2014-04-23, 10:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Vad är det för mening med den där portalen man gör inne i huset? Hittade 4 nycklar och skapade skiten, dödade båda bossarna och det droppades typ 10k guld och 1 gul. Jaha tänkte jag, jag provar döda dom igen då, startade om spelet och vips, så var portalen borta.. Verkar ju totalt meningslöst, eller är det nått jag missat?..

Som pikadoll skriver så är portalerna till för att tillverka Hellfire ringen.

Så, du behöver tillverka alla nycklarna och få hellfire-ring delen från alla portalerna.

Här är guiden: http://www.ownedcore.com/forums/diablo-3/diablo-3-guides/468757-guide-how-obtain-amazing-new-level-70-hellfire-ring.html

video guide: http://www.diablofans.com/forums/diablo-iii-general-forums/diablo-iii-general-discussion/84171-how-to-get-level-70-hellfire-rings-a-complete
Senast redigerad av ^Eaz 2014-04-23 kl. 10:42.
Citera
2014-04-23, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Earthquake är overkill för de allra flesta vita monstrerna, det finns ingen anledning till att föredra extra skada mot dem istället för eliterna.

Jag får även både elit damage och skill damage av min chest, vilket betyder 32% extra skada istället för 11%. Som jag även förklarade har earthquake barbs näst intill oändlig fury. Tyvärr skulle jag inte kunna använda fler "fireballs". Jag vet inte ens varför du drar upp en spell såsom fireball när diskussionen handlar om earthquake barbarians.

1. Cindercoat är inte det enda itemet med +elemental% i spelet.
2. Chest slot är en av de två enda slotsen där man kan ha earthquake damage.
3. Här är en bild som visar hur furyn ser ut var femte sekund som earthquake barb utan Cindercoat. Här är en annan bild som visar hur furyn ser ut var femte sekund som earthquake barb med Cindercoat. Som du bör kunna se är det en viss likhet mellan dem.
Jag hoppas att du lättare förstår nu när du har bilder att titta på.

Wow, du ger verkligen inte upp även om du är den enda i världen som anser att Aughild är det bättre chestet (som förövrigt är ett 3 set) och måste replaca en jävla massa bra grejer som du kan ha i dessa slots, vilket bara det är efterblivet från din sida att ens tänka på. Att du inte kan medge att du bara har totalt fel i detta är rätt roligt, 100% av resterande världen håller med om att cindercoat är överlägsen för earth barbs, kollar du på exakt alla i världen som spelar earth barbs, vad använder dom? Inte Aughilds, dom använder sig av Cinder. Varför? MER DPS. DU FÅR UT FLER HOTAS DU FÅR UT MER DAMAGE. Du måste vara ett rent jävla helvete att ha att göra med irl.
Citera
2014-04-23, 11:16
Medlem
Lanoos avatar
bara till info så kan jag meddela att jag farmade med min wiz på normal igår. samlade ihop massa caches och legs. Men identifierade inte legsen som oanvändbara till min wiz. Några 2-hands och en cloak bland annat. Utan identifierade prylarna med andra karaktärer och då rollade tex 2-hands grejerna strength med min crusse och cloaken rollade dex med min DH.
Så får ni legs som redan i utgångspukt är dålig för er karaktär, identifiera inte grejerna utan låt de ligga i kistan.
Jag har allt för många bra 2-handare, yxor och annat gott som rollat intel bara för att jag identifierat med min wiz nämligen
Citera
2014-04-23, 11:23
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappa-fixar
Vad är det för mening med den där portalen man gör inne i huset? Hittade 4 nycklar och skapade skiten, dödade båda bossarna och det droppades typ 10k guld och 1 gul. Jaha tänkte jag, jag provar döda dom igen då, startade om spelet och vips, så var portalen borta.. Verkar ju totalt meningslöst, eller är det nått jag missat?..

Achievement =) på högre T levels är väl något folk ute efter, men framför allt är de Hellfire ringen folk vill åt. Den droppas inte utan de är crafting matrial som bossarna har chans droppa som du sedan bygger upp den med. De mycket farming efter nycklar och många försök innan man får den. Eller så har man tur får allt på första killsen men sannolikheten är liten, men den finns som allt annat i de här spelet.

Själv bryr mig inte riktigt om uberbossarna, dem gav ingenting på level 60 tiden, de inge större förändringar på level 70, en ny boss har väl tillkommit. Som du skrev så stämmer in på den meningslösheten som fanns på lvl 60 också då lika bra skita i det =))..
Senast redigerad av Opilus5500 2014-04-23 kl. 11:29.
Citera
2014-04-23, 11:29
Medlem
Är det bara jag som får disconnects hela tiden?

Har försökt att köra rifts ensam 2 gånger och blivit utslängd båda gångerna, blivit utslängd iof när jag spelar med kompisar också men då har jag iaf kunnat hoppa in i spelet igen, annars så får man ju bara öppna upp en ny rift.

Har inga som helst problem i andra spel eller tjänster över huvud taget annars.
Citera
2014-04-23, 11:30
Medlem
Lanoos avatar
är det värt att snurra igång en Barb med tanke på lite gear jag hittade igår

2st http://eu.battle.net/d3/en/item/the-burning-axe-of-sankis med helt ok roll har jag
Har en Cindercoat liggande, plus shoulders med 18% ökad fire damage på.

Det borde väl va en ok start?
Citera
2014-04-23, 11:33
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

2st http://eu.battle.net/d3/en/item/the-burning-axe-of-sankis med helt ok roll har jag

Fast du kan bara equippa en av yxorna antar jag, de är unique equipped.
Citera
2014-04-23, 11:34
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Är det bara jag som får disconnects hela tiden?

Har försökt att köra rifts ensam 2 gånger och blivit utslängd båda gångerna, blivit utslängd iof när jag spelar med kompisar också men då har jag iaf kunnat hoppa in i spelet igen, annars så får man ju bara öppna upp en ny rift.

Har inga som helst problem i andra spel eller tjänster över huvud taget annars.

Det var jättestora problem igår kväll. Kanske det är nåt skräp som ännu hänger kvar? Jag lirade lite snabbt idag på morgonen och då funkade det fint. Men det kan vara problem med servrarna
Citera
2014-04-23, 11:36
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast du kan bara equippa en av yxorna antar jag, de är unique equipped.

fuck ok, det visste jag inte.
Well, har en http://eu.battle.net/d3/en/item/the-butchers-sickle med fire-damage som är helt ok.

Eller är det bättre att köra 2-hands? Har en Grandfather som bara ligger och skräpar atm.
Citera
2014-04-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo

Shoulders med 18% fire dmg? Vad har jag missat? Vilka är det? Eller har du bara råkat skriva fel? Jag hade inte en aning om att det finns shoulders med elemental dmg
Citera
2014-04-23, 11:41
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Achievement =) på högre T levels är väl något folk ute efter, men framför allt är de Hellfire ringen folk vill åt. Den droppas inte utan de är crafting matrial som bossarna har chans droppa som du sedan bygger upp den med. De mycket farming efter nycklar och många försök innan man får den. Eller så har man tur får allt på första killsen men sannolikheten är liten, men den finns som allt annat i de här spelet.

Själv bryr mig inte riktigt om uberbossarna, dem gav ingenting på level 60 tiden, de inge större förändringar på level 70, en ny boss har väl tillkommit. Som du skrev så stämmer in på den meningslösheten som fanns på lvl 60 också då lika bra skita i det =))..

Aj den där ringen har jag fan gett upp. Dödade keywardens på T1 en hel kväll utan att få en enda nyckel. Då kände jag att det inte är värt det.
4 nycklar, för att öppna en portal där man kanske kan få en mats och det krävs 4st mats. känns som om man måste lägga många 100h innan man är i box
Citera
2014-04-23, 11:44
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daemonicus
Shoulders med 18% fire dmg? Vad har jag missat? Vilka är det? Eller har du bara råkat skriva fel? Jag hade inte en aning om att det finns shoulders med elemental dmg

Jag har för mig att det är shoulders. Kan dubbelkolla när jag kommit hem från jobbet. Men när du säger så där, så blir jag såklart osäker. Kan va att jag snurrar och att det är ett par handskar också, vilket då är mer troligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in