Citat:
Ursprungligen postat av
cakka
Är vi inte där? Han har ju erkänt! Så han är skyldig så det förslår!!! Tror dessutom inte att föräldrarna fattat så j-a
Du kände dig bara tvungen att spamma det två gånger i rad trots att andra inlägget var kortare än det första och inte tillförde något?
Thomas Quick erkände som sagt också alla sina brott, också en smått hjärnskadad individ som inte heller var skyldig till något av dem i slutändan men han lyckades bli dömd och sitta fängslad för dem i decennier ändå. Det har ju också nämnts att den här killens hjärnskada kan leda till att personen håller med om lite vadsomhelst som den tillfrågas så det är ju inte som att det saknas frågetecken i historien.
Visst kan killen vara skyldig och det verkar väl luta åt det hållet också, jag menar bara att vi vet trots allt inget säkert ännu. Men du verkar ju inte direkt jobba som raketforskare heller baserat på hur du uttrycker dig så det känns ganska meningslöst att försöka resonera rationellt med någon som uppenbarligen är impulsivt irrationell och alltid väljer att hata framför att tänka.
Citat:
Ursprungligen postat av
luffsan
Vaför skulle han vara oskyldig när han erkänt och när det till och med finns teknisk bevisning som tidningarna skrev..
Ja, "som tidningarna skrev", det är i princip att likställa med skvaller från närmsta bygranne i ett tidigt skede av en sån här utredning. Tidningarna skriver alltid det som låter saftigast och säljer bäst och det är inte sällan de i efterhand visat sig vara ganska tokigt ute.
Som sagt, jag får också otrevliga vibbar av hur den här killen ser ut på bild och formulerar sig osv och det skulle inte förvåna mig om han var skyldig till allt. Men man tar en ganska stor risk att förstöra en människas liv ju mer man försöker piska upp hatet mot honom och hänga ut honom om det skulle visa sig i efterhand att anklagelserna var felaktiga.