2014-04-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Bara för mig det laggar somfaaaaan just nu? Vilken class är "bäst" btw, Monk eller DH? extremt trött på Monken atm så kör upp min DH till 70 också atm..

Munk är olidligt bra i grupp, solo inte så bra om man inte har grym utrustning.

Annars är det nog en känslofråga. Jag gillar DH , Wizard och WD dom 3 funkar i alla typer av spel.
Barbaren är bra , men jag tycker det är tråkigt att spela den.

Crusader , ingen åsikt då jag spelat den för lite.
Citera
2014-04-22, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Det är korkat att bara maxa fire damage. Bättre att fixa earthquake och elite damage.
Jag lirar mycket hellre med min Aughild chest som ger mig 15% elite damage och 15% earthquake damage än en Cindercoat för eq spec.

Det är även mycket smartare att använda en bra soj istället för att använda en unity. Jag hoppas dessutom att folk inte använder sig av unity exploiten

Du vet inte mycket om spelet om du inte vet att elemental och elit damage är multiplikativt. Aka, du ska ha båda, så mycket du kan av båda för max damage, att bara gå för elemental är lika idiotiskt som att bara gå för elit damage. Men det finns inte elit damage på allt, och det finns inte elemental damage på allt. Som tex att jag har 55% elit damage och 80% fire på min DH. Sedan att ta earthquake damage över något annat som tex elemental damage låter förjävla efterblivet. Inte för att jag tror det är möjligt när man rollar, men oavsett.

Och det är väl klart som fan att man använder sig av en SoJ än av Unity? Men ska man spela T6 så brukar man använda sig av Unity på dig och din follower följt av en Ring of Grandeur för att man antagligen inte har alla 4 delar för Earth settet utan 3. Så då kan du inte använda dig av din SoJ. Men har man 4 delar, självfallet använder man sig av en SoJ och Unity.

Sen att du hellre använder dig av Aughild istället för Cindercoat säger rätt mycket om hur fel du tänker. Cindercoat är den absolut bästa chesten, ungefär tusen gånger bättre än någon annan chest för fire. Sen vet jag inte hur du spelar heller, men det verkar vara rätt puckat om du inte anser cindercoat vara den absolut bästa chesten ingame för earth speccen.
Citera
2014-04-22, 19:45
Medlem
swebarbs avatar
Går ju inte spela med 1300 ping för fan.. blir dom dosade igen eller vf är det frågan om..
Citera
2014-04-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du vet inte mycket om spelet om du inte vet att elemental och elit damage är multiplikativt. Aka, du ska ha båda, så mycket du kan av båda för max damage, att bara gå för elemental är lika idiotiskt som att bara gå för elit damage. Men det finns inte elit damage på allt, och det finns inte elemental damage på allt. Som tex att jag har 55% elit damage och 80% fire på min DH. Sedan att ta earthquake damage över något annat som tex elemental damage låter förjävla efterblivet. Inte för att jag tror det är möjligt när man rollar, men oavsett.

Sen att du hellre använder dig av Aughild istället för Cindercoat säger rätt mycket om hur fel du tänker. Cindercoat är den absolut bästa chesten, ungefär tusen gånger bättre än någon annan chest för fire. Sen vet jag inte hur du spelar heller, men det verkar vara rätt puckat om du inte anser cindercoat vara den absolut bästa chesten ingame för earth speccen.
Det var du som sa att man skulle maxa fire damage, inte jag.

Cindercoat behöver absolut inte vara den bästa chesten för fire damage. 15% eq damage, 15% elite dmg och 7% reduced damage taken är mycket bättre.

Det blir DR på hur bra saker och ting är när du stackar det, en bra balans är bäst.
Citera
2014-04-22, 19:56
Medlem
majxstros avatar
Citat:
Det är korkat att bara maxa fire damage. Bättre att fixa earthquake och elite damage.
Jag lirar mycket hellre med min Aughild chest som ger mig 15% elite damage och 15% earthquake damage än en Cindercoat för eq spec.

Det är även mycket smartare att använda en bra soj istället för att använda en unity. Jag hoppas dessutom att folk inte använder sig av unity exploiten

Unity exploit? Hur menar du med exploit?
Cindercoat äter upp alla sorters chests i hela spelet om man inriktar sig på fire dmg. Då alla fire skills kostar 20-30% mindre "AP/Mana/Fury/Hatred/Spirit" sen ger fire dmg.

Sen kan du ju få max bonus utan att köra med armorn. Så jag förstår inte heller ditt resonemang om att Aughild armorn skulle vara bättre än cc.
Citera
2014-04-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majxstro
Unity exploit? Hur menar du med exploit?
Cindercoat äter upp alla sorters chests i hela spelet om man inriktar sig på fire dmg. Då alla fire skills kostar 20-30% mindre "AP/Mana/Fury/Hatred/Spirit" sen ger fire dmg.

Sen kan du ju få max bonus utan att köra med armorn. Så jag förstår inte heller ditt resonemang om att Aughild armorn skulle vara bättre än cc.
Odödlig follower med unity så din hjälte tar 50% mindre skada permanent.

Som earthquake barb är fury inte ett problem. Cindercoat skulle bara vara bättre om den rollade str, tre sockets, earthquake damage och fire damage, vilket inte är troligt.
Då använder jag mycket hellre magefist som har en extra primary stat.
Citera
2014-04-22, 20:15
Medlem
majxstros avatar
Citat:

Som earthquake barb är fury inte ett problem. Cindercoat skulle bara vara bättre om den rollade str, tre sockets, earthquake damage och fire damage, vilket inte är troligt.

Still not making enough sense förutom för barb då kanske.
Citera
2014-04-22, 20:15
Medlem
Opilus5500s avatar
Deras huvudserver måste kraschat =S.. Sitter i kö nu med 450 pers före mig, kan spela om halv timme, påminner om WoW tiden ursh...
Citera
2014-04-22, 20:27
Medlem
Citat:
Ja, vi pratade om earthquake barb. Inget annat.
Citera
2014-04-22, 20:30
Medlem
majxstros avatar
Citat:

Och varför skulle detta vara en exploit? Det är items som ger det, ingen exploit överhuvudtaget.
Senast redigerad av majxstro 2014-04-22 kl. 20:34.
Citera
2014-04-22, 20:35
Bannlyst
Citat:

Makes no sense för fire barb heller. Så det är lugnt.
Citera
2014-04-22, 21:04
Medlem
sjpatriks avatar
500+ i ms, antar att det inte blir något mer spelande för min del ikväll då jag lirar hardcore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in