Citat:
Ursprungligen postat av
MyBladeIsSharp
Jag skulle vara tacksam om någon på forumet kan berätta (eller forska fram) vad denne man arbetade med efter frigivningen i Härnösand. Att han skulle arbetat som präst, som nämndes nånstans, skrämmer mig nämligen; han kan kanske, till exempel följt med på konfirmationsläger med mina yngre syskon!

Jag tror inte att han arbetade efter frigivningen. Gösta var född 1927, så han borde ha uppnått pensionsåldern 1992 och då satt han fortfarande bakom lås och bom. Att han skulle ha studerat till präst tror jag inte på, men kanske kom han att bli verksam inom kyrkan på något sätt ändå eftersom den kvinna han gifte sig med 1990 var kyrkligt aktiv.
För övrigt kan jag bara hålla med dem som säger att det här är ett av de värsta morden någonsin i Sverige. Det går nästan inte att finna några ord som beskriver denne gärningsman, men sadistisk, totalt empatilös och genuint
ond ligger ju nära till hands.
Inget annat mord i Sverige har i alla fall berört mig lika illa, och mina tankar har gått många gånger till de anhöriga som har fått leva i över 30 år nu med en sorg och saknad som måste vara fruktansvärd, likaväl som ilskan och hatet mot Gösta.
Jag tänker i första hand på sonen som man väl kan säga förlorade båda sina föräldrar denna hemska julidag 1984. Dessutom hade både Raija och Gösta barn i sina respektive tidigare förhållanden, så det finns andra drabbade också.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att Göstas bortgång kan ge dem åtminstone lite lindring och ro i själen.