Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Ja, det måste vara ett av de vidrigaste morden som skett i landet. Maken/GM som ignorerade hustruns förtvivlade skrik från bastun utan att bry sig ett dyft om detta.
Här kan man verkligen tala om en mycket känslokall person.
Och en feg ynkrygg - läs här:
Bastumordet i Överlida 1984 (länken först presenterad av Kenta59). Karl-jävulen försökte komma undan genom att spela galen, men genomskådades.
Jag kommer ihåg det här fallet, och läste om det -84. Det var så ofattbart. Jag är inte våldsam eller impulsiv, men kan i varje fall på något sätt
förstå om man förgriper sig "i stundens hetta". Adrenalinet rinner till, man slår (eller använder ett vapen som finns nära tillhands, ofta en kökskniv) och ångrar sig direkt efteråt.
Men den här människan (om han nu förtjänar att räknas till människo-släktet?) planerade. Mätte och yxade till en lämplig vedklabb/gren för att (tillsammans med en bänk o.dyl) kunna stänga bastudörren från utsidan. Han visste precis vad han gjorde, och hade timmar/dagar på sig att komma till sans.
Jag är generellt emot dödsstraff, men kan tänka mig att göra undantag i vissa fall.. Gubbjäveln lever fortfarande (
ratsit) och är 86 år gammal.