2014-04-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
ALLA flygplan lämnar kondenstrimmor! ALLA ALLA ALLA!

Bara det att vädret är inte optimalt för att lämna några vita streck eller bilda moln hela tiden.
Ibland är det för torrt ute för sånt. Finns lite fler variabler som spelar in också. Men det behöver vi inte gå in på.

Nej fy det vore ju illa om vi tillförde mer information till diskussionen....

Har du ens tittat på videon Mystifik länkade? Just den videon beskriver väldigt ingående varför nästan INGA INGA INGA! flygplan lämnar kondensstrimmor. och Även ifall ALLA ALLA ALLA plan gjorde det så är dem inte miltals långa och breder ut sig flera kilometer lol.
Citera
2014-04-22, 14:04
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnossi
Rätt bissart att så många argumenterar emot det här, får en att undra hur många av er som blir betalda lol. Det kan inte vara mer uppenbart än vad det redan är att dom sprayar skit. Vimeo videon som postades är bara det senaste av många uttalanden som beskriver hur dom gör det. Gå ut och ta en titt på närmaste plan som drar en fin lina över hela himlen. Det är inte normalt, punkt slut.

*korrektion* Det är ju faktiskt normalt nu...
Vimeovideon är ju bara strunt. En flygmotor bränner flygbränsle, åtskilliga ton per flygning. En av restprodukterna vid förbränning är vattenånga som kondenseras när den kyls ner. Så enkelt är det, har alltid varit så. Om kondensen hänger kvar länge och t.o.m. bildar moln eller om den försvinner fort har med väderförhållanden i luften att göra. Inte heller det nåt konstigt eller nytt fenomen. Det finns beskrivet i gammal litteratur precis som är visat i den här tråden sen rätt länge.

De enda som inte klarar av att få fram några faktiska bevis utan bara obskyra videos och bilder som föreställer contrails är ju de som hävdar att fullt normala contrails är chemtrails.
Var är bevisen? De påtagliga, fysiska bevisen?
Citera
2014-04-22, 14:08
Bannlyst
Det är så jävla tragiskt att man alltid skall behöva vara grundskollärare i NO innan man kan föra ett normalt samtal med de som tror på chemtrails.

Inte nog med att de gått på en bluff i samma stuk som de gamla kedjebreven fast på internet, de har även lärt sig att utbildning är farligt och att skolan hjärntvättar dig så att du slutar tro på sådant som kanske kändes självklart för dig innan du hade nån utbildning varpå skolan bör undvikas till varje pris..

Det blir liksom ingen skillnad mellan att prata med en chemtrail-troende och att prata med valfri sektmedlen från en sekt.
Senast redigerad av Antagon.Ister 2014-04-22 kl. 14:11.
Citera
2014-04-22, 14:10
Medlem
Skulle säga att de bästa bevisen är piloter/ingenjörer och andra personer som jobbat med flygplanen, som gått ut o sagt exakt vad det handlar om. I vissa fall är det externa moduler som monteras på planen som sprayar, i andra så är det direkt monterat i motor pylonerna, som visat i vimeo videon också.
Citera
2014-04-22, 14:13
Moderator
Citat:
Skulle säga att de bästa bevisen är piloter/ingenjörer och andra personer som jobbat med flygplanen, som gått ut o sagt exakt vad det handlar om. I vissa fall är det externa moduler som monteras på planen som sprayar, i andra så är det direkt monterat i motor pylonerna, som visat i vimeo videon också.
Och de finns var? Var finns de namngivna tekniker och piloter som har riktiga bevis på att det är så?
Citera
2014-04-22, 14:14
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystifik
Källa på att "alla bevis" har varit kondensationsstrimmor tack, vissa har inte ens blivit motbevisade.
Ja juste bara för att man inte sett/vet/hört/känt något så existerar det inte, jag glömde bort det! Tror du verkligen att de skulle ge sån information till en helt vanlig obetydlig svensson som du?

Det är upp till dig att motbevisa. Ni är som fästingar på denna forumdel, börjar bli lite komiskt

Nej det är inte jag som ska bevisa något. jag ber en person förklara i en nästan ren länkpost med egna ord varför en modern flygmotor inte kan skapa kondenstrimmor.

I likhet med dig så har denna person svårt att med egna ord förklara sina ståndpunkter utan länkar till något som faktiskt inte ger fakta.Precis som din länk där man påstår att Rosalinda Peterson anser att kemikaliestrimmor förekommer. Hon har förnekat detta, säger inte heller det i videoklippet de länkar till, med utgångspunkt av att det inte finns någon bevisning för det!

Med den inställningen som du har ska vi bevisa att solen lyser, när man ramlar på något hårt gör det ont. Du och dina gelikar hävdar att detta förkommer då får ni också stödja det, capish!
Citera
2014-04-22, 14:16
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Nej fy det vore ju illa om vi tillförde mer information till diskussionen....

Har du ens tittat på videon Mystifik länkade? Just den videon beskriver väldigt ingående varför nästan INGA INGA INGA! flygplan lämnar kondensstrimmor. och Även ifall ALLA ALLA ALLA plan gjorde det så är dem inte miltals långa och breder ut sig flera kilometer lol.
Nej jag har inte kollat på videon, för alla konspirationsvideos kring chemtrails handlar om precis samma sak. Där man motsäger sig kondensstrimmor och uttalar sig om något när man saknar adekvat meteorologisk kunskap.

Kondensstrimmor kan vara flera mil långa, de kan även ligga kvar i flera timmar och bilda något som kallas Cirrus-moln. De kan även försvinna på 1 sekund, och det kan även vara så att kondensstrimmorna inte visas ö.h.t. Allt beror på rådande omständigheter, inte om det är kemikalier eller inte.

Det är det ovanstående som ni vägrar att förstå.
Ta en kurs i meteorologi så kommer du också inse att det ni påstår är så jäkla fel.

Men det är klart, rör man sig inte kring flygplan ofta så kanske det sätter myror i huvudet när man ser något avvikande.
Citera
2014-04-22, 14:22
Medlem
bernad_laws avatar
Länkposter utan egenproducerad text = varning. Inga undantag. /Mod
Citera
2014-04-22, 14:24
Medlem
Finns det något sätt man kan kolla upp flygtrafiken förutom flightradar planen som flyger ovanför min byggd är är nästan aldrig på flightradar jag vill lik förbannat veta vad det är för plan hur går jag tillväga? om dessa plan är helt vanliga passagerarplan och inte datorstyrda giftsprutande plan sända av rymdödlor borde det väl finnas något lämpligt sätt och hitta info? En dag såg jag seriöst 15 plan på knappa timmen vilka sprutade ut trails som senare bredde ut sig till ett tunt molntäcke som förstörde den soliga dag det var. Ska nämnas att jag bor i obygden. Oavsett om det är contrails eller chemtrails är det otroligt fult med massa sträck i himmelen.
Citera
2014-04-22, 14:25
Moderator
Citat:
Knappast på flashback, internet är stort, men det är inte svårt att hitta om du bara letar.
Du hävdar nåt som inte är allmänt känt och spritt, det är du som ska visa att de vedertagna begreppen är felaktiga. Om det existerar riktiga namngivna personer som har bevis för att det du hävdar är sanning är det både ditt jobb att påvisa det och så mycket enklare att du gör det eftersom du redan känner till dem. Så slipper jag famla i blindo.

Bevis för mina ståndpunkter i frågan är redan publicerade här i tråden, de kommer från SMHI, WMO, namngivna forskare, namngivna (och filmade) böcker mm. Nu är det din tur.
Citera
2014-04-22, 14:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Finns det något sätt man kan kolla upp flygtrafiken förutom flightradar planen som flyger ovanför min byggd är är nästan aldrig på flightradar jag vill lik förbannat veta vad det är för plan hur går jag tillväga?

Du kan ringa ditt lokala flygledartorn. De lämnar ut information om alla flygningar som inte är militära eller hemliga.

Citat:
En dag såg jag seriöst 15 plan på knappa timmen vilka sprutade ut trails som senare bredde ut sig till ett tunt molntäcke som förstörde den soliga dag det var. Ska nämnas att jag bor i obygden. Oavsett om det är contrails eller chemtrails är det otroligt fult med massa sträck i himmelen.

Det flyger hundratals plan över Sverige varje dag. Sedan flygrutterna gjordes om 1998 har det blivit lite trängre i luften överallt och plan och strimmor syns nu på ställen de aldrig syntes på förr.
Citera
2014-04-22, 15:12
Medlem
Ace.Hardings avatar
Citat:
Finns det något sätt man kan kolla upp flygtrafiken förutom flightradar planen som flyger ovanför min byggd är är nästan aldrig på flightradar jag vill lik förbannat veta vad det är för plan hur går jag tillväga? om dessa plan är helt vanliga passagerarplan och inte datorstyrda giftsprutande plan sända av rymdödlor borde det väl finnas något lämpligt sätt och hitta info? En dag såg jag seriöst 15 plan på knappa timmen vilka sprutade ut trails som senare bredde ut sig till ett tunt molntäcke som förstörde den soliga dag det var. Ska nämnas att jag bor i obygden. Oavsett om det är contrails eller chemtrails är det otroligt fult med massa sträck i himmelen.

"Flygplanen" som lämnar sk. chemtrails efter sig finns aldrig med på flightradar, lustigt va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in