Citat:
Du verkar vara så jävla allmänt förvirrad. Hade du verkligen vetat vad du skulle göra - köpa en lägenhet, så hade du väl inte skrivit här?
1) Din jävla kille har en lägenhet. Han har gjort de en gång innan. Vad fan gör ni här och frågar om ni vet proceduren kring bolån?
2) Ponerar att din kille är blåst åt helvete. Om du verkligen ville veta hur två studenter köper lägenhet, så hade du ringt banken, som inte gissar vilket hälften av inläggen här gör?
Du är här för att leta svar som, och jag citerar "Du betalar hälften, och han betalar hälften. Boka in möte med banken."
Du behöver en verklighetsuppdatering tror jag.
1) Din jävla kille har en lägenhet. Han har gjort de en gång innan. Vad fan gör ni här och frågar om ni vet proceduren kring bolån?
2) Ponerar att din kille är blåst åt helvete. Om du verkligen ville veta hur två studenter köper lägenhet, så hade du ringt banken, som inte gissar vilket hälften av inläggen här gör?
Du är här för att leta svar som, och jag citerar "Du betalar hälften, och han betalar hälften. Boka in möte med banken."
Du behöver en verklighetsuppdatering tror jag.
Men för i helvete. Vår bolån-situation är ju inte direkt enligt normen. Så jävla konstigt är det inte att undra över det jag frågade om i första inlägget.
Typ av svar jag hade förväntat mig:
- Nej man kan inte vara 5 låntagare på ett lån / Ja man kan vara 5 låntagare på ett lån
- Ni måste göra om det befintliga lånet så att ni står på ett gemensamt lån / Det går bra att ha kvar det befintliga lånet och komplettera med ett nytt lån
- Man köpa en lägenhet med 2 helt skilda lån / Man kan inte köpa en lägenhet med 2 helt skilda lån
Och jag är inte helt dum i huvudet. Klart jag fattar att jag måste till banken. Jag har en bokad tid nästa vecka. Tänkte få lite klarhet innan dess men Flashback var fel ställe att få den klarheten.
.