2014-04-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihatten
Reagera, jodu. prove me wrong kan jag ju säga. Jag kommer aldrig tro på skiten pga att jag läst för mycket om hur både flyg och väder fungerar, hur fronter rör sig, varför det åskar, varför det regnar etc etc.
Jag vet således inte hur jag skulle reagera då det hela är så fruktansvärt dumt.

Jo men oavsett hur dumt det låter hur skulle du reagera det borde inte vara så svårt och svara på? Det finns ju faktiskt även för dig legitima källor på att åtminstonde pratet har gått om vädermanipulation och du verkar ju ha en passion för metrologi vad anser du är vädret något för människan att styra? I Reinfeldts bok det sovande folket beskrivs en framtid där svensken styr vädret från tvn.
Citera
2014-04-22, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
Vet inte om denna har postats i tråden men lägger upp den igen:
http://www.youtube.com/watch?v=o5T_1QytoQM

Flygledare har ingen aning om vad som sker. "Övningar", "Uppvisningsflygplan" "Vet inte vad som sker" Felaktig information, lögner, "vi vet inte" får man som svar.

Ja, vill du har mer detaljer än så måste du lämna timestamp till tornet så de vet exakt vilken timme det är de skall kolla loggarna över.

Citat:
FD frakpilot som berättar om chemtrails:

Fniss. ja det var ju ett väldigt känt och offentligt namn han hade du.. Connall .. Som i "Con all" då eller?
Han ger ju för fan ledtråden i sitt namn till och med, och du ser den inte..

Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=cnWO5KT8IhI
Flygplan som släpper ut chemtrails, man ser hur sprayningen stängs av/sätts på.

Nä, det man ser är hur vattenångan tunnas ut för att sedan tjocka till igen emellanåt på grund av att planet passerar mellan olika luftlager som har olika temperatur och fuktighet. Sådant kan variera kraftigt meter för meter till och med.

Citat:
man hör tydligt hur de nämner ordet "chemtrails

Var i klippet då?

Citat:
Fråga att ställa sig:
Om dessa "contrails" alltid funnits, varför finns det ingen gammal information om det?

Hur menar du?

När jag flög första gången 1982 så uppstod strimmor när planet gick in för landning på Arlanda, och jag ställde frågor på det direkt och fick samma information som finns nu. Internet kom först på 90-talet så det enda man kunde göra för att sprida bluffar på den tiden var att antingen telefonera, skvallra eller skriva kedjebrev.

Information om contrails har funnits tillgänglig lika länge som det funnits contrails.
Chemtrails kom med internet.

Citat:
Ursprungligen postat av hallihatten
Efter 20 år i flygbranchen, varför försöker jag ens stånga huvet blodigt mot en vägg....?

För att JAG uppskattar din närvaro här i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Men nu blir det lite filosofiskt hur skulle ni icke-troende reagera om ni fick reda på att chemtrails och geo-engineering förekommer i Sverige från en källa som ni själva anser säker?

Jag skulle börja skjuta ned passagerarplan när de går in för landning på våra flygplatser.

Biologisk krigföring är biologisk krigföring oavsett om den sker från civila transporter eller ej varpå eventuella döda passagerare kommer ses som collateral damage vid självförsvar mot denna kemiska terrorism.

Därefter skulle jag leta upp och ha ihjäl alla som var inblandade i verkställandet av sprayandet.

Kan du bevisa chemtrails för Mig så blir du således av med dem efteråt för gott, och fort går det.
Senast redigerad av Antagon.Ister 2014-04-22 kl. 17:10.
Citera
2014-04-22, 17:06
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Nu ska vi vända på myntet lite. Den här diskussionen är otroligt polariserad i mina ögon. Vi har de troende på.en planhalva och de icke-troende på den andra sidan. Båda klagar och nedvärderar varandras källor och argumentationen. Men nu blir det lite filosofiskt hur skulle ni icke-troende reagera om ni fick reda på att chemtrails och geo-engineering förekommer i Sverige från en källa som ni själva anser säker? och på andra sidan av myntet hur skulle ni troende reagera om ni fick reda på om att allt om.chemtrails bara är bluff och båg från flera källor ni litar på?

Jag personligen kan erkänna att jag vet inte jag skulle gärna veta sanningen men det.finns väldigt mycket olik information om detta och om det nu skulle vara en topp-hemlig konspiration av staten anser jag t.ex inte SVT eller Smhi som en säker källa på information om det. Jag önskar på ett sätt att ni icke troende har rätt och att det bara är vatten som sprutas ut och att chemtrails bara är ett fantasifoster egentligen en ganska sjuk ide att styra vädret varför styra något.som skött sig självt ganska länge ännu sjukare om man förgiftar natur och människa i samma veva skulle inte ni icke-troende tycka det om ni var troende? Svara ärligt

Fast då måste man hålla isär påstådda kemiskastrimmor och geoengineering för den sistnämda sker och forskas på. Flygbesprutning sker mot mygg annars är det förbjudet i sverige.

Om en tillförlitlig källa skulle kunna bevisa att man flygbesprutar med farliga kemikalier/bakterier på en höjd där det inte spädas ut, över Sverige, skulle jag absolut bli arg och protestera mot detta.

Samma sak om man utför geoengineering tester utan att ha koll på säkerhet eller långsiktiga effekter, som med förlov sagt historiskt vart si och så med, skulle jag också bli arg och protestera.

Nu finns det sätt att kolla dessa strimmor därför anser jag att man måste lägga upp bra bevis på detta inte slumpvis dåligt källkollade sidor som motdebbatörerna gör enligt min mening.
Citera
2014-04-22, 17:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
En helt ärlig fråga - är det NÅGON av de hardcore-troende på detta som INTE tar medicin/droger eller har en historia av detta? Finns det någon här som ärligt kan säga att de är rena och friska och ändå, trots den totala avsaknaden av bättre bevis än rena påståenden, faktiskt tror på detta?

EDIT: Det här är ju inte ens en komplicerad fråga - OM det fanns chemtrails så vore det ju busenkelt att bevisa, ändå har ingen tagit sig omaket att försöka göra det på ett seriöst sätt. Två enkla metoder - Lidar eller visa oss flygplanen och var de landar. Men nä, ingen som orkat göra på alla dessa år...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-04-22 kl. 18:02.
Citera
2014-04-22, 19:47
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Jag tycker det är tråkigt att se hur vi står och trampar i denna tråden. Vi kommer ingenvart. Och som Einstein sa att repetera något och förvänta sig ett annat resultat är idioti.

Nej slaskepissekatten jag har inte historia av droger och här pratar vi chemtrails, eller rättare sagt teorier om denna konspiration

Vi vill båda komma fram till ett svar om detta. Och ingen av oss har hittills gjort det. Men den som lever får se.

Dock tycker jag att det är underligt att ni förnekar besprutning i USA med alla whistleblowers och klipp som är upplagda av vanligt folk som du och jag och inte av företag med makt och pengar.

Att ni förnekar sprutning i Sverige tror jag är för att ni är patrioter och gillar staten och sådana hemskheter förekommer enbart i böcker och på tv. Men faktum är att det mest bisarra och galna du kan föreställa dig förekommer för dom personer som sitter på toppen drivs av makt och pengar och kontroll.

Har väl egentligen inget av värde att tillföra till tråden just nu mer än jag tycker det är hemskt att se hur folk blundar för viktiga frågor sålänge dom har gratis WiFi och får dricka alkohol på helgerna.
Citera
2014-04-22, 19:50
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Jag personligen hoppas att det inte stämmer men när man ser på faktan och bevisen så lutar det åt andra hållet. För många personer litar på staten/regering och bara för att "faktan" kommer därifrån så ska den vara "sann"

Sättet de icke-troende skriver i denna tråd är väldigt nervärderande, håningar, förlöjligande. Det är alltid samma personer som svarar aggressivt och ryggdunkar varandra så gott de kan. Det STÄMMER INTE, det KAN INTE stämma. Man måste ha en mer objektiv syn på det hela, det är väl därför vi skapar dessa trådar? För att komma fram till sanningen? Inte för att omoget ha sina argument "rätt". Jag bildar egna uppfattningar efter allting jag ser, det är inte som att man vill att regeringen ska vara "ond" precis .

Ja planen vänder helt synligt och chillar runt på samma ställe. Så fungerar ruten

Ingen aning om vem det är, bryr mig inte om det är en invandrare som inte kan svenska, kungen eller min mamma. Bara för att det är just "han/hon" så ska man inte dra förhastade slutsatser.

Oftast så blir man mördad för att sprida information som regering inte vill ska komma ut. Jag glömde bort att man kan lita på folk så länge det står namn...och jobbar åt regeringen .

Att utesluta HAARP från detta går inte då det hör ihop, men att diskutera just hur projektet fungerar detaljerat ska jag inte ta här.

Intressant, men det säger inte så mycket. Bilderna kanske är fake eller så utförde man sånt på den tiden också, eller så är det kontrails. Så denna länken var inte mycket att hänga i granen.

Det börjar bli tröttsamt att höra "det är så dumt" "fjantigt!" "trams!" "hur kan folk tro på detta?!?" Att gå in med inställningen med "det kan inte vara såhär" leder ingenstans. Vi ska diskutera och bevisa om det stämmer eller inte. Fattar du?

Ok nu förstår vi att du inte är seriös utan vill tramsa runt när du hela tiden vill påpeka att vi andra förlöjligar när du själv kör med nedvärderande kommentaren och smileys hit och dit.

Du larvar dig och pratar om att planen chillar när min kommentar var att personen som pratade i videon
inte verkade ha koll på flygrutterna utan upplevde att de flög runt vilket jag bara kan se som feltolkning.

Du vet inte vem sassarson är men litar hellre på honom än regeringen? Münchausen har mer kredibilitet än Sassarson.

Ja när man titulerar sig profesionell väderobservatör och är anonym så blir trovädigheten låg, Snowden och Assange lever så du tror att de skulle mörda en dussinpilot?

HAARP lämnar vi därhän.

Jaha dessa bilder kan vara fake men vi ska lita på de som påstår saker om Rosalinda Peterson, ett viemoklipp om att moderna motorer inte kan ge kondenstrimmor och Sassarsson som får Münchausen att verka vara ärligheten själv! Snacka om att sila mygg och svälja kameler!

Du är trött på att vi kallar detta trams och dumheter, ja ta då och höjd din egna förmåga att debattera och visa på något istället för att länka saker som du inte själv kan förklara innehållet i eller vad som gör dem trovärdiga!
Citera
2014-04-22, 19:51
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.Dorsin
Jag tycker det är tråkigt att se hur vi står och trampar i denna tråden. Vi kommer ingenvart. Och som Einstein sa att repetera något och förvänta sig ett annat resultat är idioti.

Nej slaskepissekatten jag har inte historia av droger och här pratar vi chemtrails, eller rättare sagt teorier om denna konspiration

Vi vill båda komma fram till ett svar om detta. Och ingen av oss har hittills gjort det. Men den som lever får se.

Dock tycker jag att det är underligt att ni förnekar besprutning i USA med alla whistleblowers och klipp som är upplagda av vanligt folk som du och jag och inte av företag med makt och pengar.

Att ni förnekar sprutning i Sverige tror jag är för att ni är patrioter och gillar staten och sådana hemskheter förekommer enbart i böcker och på tv. Men faktum är att det mest bisarra och galna du kan föreställa dig förekommer för dom personer som sitter på toppen drivs av makt och pengar och kontroll.

Har väl egentligen inget av värde att tillföra till tråden just nu mer än jag tycker det är hemskt att se hur folk blundar för viktiga frågor sålänge dom har gratis WiFi och får dricka alkohol på helgerna.
Vad är det dom sprutar för något då i så fall?
Det har ju aldrig kunnat bevisas.

Är det från vanliga passagerarplan? I så fall så borde piloterna veta om det, eftersom de måste räkna med den extra vikten för den kemikalien de sprutar ut.
Är detta något som piloterna blir tvungna att hålla tyst om?

Eller är det super-hemliga stealthflygplan som flyger runt och sprejar någonting när ingen ser?
Citera
2014-04-22, 20:09
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Detta är ju argumentationen från helvetet.

Du säger att ingen kommit fram till något svar för att i nästa stund påpeka att hur vi andra kan förneka när det finns så många, vardå?, visselblåsare samt massa klipp eller så är vi patrioter gentemot svenska staten!

om tio personer säger att Gösta Boman lever och en säger nej han är död så blir inte de tio inte mer trovärdiga för att de är många utan om de kan backa upp det.

Men visa på alla dessa visselblåsare, visa på fakta om att det sprayas en massa i luften i Sverige.

Du har fått tips på hur du kan kontrollera detta ändå dyker du upp som oförstående gubben i lådan!

Det finns riktiga saker att oroa sig för men kemikaliestrimmor är inte en sådan sak.

Wow gratis wi-fi, själv får jag betala för min och alkohol är jag ytterst modest med så projiciera inte detta på mig eller någon annan!
Citera
2014-04-22, 20:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Toppen, ut och bevisa då istället! Vad är problemet?

Citat:
Ingen Damiana eller annat roligt röka på sistone alltså

Citat:
Citera
2014-04-22, 20:59
Medlem
En utländsk tant såg kondensationsstrimmor efter ett plan på rätt låg höjd som fällt ut luftbromsarna och var på inflyg till Arlanda. Det var lugnande psykofarmaka som släpptes ut!
Vilka kostnader HAARP projektet har råd med. Det måste vara rymdisar som har så mycket slantar.
Bara en enkel Magnecyl kostar ett par spänn numera.
Citera
2014-04-22, 21:12
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vad är det dom sprutar för något då i så fall?
Det har ju aldrig kunnat bevisas.

Är det från vanliga passagerarplan? I så fall så borde piloterna veta om det, eftersom de måste räkna med den extra vikten för den kemikalien de sprutar ut.
Är detta något som piloterna blir tvungna att hålla tyst om?

Eller är det super-hemliga stealthflygplan som flyger runt och sprejar någonting när ingen ser?

Som jag förstår det är det fraktflygplan där man installerat tankar för besprutning. Eller plan som ingår i militärt syfte och syns inte på flightradar. Vilket bekräftats av folk här på Flashback.
Det märkliga i detta är såklart att just dessa plan har en kraftigare kondesstrimma som stannar kvar och breder ut sig som dis och får oss foliehattar att gå i taket.

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Detta är ju argumentationen från helvetet.

Du säger att ingen kommit fram till något svar för att i nästa stund påpeka att hur vi andra kan förneka när det finns så många, vardå?, visselblåsare samt massa klipp eller så är vi patrioter gentemot svenska staten!

om tio personer säger att Gösta Boman lever och en säger nej han är död så blir inte de tio inte mer trovärdiga för att de är många utan om de kan backa upp det.

Men visa på alla dessa visselblåsare, visa på fakta om att det sprayas en massa i luften i Sverige.

Du har fått tips på hur du kan kontrollera detta ändå dyker du upp som oförstående gubben i lådan!

Det finns riktiga saker att oroa sig för men kemikaliestrimmor är inte en sådan sak.

Wow gratis wi-fi, själv får jag betala för min och alkohol är jag ytterst modest med så projiciera inte detta på mig eller någon annan!

Finns redan massa klipp om visselblåsare i denna tråd jag hoppas du tagit del av. Din anekdot till gösta boman är fin, om 10 personer säger nej till chemtrails och 1 säger ja så behöver det inte bli mer trovärdig om dom backar upp det heller. SMHI ingår i foliehattarnas värld inte i dom trovärdiga källorna då dom självfallet är med på noterna i denna konspiration. Köpt av "de" som sprutar. Därav ett moment 22 för denna tråd.

Och som sagts tidigare sluta föreslå LIDAR, gör det själv lika gärna och sätt dit oss flummare ordentligt, skulle väl vara skönt?

Och ja, det finns viktigare saker att oroa sig för.. Mitt uttal om wifi och alkohol var på den ironiska sidan då intresset för viktiga saker verkar lågt i Sverige. Assange och Snowden sitter fortfarande fast och riskerar förräderi för saker dom gjort för våran skull. Jag själv engagerar mig inte heller för att fria dom mer än att upplysa folk jag möter om detta så jag pekar inga fingrar.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Ingen Damiana eller annat roligt röka på sistone alltså

Jag kan skicka in ett grundvattentest om någon kan skänka en slant?

Och nej ingen damiana tror droger kan ha en positiv effekt på människor men det är en annan diskussion. Dock är missbruk en annan sak. Men droger har använts av våra förfäder låååångt tillbaka i tiden.

HA DET BRA MINA KÄRA KONSPIRATIONSKOMPISAR FRID OCH HARE KRISHNA PÅ ER!
Citera
2014-04-22, 21:21
Bannlyst
Citat:
Som jag förstår det är det fraktflygplan där man installerat tankar för besprutning. Eller plan som ingår i militärt syfte och syns inte på flightradar. Vilket bekräftats av folk här på Flashback.
Det märkliga i detta är såklart att just dessa plan har en kraftigare kondesstrimma som stannar kvar och breder ut sig som dis och får oss foliehattar att gå i taket.

Men vanliga passagerarplan skapar ju OCKSÅ sådana där strimmor som breder ut sig och stannar hela dagen. Det har det ju klagats på OCKSÅ i tråden.
Hur skiljer ni strimmorna åt?

Citat:
Och som sagts tidigare sluta föreslå LIDAR, gör det själv lika gärna och sätt dit oss flummare ordentligt, skulle väl vara skönt?

Nej, det är med LIDAR som med Andlighet. Det måste upplevas och göras själv för att kunna bevisas.
Även om vi gör en mätning på film där vi visar displayen i realtid så kan ni ALLTID hävda att det är fake. Därför MÅSTE ni göra denna mätning själva och se informationen med egna ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in