2014-04-22, 20:07
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Sundlöv slutar:

http://brynas.se/artikel/55000/

Skönt att slippa den sure fan.
2014-04-22, 20:09
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Sundlöv slutar:

Det låg visst lite sanning i ryktet trots alla förnekelser alltså. Vem ersätter?
2014-04-22, 20:15
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det låg visst lite sanning i ryktet trots alla förnekelser alltså. Vem ersätter?
Det gjorde det. Lite underligt med tanke på att det förnekades direkt.

Ersättaren verkar inte vara klar.
2014-04-22, 20:18
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Som är på väg in? Alla som spelar hockey kan vara på väg in i NHL. Det intressanta är väl ändå vilka klubbar som får fram spelare som gör det. Där slår väl rätt många lag Skaik på fingrarna va? Konstigt med tanke på hur överlägsna man är.

Bättre? Nja, man släppte ju in fler mål än Luleå så jag har svårt att kalla det bättre. Offensiven däremot är ju klart bättre i Skaik.

Kom ner på jorden nu istället. Du är ju mer fanatisk än Fahlman.

Ja vi säger väl så, i din värld så är ju hela Luleå Hockey minst lika bra som Skellefteå AIK, i teorin då, men det spelar ingen roll för alla spelare kan ju nå NHL.
DU har fortfarande inte svarat på frågan vilket lag som har mer 90-talister som spelat NHL matcher än Skellefteå AIK? Jag tolkar det som att du redan vet svaret och har ett sånt gigantiskt mindervärdighetskomplex gentemot Skellefteå att du hellre använder dig av trötta härskartekniker än att svara.

Och insläppta mål har inte så mycket med bara försvarsspelet att göra utan mer med hela spelsystemet. Och Skellefteå har lyckats bättre med att kombinera högt pressande försvarsspel med en bra offensiv. Luleå orkade bara med att spela försvarsspel.
2014-04-22, 20:29
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Kom ner på jorden nu istället. Du är ju mer fanatisk än Fahlman.

Men hallå lulefans, jag tror ni fått nån som heter Fahlman på hjärnan. En sportskrivare som tydligen hetsade upp er för 2-3 år sen, och som bara ni brydde er om. Kom igen, det har hänt otroligt mycket sen dess.

Bl a har Skellefteå dragit ifrån på alla fronter. Gå in för att kämpa tillbaka istället för att jaga hjärnspöken
2014-04-22, 20:30
Medlem
RedSands avatar
Citat:
Det verkar inte bli någon Melin i Brynäs alltså, men det görs andra ändringar i tränarstaben.

http://brynas.se/artikel/51340/

http://gd.se/sport/brynas/1.7077398-klart-brynas-byter-tranare

Hoppar inte direkt jämfota av lycka. Tror inte Ove eller Dacke kommer göra det dåligt som assisterande, inviduellt sett. Dock ser jag inte varför vi ska ha två fd forwards i båset ned så pass lika erfarenheter. Det har ju visat sig tydligt att TJ behöver hjälp med att coacha det defensiva spelet. Varför inte ta in en ny Gunnar Persson med ansvar för backspelet?

Sundlöv sticker alltså, SHLs mest långlivade sportchef. Känns som en rätt passande tid. Heder att han sticker i tid och inte kör "en säsong till". Kan hända en hel del i Brynäs framöver. Har inte en vettig gissning på vem som kan ersätta. Första tanken var Janne Larsson, då han nu klivet ner som ASS och blir analytiker. Kan vara en täckmantel. Eller inte
2014-04-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
DU har fortfarande inte svarat på frågan vilket lag som har mer 90-talister som spelat NHL matcher än Skellefteå AIK? Jag tolkar det som att du redan vet svaret och har ett sånt gigantiskt mindervärdighetskomplex gentemot Skellefteå att du hellre använder dig av trötta härskartekniker än att svara.

Om du tror att svaret är att Skellefteå har mest 90-talister som spelar/spelat i NHL, då har du fel.

Eller menade du att Skellefteå haft mer 90-talister än Luleå som spelat i NHL och formulerade dig fel?
Senast redigerad av Kyozoku 2014-04-22 kl. 20:48.
2014-04-22, 20:34
Medlem
Citat:
...
Om någon här har ett mindervärdeskomplex här är det nog personen som brusar upp sig så över att Zaar gick till Luleå. Vet inte om jag ska skämmas eller skratta.
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article18757396.ab

Hatar? Jaja, lugn och fin nu.
Verkar ha varit på oerhört dåligt humör, var även kort med andra journalister.
2014-04-22, 20:37
Medlem
lillmatss avatar
Citat:
Sundlöv slutar:

Det är bra eller? Berätta ni Brynäsfans vad ni tycker om detta!
2014-04-22, 20:44
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillmats
Det är bra eller? Berätta ni Brynäsfans vad ni tycker om detta!
Han har ju suttit som SC väldigt länge och visst kan det vara bra med något nytt... men jag har verkligen ingen blekaste aning vem som ska ta över. Är rädd att det blir något rötägg, men jag litar på klubben att de väljer någon kunnig, driven och ambitiös, för att inte tala om äkta Brynäsare.
2014-04-22, 20:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Luleå kanske inte riktigt kunde matcha lönerna som erbjöds heller.

När det gäller Arlbrandt så vet jag garanterat att det inte satt i pengarna.
2014-04-22, 20:49
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
DU har fortfarande inte svarat på frågan vilket lag som har mer 90-talister som spelat NHL matcher än Skellefteå AIK?

Lite grov räkning (finns säkert lite småfel) så har jag kommit fram till detta. Räknar in spelare som spelat i lagen i ett antal säsonger. För att nämna några klubbar som har 90-talister i NHL:
Skellefteå har 235.
Frölunda har 325.
HV har 183.
Brynäs har 311.
Djurgården har 643 (räknar med Landeskog, kanske lite dumt eftersom han lämnade för spel i CHL, men isåfall, minus 199 matcher.)
Färjestad har 404.

Som sagt, har säkert glömt nån match hit och dit, men detta är vad jag kom fram till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in