktet som visar grönt var man kan penna, dels finns det uppenbara ställen man skjuter på en tank dvs lower front plate och allt som sticker ut. Det är väl främst i tier9-10 som det är värt att specialstudera svagheterna på vissa tanks.
Så är det. Bortsett från tier X är det mest enstaka tanks som jag fått studera lite extra, typ IS-6, M32, Tiger P, T95 m.fl. Dvs de som inledningsvis var en pina att möta ffa med vagnar två tier under. T1 Heavy, Löwe och KV-3 var väl också sånna där jobbiga jäklar att komma underfund med har jag för mig? Men det där upplever vi väl alla olika antar jag.

Det är kul också att inse vad lite rutin gör. Idag ser man på tanksen ovan med helt andra ögon, även om man är två tier ner. (Ok, T95 är fortfarande en pina face to face men resten brukar lösa sig).
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-04-23 kl. 11:49.
Citera
2014-04-23, 11:48
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Forumets kanske största statspaddare skapar ett nytt konto för mer "padding"? Gay!
Skämt å sido. Är det seriöst ditt konto? Grymt kul i så fall.

Jo, det är mitt 2nd account.
Hade hoppats komma in på topp 10 listan på noobmeter efter 1000 matcher men med alla nya anti-TD förändringar på banorna så blir det svårare och svårare med viewrange/camo/mobility tanks också eftersom det blir mer "in your face" fighting vilket de flesta som mest kör framåt till en choke, pangar lite, skrattar lite, pillar naveln och sen dör, säkert gillar, men det är inte bra för en tank med papperspansar och 360 hitpoints som ofta möter KV1S.
Citera
2014-04-23, 13:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Jo, det är mitt 2nd account.
Hade hoppats komma in på topp 10 listan på noobmeter efter 1000 matcher men med alla nya anti-TD förändringar på banorna så blir det svårare och svårare med viewrange/camo/mobility tanks också eftersom det blir mer "in your face" fighting vilket de flesta som mest kör framåt till en choke, pangar lite, skrattar lite, pillar naveln och sen dör, säkert gillar, men det är inte bra för en tank med papperspansar och 360 hitpoints som ofta möter KV1S.

Patch 9.1 kommer inte bli roligt för din del verkar det som.
De ska tydligen ta bort camo-bonusen för TDs när de skjuter.
En nerf av TDs är något jag väntat länge på och särskilt efter introduktionen av WTs.

De "anti-TD" förändringar som du pratar om är bra för spelet. De flesta sådana kartor som har omarbetats har blivit ofantligt bättre som tex Redshire, El Halluf, Sevegorsk, Swamp, Malinovka och Serene Coast. Komarin är dock samma skitkarta som tidigare där TDs blobbar sig i skogen.
På alla dessa kartor tycker jag mediums har blivit mycket roligare eftersom man faktiskt kan omlokalisera.

För övrigt borde du skaffa en STB-1, det är den nya statpaddarvagnen på NA.
Citera
2014-04-23, 15:24
Medlem
xyklopfs avatar
Usch vilka lag man hamnar i just nu. Lag efter lag med självmordsförare som verkar fast beslutna att matchen max ska vara 30-45 sekunder.
Och eftersom man vägrar följa med i lemmingtågen är man en noob, fegis, camper o.s.v.

Har man tur finns det 1-2 spelare som förstår vad spelet går ut på: ATT ÖVERLEVA OCH ATT SLÅ UT MOTSTÅNDARSIDAN/TA DERAS BAS!

...eller har jag fel nu..??

Spela just en match på Stäpp och ja... ...måste nästan ses för att ni ska tro på vad som hände. Körde Hetzern, slog följe med en M3 lee och la oss i bakhåll. Då fick fyra tanks till samma idé, men ställde sig synligt bredvid oss och börja skjuta vilt omkring sig. Vi blev upptäckta förstås och fiendens arty hade roligt. Jag och M3an flydde därifrån, men de andra stanna kvar och dog.
Fick höra ett och annat i chatten från de sen att vi hade svikit dom, vi skulle rapporteras för team damage och inaktivitet. Det spammades vilt i chatten ända tills matchen var över.

Kolla upp de sen och de flesta hade mer än 5000 matcher spelade.

Vad f-n är det för jäkla trollsjuka som sprider sig i spelet?

Eller har jag bara en sagolik otur sen ett bra tag tillbaka med lagen jag hamnar i?
Citera
2014-04-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Usch vilka lag man hamnar i just nu. Lag efter lag med självmordsförare som verkar fast beslutna att matchen max ska vara 30-45 sekunder.
Och eftersom man vägrar följa med i lemmingtågen är man en noob, fegis, camper o.s.v.

Har man tur finns det 1-2 spelare som förstår vad spelet går ut på: ATT ÖVERLEVA OCH ATT SLÅ UT MOTSTÅNDARSIDAN/TA DERAS BAS!

...eller har jag fel nu..??

Spela just en match på Stäpp och ja... ...måste nästan ses för att ni ska tro på vad som hände. Körde Hetzern, slog följe med en M3 lee och la oss i bakhåll. Då fick fyra tanks till samma idé, men ställde sig synligt bredvid oss och börja skjuta vilt omkring sig. Vi blev upptäckta förstås och fiendens arty hade roligt. Jag och M3an flydde därifrån, men de andra stanna kvar och dog.
Fick höra ett och annat i chatten från de sen att vi hade svikit dom, vi skulle rapporteras för team damage och inaktivitet. Det spammades vilt i chatten ända tills matchen var över.

Kolla upp de sen och de flesta hade mer än 5000 matcher spelade.

Vad f-n är det för jäkla trollsjuka som sprider sig i spelet?

Eller har jag bara en sagolik otur sen ett bra tag tillbaka med lagen jag hamnar i?

Tröttnade på alla jävla muppäckel som trots tusentals matcher bakom sig spelade som retarderade lågpannor. Dessutom är nya patchen ett riktigt bottennapp. Avinstallerade skiten för snart 1 vecka sedan och saknar inte spelet alls. Varför ska man spela ett spel där man nästan alltid blir förbannad på sina lagkamrater som lallar runt i sin egen idiotvärld och inget hellre tycks vilja dö asap. Nej wot är historia för mig efter drygt 2 års spelande, men lycka till om du orkar fortsätta spela. Det kommer inte att bli bättre i högre tier heller.

Lycka till ni andra också.

Over and out.
Citera
2014-04-23, 19:54
Medlem
Eldarons avatar
Köpte 3 dagars premium idag men när jag köpte så kom det upp en ruta där det stod nånting med ''Service unavavible''
Pengar drogs från min bank men inte fan har jag fått nåt premium eller nåt email angående mitt köp..
Kontaktade supportern och gjorde en ticket vid 17.00 men inget svar ännu och inget premium..
Någon som har haft liknande problem och hur lång tid tar supporten på sig att svara?
Citera
2014-04-23, 21:03
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
Köpte 3 dagars premium idag men när jag köpte så kom det upp en ruta där det stod nånting med ''Service unavavible''
Pengar drogs från min bank men inte fan har jag fått nåt premium eller nåt email angående mitt köp..
Kontaktade supportern och gjorde en ticket vid 17.00 men inget svar ännu och inget premium..
Någon som har haft liknande problem och hur lång tid tar supporten på sig att svara?
Nope. Det har aldrig strulat för mig. Du är säker på att det var till WoT du köpte, så att du inte av misstag köpte till WoWp? Det brukar vara en ganska vanlig anledning till "fel", att man missat helt enkelt.
Citera
2014-04-23, 21:04
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldaron
Det var någon som sa att supportern tar 24h+ att svara. Jag har däremot aldrig fått liknande problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in