Citat:
Ursprungligen postat av
Kaospojken
Mycket värre förstår du väl. Pengar har inte ett personligt värde.
Principen är den samma ifall du frågar mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pecka-
Konfiskera ägodelar som kanske har ett starkt affektions- och släkthistoriskt värde är naturligtvis värre, men det skiter väl psykopatiska liberalistrobotar som du i.
Sinnessjuka psykopatiska PK-multikulti liberalistrobotar som jag bajsar helt snett på sådana företeelser, det har du givetvis rätt i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Busstation
Även fast den moraliska aspekten givetvis är liknande går det ändå inte riktigt att dra sådana paralleller. Tänk om bostaden gått i arv i familjen i generationer? Tänk om du har växt upp i den? Tänk om du har massvis med minnen från den? Det behöver inte nödvändigtvis vara så, men likväl finns det många som har det och då har pengar en liten betydelse i jämförelse med ägodelar som individen håller kärt och har ett desto högre personligt värde.
Principen är den samma, den moraliska aspekten likaså, men jag förstår helt klart vad du menar.
Annars så är det här väl bara något som en stollig tjänsteman på kommunkontoret skrivt? Är väl ingenting att hetsa upp sig för riktigt, även om det personen säger givetvis är helt fel (enligt mig).
Tycker faktiskt det är lite lustigt att så många klankar ner så mycket på Aftonbladet och Expressens sensationsjournalistisk när Fria Tider (och samma medlemmar här på Flashback i viss mån) i många fall bedriver samma typ av slaskjournalistik.
Rubtikerna
"STALINISMCHOCKEN: Soss i Halmstad vill ta DITT hus och ge till blattar" (TS rubrik) samt
"Kravet: Beslagta svenskars hus och ge dem till invandrare" (friatider) är ju skrattretande verklighetsfrånvända.
En mer passande och neutral rubrik hade kanske varit, "Enskild tjänsteman i Halmstad kommun föreslår att bostadsrätter och småhus skall exproprieras av vissa medborgare för att ge plats åt flyktingar".
Men den rubriken är givetvis inte lika sexig och tilldragande som STALINISMCHOCKEN bla bla...