2014-04-22, 21:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.Dorsin
Som jag förstår det är det fraktflygplan där man installerat tankar för besprutning. Eller plan som ingår i militärt syfte och syns inte på flightradar. Vilket bekräftats av folk här på Flashback.
Det märkliga i detta är såklart att just dessa plan har en kraftigare kondesstrimma som stannar kvar och breder ut sig som dis och får oss foliehattar att gå i taket.

Finns redan massa klipp om visselblåsare i denna tråd jag hoppas du tagit del av. Din anekdot till gösta boman är fin, om 10 personer säger nej till chemtrails och 1 säger ja så behöver det inte bli mer trovärdig om dom backar upp det heller. SMHI ingår i foliehattarnas värld inte i dom trovärdiga källorna då dom självfallet är med på noterna i denna konspiration. Köpt av "de" som sprutar. Därav ett moment 22 för denna tråd.

Och som sagts tidigare sluta föreslå LIDAR, gör det själv lika gärna och sätt dit oss flummare ordentligt, skulle väl vara skönt?

Och ja, det finns viktigare saker att oroa sig för.. Mitt uttal om wifi och alkohol var på den ironiska sidan då intresset för viktiga saker verkar lågt i Sverige. Assange och Snowden sitter fortfarande fast och riskerar förräderi för saker dom gjort för våran skull. Jag själv engagerar mig inte heller för att fria dom mer än att upplysa folk jag möter om detta så jag pekar inga fingrar.

Jag kan skicka in ett grundvattentest om någon kan skänka en slant?

Och nej ingen damiana tror droger kan ha en positiv effekt på människor men det är en annan diskussion. Dock är missbruk en annan sak. Men droger har använts av våra förfäder låååångt tillbaka i tiden.

HA DET BRA MINA KÄRA KONSPIRATIONSKOMPISAR FRID OCH HARE KRISHNA PÅ ER!

Ja inte har jag sett någon trovärdig visselblåsare i någon länk. jag känner ingen tillfredställelse att sätta dit någon utan vill få folk att tänka efter om verkliga saker istället för påhittad paranoid villfarelse för det blir som att man ser inte skogen för alla träden, man missar de verkliga problemen i världen!

Vill du göra ett grundvattentest kolla med en lantbrukare, de fick tidigare rabatt via LRF för vattenprover!
Citera
2014-04-22, 21:44
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja inte har jag sett någon trovärdig visselblåsare i någon länk. jag känner ingen tillfredställelse att sätta dit någon utan vill få folk att tänka efter om verkliga saker istället för påhittad paranoid villfarelse för det blir som att man ser inte skogen för alla träden, man missar de verkliga problemen i världen!

Vill du göra ett grundvattentest kolla med en lantbrukare, de fick tidigare rabatt via LRF för vattenprover!
Typ så.
Det är lite störande att se att folk blint tror på uppenbart påhittade fakta (som att moderna jetmotorer inte skulle producera avgaser) och dessutom fortsätter sprida det som fakta. Det känns som man vill rätta till lite.

För det är ju trots allt så att det inte finns nån som hittills kunnat visa på några ovedersägliga bevis på att det sker.
Det finns för många saker som inte är besvarade för att det ska vara trovärdigt.
Citera
2014-04-22, 21:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som jag förstår det är det fraktflygplan där man installerat tankar för besprutning. Eller plan som ingår i militärt syfte och syns inte på flightradar. Vilket bekräftats av folk här på Flashback.
Om man ska täcka mer än någon promille av sveriges yta så blir det ju ganska många flygplan.. Dessa plan måste ju landa någonstans och tankas med dessa kemikalier (som rimligen måste köras dit i tankbilar eller på lastbilar/tåg), planen måste byggas om och underhållas. Det skulle krävas inblandning av piloter, installatörer, servicetekniker, markpersonal, underhållspersonal, lastbilschaufförer, flygledare, administrativ personal (tex beställa kemikalier) etc etc etc... Det är ingen liten hobbyverksamhet direkt vi pratar om, men ändå finns det inga trovärdiga visselblåsare, inga flygplatser har identifierats, inget flygplan pekats ut och inga utsläpp har identifierats.

Citat:

Jag kan skicka in ett grundvattentest om någon kan skänka en slant?
Jag har själv skickat in såna prover eftersom jag har egen brunn, men vad i hela friden skulle det bevisa?? Hur ska du koppla ett grundvattenprov till chemtrails? Nä, du får nog pallra dig iväg till en lidar-anläggning trots allt, hur mycket det än verkar ta emot för er.
Citera
2014-04-22, 22:41
Medlem
Ace.Hardings avatar
Hur ser man inte skillnad på vanliga kondensstrimmor och sk. chemtrails? Vissa försvinner men vissa stannar kvar och smetar ut sig till någon slags vit sörja? Youtuba "chemtrail timelapse"?

Låt mig göra det åt dig då: https://www.youtube.com/watch?v=GwBplc0opMQ

Som du ser där så försvinner vissa, vissa inte, sen blire den klassiska vita sörjan som påföljd, blå himmel? glöm det, den är inte och den kommer aldrig att vara blå..
Citera
2014-04-22, 23:12
Bannlyst
Jag förmedlade i mitt inlägg 3355 en artikel ur vilken nedanstående är hämtat. Det gjorde jag för att ge ett bidrag till debatten om vad som återfunnits vid luftprover angående s.k. chemtrails.

Själv har jag inget nöje av att delta i denna polariserade och hätska pajkastning, där många tycks sakna ens en vilja till objektivitet.

Finns det ingen anledning för en sund människa att oroas när man läser detta?

Clifford Carnicom
Clifford Carnicom har på sin fritid tillsammans med 10 andra forskare tagit prover för att undersöka vad som finns luften. Clifford har som forskare varit anställd av USA: s myndigheter i 15 år, inom tre olika byråer, bland annat Department of Defense, The Bureau of Land Management, and the United States Forest Service.
”Det finns sätt att veta, säger Clifford, det är göra observationer, ta prover och göra mätningar.”
År 1999 när Clifford började ta prover så hittade han de olika metallerna som ofta dyker upp i sammanhang när det talas om chemtrails. Men han hittade också det som han då kallade unusual biological components: ovanliga biologiska komponenter.
”När jag egentligen berättade vad jag hittade, så blev folk skrämda, men ska man vara mer specifik så hittade jag röda blodceller. Dessa blodceller är inga vanliga blodceller utan de är frystorkade och genetisk modifierade och halvsyntetiska.”
De låter som taget ur en science-fiction film och man kan undra om det inte var något misstag eller engångsföreteelse. Men dessa frystorkade blodceller har sedan 1999 dykt upp med en repeterbarhet i proverna som Carnicom institutet tar.
nanonteknik
Citera
2014-04-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En helt ärlig fråga - är det NÅGON av de hardcore-troende på detta som INTE tar medicin/droger eller har en historia av detta? Finns det någon här som ärligt kan säga att de är rena och friska och ändå, trots den totala avsaknaden av bättre bevis än rena påståenden, faktiskt tror på detta?

EDIT: Det här är ju inte ens en komplicerad fråga - OM det fanns chemtrails så vore det ju busenkelt att bevisa, ändå har ingen tagit sig omaket att försöka göra det på ett seriöst sätt. Två enkla metoder - Lidar eller visa oss flygplanen och var de landar. Men nä, ingen som orkat göra på alla dessa år...

Du kan ju ta en titt bland mystifiks tidigare trådar i andra ämnen så kanske du finner svaret...
Citera
2014-04-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace.Harding
Hur ser man inte skillnad på vanliga kondensstrimmor och sk. chemtrails? Vissa försvinner men vissa stannar kvar och smetar ut sig till någon slags vit sörja? Youtuba "chemtrail timelapse"?

Som du ser där så försvinner vissa, vissa inte, sen blire den klassiska vita sörjan som påföljd, blå himmel? glöm det, den är inte och den kommer aldrig att vara blå..

För att du har olika förhållanden på olika ställen vid olika tidpunkter. Du har t.ex. en temperaturskillnad i atmosfären, den leder till att fuktigheten (eller snarare, "saturation", vad det nu blir på svenska) ändras med höjden. Du har dessutom olika vindar på olika höjd med mera med mera, så det är inte alls konstigt att olika flygplan har olika effekt.
Citera
2014-04-23, 00:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicidade
Jag förmedlade i mitt inlägg 3355 en artikel ur vilken nedanstående är hämtat. Det gjorde jag för att ge ett bidrag till debatten om vad som återfunnits vid luftprover angående s.k. chemtrails.

Själv har jag inget nöje av att delta i denna polariserade och hätska pajkastning, där många tycks sakna ens en vilja till objektivitet.

Finns det ingen anledning för en sund människa att oroas när man läser detta?

Clifford Carnicom
Clifford Carnicom har på sin fritid tillsammans med 10 andra forskare tagit prover för att undersöka vad som finns luften. Clifford har som forskare varit anställd av USA: s myndigheter i 15 år, inom tre olika byråer, bland annat Department of Defense, The Bureau of Land Management, and the United States Forest Service.
”Det finns sätt att veta, säger Clifford, det är göra observationer, ta prover och göra mätningar.”
År 1999 när Clifford började ta prover så hittade han de olika metallerna som ofta dyker upp i sammanhang när det talas om chemtrails. Men han hittade också det som han då kallade unusual biological components: ovanliga biologiska komponenter.
”När jag egentligen berättade vad jag hittade, så blev folk skrämda, men ska man vara mer specifik så hittade jag röda blodceller. Dessa blodceller är inga vanliga blodceller utan de är frystorkade och genetisk modifierade och halvsyntetiska.”
De låter som taget ur en science-fiction film och man kan undra om det inte var något misstag eller engångsföreteelse. Men dessa frystorkade blodceller har sedan 1999 dykt upp med en repeterbarhet i proverna som Carnicom institutet tar.
nanonteknik
Nej det finns nog inte många sunda människor som oroas av detta. En man som "forskar" i Morgellons syndrom (dvs en inbillningssjuka där man tror att kroppen utsöndrar fibrer etc) som om det vore en riktig sjukdom. Och frystorkade blodceller som sprids från flygplan ska alltså vara orsaken till detta... I ditt förra inlägg tror jag dessutom att du antydde att staten mörkar och inte vill ta tag i denna "sjukdom". Dock gjordes en stor studie av fenomenet i USA (se CDC Investigation i länken nedan) efter att kongressen fått in en massa namnunderskrifter om saken. Efter 6 år kom resultatet (2012) som visade att det fortfarande är, hör och häpna, en inbillningssjukdom. Dessutom har den spridit sig i jämn och fin takt i och med att den förekommer allt oftare på youtubefilmer och en massa sitter på internet.. Så fri information har nog sina avigsidor också... http://en.wikipedia.org/wiki/Morgellons

Konstigt att han forskat så många år om chemtrails men inte gjort en lidarmätning eller hittat något flygplan...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-04-23 kl. 00:06.
Citera
2014-04-23, 02:01
Medlem
Ace.Hardings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
För att du har olika förhållanden på olika ställen vid olika tidpunkter. Du har t.ex. en temperaturskillnad i atmosfären, den leder till att fuktigheten (eller snarare, "saturation", vad det nu blir på svenska) ändras med höjden. Du har dessutom olika vindar på olika höjd med mera med mera, så det är inte alls konstigt att olika flygplan har olika effekt.

Aha så det är inte konstigt att vissa plan har chemtrails alltså, kan inte förstå mig på ditt svar. Försökte verkligen!
Citera
2014-04-23, 06:39
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Aha så det är inte konstigt att vissa plan har chemtrails alltså, kan inte förstå mig på ditt svar. Försökte verkligen!

Beroende på höjd, temperatur och luftfuktighet gör att kondenstrimmor kan synas olika länge!

Du kan inte ha försökt förstå speciellt mycket då det var en väldigt bra beskrivning!
Citera
2014-04-23, 07:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har du någon i ditt liv sett dimma? Är det alltid dimma?
Likadant är det högre upp i luften, omständigheter som vind, lufttryck och luftfuktighet varierar vilket gör att kondensstrimmorna beter sig olika.
Citera
2014-04-23, 09:31
Moderator
Citat:

Eller kan man läsa gamla böcker, definitioner av moln, titta på gamla bilder och konstatera att kvardröjande kondensationsstrimmor inte är nåt nytt utan har funnits så länge flygning på de höjderna där det bildas kondensationsstrimmor...

Det är inte för inte diktatorer är rädda för kunskap. Kunskap är makt, och då menar jag den kunskapen man kan läsa sig till, den som står i böcker och den som är nedärvd och nedtecknad sen generationer, historien.
Inte den "kunskap" som ett litet antal foliehattar försöker sprida i obskyra youtubeklipp som oftast innehåller lättförklarade helt naturliga fenomen eller helt uppenbara lögner. Uppenbara för den som kan leta information och har lite egen kunskap kanske ska sägas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in