Citat:
Ursprungligen postat av
Skewie
Det känns verkligen som ett försök att göra intervuobjektet som en "kompis" med hela läsekretsen. Med tanke på allvarlighetsgrad och omfattning av övergreppen samt hur pass nära de ligger i tiden vore det mer passande med en mer formell ton.
Hon borde själv begripa att det var fråga om en olämplig individ, ej olämpligt kön.
Det framgår ju t.o.m av domen att hon kände till att JS bar med sig ett starkt trauma från barndomen (bilolycka) och att han kunde få oväntade utbrott. Trots detta valde hon att bereda honom en praktikplats.
Hade väntat mig mer granskande journalistik från DN.
Jag håller fullständigt med dig, artikeln är osmaklig och framförallt ett hån mot allvaret
som drabbade alla. Men jag tror inte läsarkretsen tar artikeln till sig bara bilden i sig
där av "Eldsjälen" tittar ut genom fönstret omgiven av barnhänder säger att detta
kommer att vara en mindre genomtänkt eller neutral artikel. Att den ens fått publicerats
övergår faktiskt mitt förstånd då upplägget endast vinklas utifrån Drottmans kränkta
känslor. Hon gör inget annat än skyller ifrån sig och hon drar sig inte heller för att
dra in "offren" för att rättfärdiga sin förskola,
bara två utsatta barn valde att gå,
resten stannade och t o m saknar och minns den outtröttligat lekande och trollande
pedofilen. Vad vill man ha sagt med det, att han inte bara gjorde illa utan även gott
för dom små liven?
Jag tror absolut inte denna artikel gynnar henne på nåt vis och hennes vädjan via DN till
att lokalmedia skall ta sig an denna förskola kommer inte att ge gehör. Tvärtom tror
jag dom känner en oerhörd lättnad nu att dom inte publicerade skiten som DN istället
oförklarligt tar sig an. Ganska säkert kommer Josefin Sköld att få ta emot fler negativa än
positiva mail för sin osmakliga hyllningsartikel till eldsjälen Drottman. Är det verkligen
en artikel likt denna vi vill läsa om ett år efter att Sveriges största sexbrottshärva
på en förskola rullades upp, jag tror ingen som kan tänka själv svarar ja på den frågan. . .