2014-04-22, 11:31
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten.
Dags att uppdatera rubriken? Nu är han tydligen misstänkt för 16 sexövergrepp.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18756953.ab
Rubriken ändrad.

/Mod
Citera
2014-04-22, 11:35
Avslutad
Det känns helt sjukt hur Jocke kunde ha vilselett personalen så pass mycket så att han kunde begå se brotten han kunde i tysthet. Undrar hur rutinerna var på dagiset. Min teori är att han jobbade nästan konstant och övriga kunde ta lite längre kafferaster. Kan tänka mig hur dåligt personalen nu i efterhand mår av att tänka på när han förgrep sig på barnen. Förutom barnen då alltså. :/
Senast redigerad av Gosif 2014-04-22 kl. 11:38.
Citera
2014-04-22, 12:06
Moderator
blomvattnares avatar
Omhäktningsförhandling imorgon onsdag.
Åklagaren vill alltså häkta för SJU fall av grov våldtäkt mot barn. Häktas han på sannolika skäl för detta kliver jag upp ur min båt jag tidigare placerade mig i. Visserligen är man inte dömd bara för att man häktas, men nog luktar det allvar här.

Hoppas att jag har fel. Hoppas att antalet offer befinns vara "bara" ett. Ett offer är illa nog men det är ju bättre än fler offer.

Citat:
Enligt den häktningsframställan som kommit in till Kalmar tingsrätt vill åklagaren att 21-åringen häktas för totalt sju fall av grov våldtäkt mot barn, sex grova sexuella övergrepp av barn och tre fall av sexuellt ofredande.
Totalt ska det handla om 16 övergrepp mot 13 barn. Övergreppen ska ha skett under perioden 27 januari till 3 april.

http://www.expressen.se/kvallsposten/21-aringen-misstanks-nu-for-16-barnsexbrott/
Citera
2014-04-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Omhäktningsförhandling imorgon onsdag.
Åklagaren vill alltså häkta för SJU fall av grov våldtäkt mot barn. Häktas han på sannolika skäl för detta kliver jag upp ur min båt jag tidigare placerade mig i. Visserligen är man inte dömd bara för att man häktas, men nog luktar det allvar här.

Hoppas att jag har fel. Hoppas att antalet offer befinns vara "bara" ett. Ett offer är illa nog men det är ju bättre än fler offer.

http://www.expressen.se/kvallsposten/21-aringen-misstanks-nu-for-16-barnsexbrott/

Min feting

Tycker det 'r allvarligt bara om det är en anklagense mot någon som jobbar med barn!
Citera
2014-04-22, 12:35
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimax00
Min feting

Tycker det 'r allvarligt bara om det är en anklagense mot någon som jobbar med barn!
Men kanske är det ännu allvarligare om anklagelsen visar sig stämma?
Citera
2014-04-22, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Men kanske är det ännu allvarligare om anklagelsen visar sig stämma?
Jo, det är sanT.
Citera
2014-04-22, 13:03
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det känns helt sjukt hur Jocke kunde ha vilselett personalen så pass mycket så att han kunde begå se brotten han kunde i tysthet. Undrar hur rutinerna var på dagiset. Min teori är att han jobbade nästan konstant och övriga kunde ta lite längre kafferaster. Kan tänka mig hur dåligt personalen nu i efterhand mår av att tänka på när han förgrep sig på barnen. Förutom barnen då alltså. :/

Enligt förälder som hade flera barn där för drygt 1 år sedan hade de väldigt bra rutiner.... DÅ i alla fall.
Citera
2014-04-22, 13:12
Medlem
Om det är 16 fall på en förskola mellan 27 Januari och 3 April, då känns det som om han kanske har varit ute på nätet och "fiskat" innan. Det måste ju ha varit i hans huvud innan han kom till förskolan. Vad gjorde han när han inte var på förskolan?
Citera
2014-04-22, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Enligt förälder som hade flera barn där för drygt 1 år sedan hade de väldigt bra rutiner.... DÅ i alla fall.
Tror det är nästan omöjligt att ha rutiner som omöjliggör detta. Att ständigt ha två personal som håller koll på varandra skulle innebära en otrolig personaltäthet, eller att alla alltid måste vara i samma rum.
Citera
2014-04-22, 13:29
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Tror det är nästan omöjligt att ha rutiner som omöjliggör detta. Att ständigt ha två personal som håller koll på varandra skulle innebära en otrolig personaltäthet, eller att alla alltid måste vara i samma rum.

Jag kan inte svara på hur rutinerna sett ut, men som sagt; en fd förälder tyckte att de var bra.
Det öppna planlösning som finns kan vara en anledning till att den var bra i hennes ögon.
Citera
2014-04-22, 13:34
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snilleblixten.
Dags att uppdatera rubriken? Nu är han tydligen misstänkt för 16 sexövergrepp.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18756953.ab
Nu listar åklagaren Linda Caneus 16 brottsrubriceringar – flera av dem rör samma barn.
- 21-åringen sitter i nuläget häktad för grov våldtäkt mot barn, gällande ett av barnen på den här förskolan. Vid förhandlingen kommer jag att ta upp det ärendet igen, samt brottsmisstankar mot ytterligare sju förskolebarn.

16 sexövergrepp mot åtta barn alltså. Det första framkomna och här sju till. Sedan har det ju inkommit anmälan rörande ytterligare barn, återstår att se vad det eventuellt blir av det sedan. Det känns jävligt sjukt att en praktikant kan ha, om de fall utöver det han har erkänt, lyckats med allt det här på så kort tid när praktikanter inte ens ska kunna få vistas ensamma med barnen i skötrum o.dyl.
Citera
2014-04-22, 14:10
Medlem
Det är lugnt snart är han ute och kan särkert jobba igen när hans register rensats efter fem år.

Kemisk kastrering likt de gör i Polen är väl enda sättet att skydda fler barn från att utsättas för denna sinnessjuka pedofil. Då han är så ung lär straffet bli väldigt milt. Fyra år på kåken. Ute efter två med gott uppförande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in