Citat:
Ursprungligen postat av
tago
Vad händer om ni gör slut?
Hur blir det om du ångrar valet av utbildning?
Hur blir det om det dröjer för dig/er att få ett jobb efter utbildningen?
Jag känner en som gjorde ungefär som du vill göra - köpet en etta via sina föräldrar, renoverade den och betalar nu en billig ränta till sin pappa. Han hävdar att han hellre hade velat läsa något annat men känner sig fast - vet inte om jag tror honom, för han gör inget åt sin situation - betygen är dåliga och allt är jobbigt tycker han. Men med det sagt så har han trots allt en lägenhet som kan generera pengar när han väl säljer det, synd bara att han ångrar sitt val av utbildning annars hade allt varit frid och fröjd.
Jag hade inte velat binda mig på det viset så tidigt (hur länge har du studerat?) men var och en får komma till sina egna konklusioner.
Har pluggat 3 år och är HELT säker på att jag valt rätt program. Jag hade aldrig bundit upp mig så som du säger, ifall det var mitt första år på programmet och jag var osäker.
Och som alla vettiga människor bör göra när de flyttar ihop, kommer vi såklart göra det klart och tydligt vem som äger vad och vad som händer om vi skulle separera.
Och som sagt är vi väldigt säkra på att få jobb efter våra utbildningar.
Alltså, alla de här frågorna har vi tänkt igenom redan. Vi tänker köpa en lägenhet ihop. Enda problemet som än så länge är oklart, är hur vi ska lägga upp bolånet.