2012-12-29, 16:25
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Har ingen kopppling, och det har antagligen inte du heller.

ok då läggar jag upp bilderna, måste hitta scanner först.....
Senast redigerad av substitute 2012-12-29 kl. 16:49.
Citera
2012-12-29, 16:45
Medlem
substitutes avatar
jag tänker inte lägga ut bilderna av hänsyn till de anhöriga.

känns som man vill frossa i blod men egentligen håller jag
med den polis från söderortspolisen ang Matiija Sovdat:

det visar våldets rätta ansikte

ett brott blir aldrig så verkligt som när man får se verkligheten i vitögat,
och man borde ta med allmänhetens avsky vad gäller domen.

men jag anar att anhöriga läser denna tråd och om de mår dåligt
ska vi inte riva upp mer sår.
Citera
2012-12-29, 16:59
Medlem
botsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
jag tänker inte lägga ut bilderna av hänsyn till de anhöriga.
Du kan väl maska BO eller bara lägga ut bilder där BO inte finns med? Jag är lite nyfiken på hur själva bastun såg ut.
Citera
2012-12-29, 17:04
Bannlyst
Orsaken till mordet var enligt GM själv att "djävulen flög i honom", så nu vet ni det. Han var alltså besatt av djävulen vid tillfället...
Citera
2012-12-29, 17:06
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
Du kan väl maska BO eller bara lägga ut bilder där BO inte finns med? Jag är lite nyfiken på hur själva bastun såg ut.

det skulle jag eventuellt kunna göra, blir bilder på GMs förberedelser osv.
Citera
2012-12-29, 17:46
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botsman
Även jag har sett bilderna i NKK. De är i svart/vitt, ganska små och inte särskilt tydliga egentligen. Jag mådde väldigt dåligt av att se dem, men det berodde nog mest på att jag var så illa berörd av det som stod i texten. Bilderna i sig själva avslöjar inte så mycket.
Citera
2012-12-29, 17:49
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Även jag har sett bilderna i NKK. De är i svart/vitt, ganska små och inte särskilt tydliga egentligen. Jag mådde väldigt dåligt av att se dem, men det berodde nog mest på att jag var så illa berörd av det som stod i texten. Bilderna i sig själva avslöjar inte så mycket.

Håller med Aurora,

man får inte ut så mycket av bilderna, kanske bättre om jag återger texten från NK
istället.
Citera
2012-12-30, 08:30
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Håller med Aurora,

man får inte ut så mycket av bilderna, kanske bättre om jag återger texten från NK
istället.

Det räcker säkert. Det finns anhöriga som följer tråden. Jag är inte anhörig, ifall du undrar.
Citera
2012-12-30, 17:21
Medlem
Tror jag satt på Mariefred med mannen.
Och där hade vi bastu
Har vi ingen bild på gubben?
Citera
2012-12-30, 21:43
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrad070142
Mordet var fasansfullt. Planeringen och genomförandet var djävulskt. Men vad ska hemtjänsten göra? Gubben är nu drygt 84 år gammal. Ska de gömma undan hans mediciner, spetsa hans kaffe med klorin, städa slarvigt, blanda vit- och kulörtvätt? Om du vill komma i kontakt med hemtjänsten i Härnösands kommun så kan du ringa det här numret: 0611 - 34 80 00.
Jag blir nöjd om de känner förakt när de tittar på gubbfanskapet, han förtjänar det. Men jag tänker inte klaga om någon skulle råka lägga råttgift i hans kaffe av misstag
Citat:
Ursprungligen postat av bus
Tror jag satt på Mariefred med mannen.
Och där hade vi bastu
Har vi ingen bild på gubben?
Vad var det "hårda" straffet denna mönstermedborgare fick för detta oerhörda illdåd alltså hur många år satt han?

Gösta Ingemar Averlund född 1927-07-11

Gatuadress: Lägergatan 11 lgh 1001
Postnummer: 871 41
Postort: Härnösand
Senast redigerad av -TheRiddle- 2012-12-30 kl. 21:49.
Citera
2012-12-30, 22:06
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Enligt tråden på svenska mord så fick han "livstid". Väldigt kort svensk livstid för redan 1990 har han gift om sig och flyttat till Härnösand

Gösta Ingemar Averlund född 1927-07-11

Gatuadress: Lägergatan 11 lgh 1001
Postnummer: 871 41
Postort: Härnösand
Citera
2012-12-30, 23:08
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Enligt tråden på svenska mord så fick han "livstid". Väldigt kort svensk livstid för redan 1990 har han gift om sig och flyttat till Härnösand

Vi är nog många som tycker att "livstid" just i detta fall verkligen skulle ha inneburit att GM aldrig mer kom ut i friheten. Men livstids fängelse innebär ju egentligen bara att straffet inte är tidsbestämt till en början. Jag har fått berättat för mig att G*sta A fick straffet omvandlat till tidsbestämt så småningom, och att han fick sitta av c:a 16 år för detta vidriga mord.

Han är ju inte heller den första grova brottslingen i historien som lyckats med konststycket att skaffa sig en ny hustru trots att han sitter bakom lås och bom. Av någon outgrundlig anledning så finns det ju en del kvinnor som attraheras av den här typen av män, och som inte alls har något emot att gifta sig med någon som sitter inne för att ha mördat sin första hustru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in