2014-04-20, 18:44
Medlem
cakkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Törs man föreslå 10 poäng retorik?
Ja det törs du. Om du kan säga varför? Min avsky för övergrepp på barn kan inte ändras med 10 p retorik eller kofot heller.
Citera
2014-04-20, 19:48
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Intressant och väldigt typiskt. Jag har skrivit att jag misstänkte det, eftersom jag vet hur landsbygdsförskolor fungerar, men det är ju intressant om det är belagt! Kan du säga något om hur?

Via förälder och konfirmationsansvarig.
Är ju en liten kommun så alla känner alla......
Citera
2014-04-20, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kicki.sweden
Via förälder och konfirmationsansvarig.
Är ju en liten kommun så alla känner alla......
Hade uppgifter tidigare i tråden om att det skulle avslöjats när han var ansvarig eller jobbade vid stängningsdags. Vikarierande han då stämmer det troligen.
Citera
2014-04-20, 20:15
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hade uppgifter tidigare i tråden om att det skulle avslöjats när han var ansvarig eller jobbade vid stängningsdags. Vikarierande han då stämmer det troligen.

Har inte hört om han var ensam där eller ansvarig för stängning, möjligt men det behöver inte alls vara så. Som vik kan han ha gått iväg med ett barn för att lugna det, rita med det, gått på toa för att hjälpa till med knappar på byxor etc. Anledningarna till att en personal tar med sig ett barn kan vara många, och letar man efter anledningar kan man säkert hitta på fler.
Har erfarenheten att nya vik inte jobbar som ansvarig eller sköter stängning men det kan ju säkert variera från dagis till dagis. En förälder som hade sina barn där ett tag innan, men som flyttat från orten innan detta hände, sa att hon haft ett stort förtroende för personalen som alltid var noggranna och bra. Ett skitbra dagis med bra personal helt enkelt. Dom hade vikarier då och då när hennes unge var där också, men hon sa att vik bara var där ihop med annan personal.
Mycket kan ju ha hänt sedan hon flyttade men så var det i alla fall för något år sedan.
Citera
2014-04-20, 20:21
Bannlyst
Citat:
Har inte hört om han var ensam där eller ansvarig för stängning, möjligt men det behöver inte alls vara så. Som vik kan han ha gått iväg med ett barn för att lugna det, rita med det, gått på toa för att hjälpa till med knappar på byxor etc. Anledningarna till att en personal tar med sig ett barn kan vara många, och letar man efter anledningar kan man säkert hitta på fler.
Har erfarenheten att nya vik inte jobbar som ansvarig eller sköter stängning men det kan ju säkert variera från dagis till dagis. En förälder som hade sina barn där ett tag innan, men som flyttat från orten innan detta hände, sa att hon haft ett stort förtroende för personalen som alltid var noggranna och bra. Ett skitbra dagis med bra personal helt enkelt. Dom hade vikarier då och då när hennes unge var där också, men hon sa att vik bara var där ihop med annan personal.
Mycket kan ju ha hänt sedan hon flyttade men så var det i alla fall för något år sedan.
Enligt min (av vissa bespottade) källa så var det den nu misstänkte och någon annan i personalen som hade hand om barngruppen. Han var ensamt med något barn och andra barn uppmärksammade att det hördes konstiga ljud från ett stängt utrymme. De sa till den andra anställde, som öppnade dörren och tog honom på bar gärning.
För övrigt håller jag helt med dig om orosanmälningar till soc. Det är snarare för få än för många.
Citera
2014-04-21, 12:06
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cakka
Är vi inte där? Han har ju erkänt! Så han är skyldig så det förslår!!! Tror dessutom inte att föräldrarna fattat så j-a

Du kände dig bara tvungen att spamma det två gånger i rad trots att andra inlägget var kortare än det första och inte tillförde något?

Thomas Quick erkände som sagt också alla sina brott, också en smått hjärnskadad individ som inte heller var skyldig till något av dem i slutändan men han lyckades bli dömd och sitta fängslad för dem i decennier ändå. Det har ju också nämnts att den här killens hjärnskada kan leda till att personen håller med om lite vadsomhelst som den tillfrågas så det är ju inte som att det saknas frågetecken i historien.

Visst kan killen vara skyldig och det verkar väl luta åt det hållet också, jag menar bara att vi vet trots allt inget säkert ännu. Men du verkar ju inte direkt jobba som raketforskare heller baserat på hur du uttrycker dig så det känns ganska meningslöst att försöka resonera rationellt med någon som uppenbarligen är impulsivt irrationell och alltid väljer att hata framför att tänka.

Citat:
Ursprungligen postat av luffsan
Vaför skulle han vara oskyldig när han erkänt och när det till och med finns teknisk bevisning som tidningarna skrev..

Ja, "som tidningarna skrev", det är i princip att likställa med skvaller från närmsta bygranne i ett tidigt skede av en sån här utredning. Tidningarna skriver alltid det som låter saftigast och säljer bäst och det är inte sällan de i efterhand visat sig vara ganska tokigt ute.

Som sagt, jag får också otrevliga vibbar av hur den här killen ser ut på bild och formulerar sig osv och det skulle inte förvåna mig om han var skyldig till allt. Men man tar en ganska stor risk att förstöra en människas liv ju mer man försöker piska upp hatet mot honom och hänga ut honom om det skulle visa sig i efterhand att anklagelserna var felaktiga.
Citera
2014-04-21, 12:17
Awaiting Email Confirmation
Det ja undrar över lite är om killen haft regelrätta samlag med dessa flickor eller har han enbart slickat/fört in fingrar i slidan på dom ? Vad tror ni ?
Citera
2014-04-21, 12:22
Medlem
kicki.swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadseal88
Det ja undrar över lite är om killen haft regelrätta samlag med dessa flickor eller har han enbart slickat/fört in fingrar i slidan på dom ? Vad tror ni ?

Det har varit både flickor och pojkar..... men regelrätta samlag tror jag inte förekommit i större utsträckning eftersom föräldrarna i så fall borde reagerat på skador, eller är jag helt ute och seglar nu?
Citera
2014-04-22, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Du kände dig bara tvungen att spamma det två gånger i rad trots att andra inlägget var kortare än det första och inte tillförde något?

Thomas Quick erkände som sagt också alla sina brott, också en smått hjärnskadad individ som inte heller var skyldig till något av dem i slutändan men han lyckades bli dömd och sitta fängslad för dem i decennier ändå. Det har ju också nämnts att den här killens hjärnskada kan leda till att personen håller med om lite vadsomhelst som den tillfrågas så det är ju inte som att det saknas frågetecken i historien.

Visst kan killen vara skyldig och det verkar väl luta åt det hållet också, jag menar bara att vi vet trots allt inget säkert ännu. Men du verkar ju inte direkt jobba som raketforskare heller baserat på hur du uttrycker dig så det känns ganska meningslöst att försöka resonera rationellt med någon som uppenbarligen är impulsivt irrationell och alltid väljer att hata framför att tänka.

Ja, "som tidningarna skrev", det är i princip att likställa med skvaller från närmsta bygranne i ett tidigt skede av en sån här utredning. Tidningarna skriver alltid det som låter saftigast och säljer bäst och det är inte sällan de i efterhand visat sig vara ganska tokigt ute.

Som sagt, jag får också otrevliga vibbar av hur den här killen ser ut på bild och formulerar sig osv och det skulle inte förvåna mig om han var skyldig till allt. Men man tar en ganska stor risk att förstöra en människas liv ju mer man försöker piska upp hatet mot honom och hänga ut honom om det skulle visa sig i efterhand att anklagelserna var felaktiga.

Fast om han erkänner saker han inte gjort skiter jag fullständigt i, det är den tekniska bevisningen som får mig att se honom som skyldig. Annars brukar människor va oskyldiga i mina ögon fram tills det finns en dom. Dock förstår jag ditt sätt att tänka med kom ihåg att polisen säkrat spår och bevis
Citera
2014-04-22, 09:10
Medlem
Citat:
Det har varit både flickor och pojkar..... men regelrätta samlag tror jag inte förekommit i större utsträckning eftersom föräldrarna i så fall borde reagerat på skador, eller är jag helt ute och seglar nu?

Kan tänka mig att dom isf hade fått skador eftersom barnen inte ens är utvecklade för det än.
Citera
2014-04-22, 09:59
Medlem
-.VindictivE.-s avatar
Puuh, en veckas avstängning ger någon form av fysiskt och psykisk ohälsa!

Har tidigare ställt mig en aning tveksam till smålandtintin's källa, eller för den delen alla källor som enbart kan hänvisas till en person, men börjar så smått luta åt att det faktiskt kan ha gått till på det sättet så som källan har beskrivit "avslöjandet" av det sista övergreppet.

Någon/några av er kommer givetvis att ställa sig tveksam till att en veckas avstängning kan få mig att svänga så i min åsikt! Sätt er ner, gossar.

Först och främst har jag haft nöjet att gå igenom en hel del av "smålandtintin's" tidigare inlägg och ser inte att han vid andra tillfällen dragit till med rena lögner.

Han har inget att vinna på att hitta på en källa.

Det faktum att det nu framkommit att GM utöver praktik även var timanställd.

Mm, det saknas fler källor till första och sista påståendet. Dessutom gick förskolechefen ut redan dagen efter det hela uppdagandes att GM's arbetstider var 10-14 (alt 11-15).
Citera
2014-04-22, 11:24
Medlem
Snilleblixten.s avatar
Dags att uppdatera rubriken? Nu är han tydligen misstänkt för 16 sexövergrepp.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18756953.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in