Citat:
Ursprungligen postat av
smålandtintin
Vad du tycker tillför diskussionen något är ointressant. Själv litar jag mer på rättsväsendet än på män med märkliga huvudbonader och personer som anser att de ensamma sitter inne med sanningen. Om det går att artbestämma katthårstråna vet jag inte. Bevisvärdet är en nullitet, vilket jag och framförallt kloka Husvagnsvensson visade inatt.
Varför älta om bevisvärde? Jag har förklarat varför man borde ha analyserat håren närmre. Resultatet kunde eventuellt givit ledtrådar till vilken typ av plats som kropp eller delar har befunnits på innan de hamnade på fyndplatserna.
Om man gjorde detsamma med hårmixen som fanns i KJ bostad så kunde det antingen förstärkt misstanken om lägenheten eller raka motsatsen, vad är konstigt med ett sådant tillvägagångssätt?
Skit i bevisvärdering och se det som en del i läggandet av pusslet. Just nu ligger ett fåtal pusselbitar olagda i en hög, och åklagaren samt domstolen säger vad pusslet föreställer, dock är det bara en gissning. Med bitar på rätt plats är det troligare att man kan se bilden.