2014-04-21, 23:21
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Var hittar du dessa siffror? Om man vill utmana om guldet nästa säsong räcker det kanske inte enbart med en 18-årig finne som enda nyförvärv på forwardssidan...
Det är väl allmänt känt att Frölundas ekonomi inte mår särskilt bra. Har för mig att ni fick dra ned på spelarbudgeten inför säsongen 13/14 p.g.a just det.

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Dömer ut lag? Nej, snarare "journalisten" och hans placeringar av lag. Sedan tyckte jag även att det var en aning underligt att Luleå redan är körda inför nästa säsong.
Ja, jag håller med om att journalistiken är urdålig av honom. Du säger att Luleå inte kan kommenteras än p.g.a att man inte hunnit täcka upp för sina spelartapp. Det håller jag med om, och jag säger och detsamma om Brynäs och Linköping. Men du fattade antagligen inte ironin i mitt inlägg.
2014-04-21, 23:54
Medlem
klockan123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Ja, jag håller med om att journalistiken är urdålig av honom. Du säger att Luleå inte kan kommenteras än p.g.a att man inte hunnit täcka upp för sina spelartapp. Det håller jag med om, och jag säger och detsamma om Brynäs och Linköping. Men du fattade antagligen inte ironin i mitt inlägg.
Jag tycker man kan säga det om alla lag. Hur fan kan man vara så jävla dum att man börjar tippa nästa säsongs resultat några timmar efter att den här säsongen tagit slut. Jag spyr på Aftonhoran, fyfan!
2014-04-22, 00:17
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Ja? Skillnaden är att jag inte dömde ut någon. Konstaterade helt enkelt att Brynäs behöver ersätta mer än Gunderson och att Linköping inte har mycket till stomme.

Men detta är en riktig ickefråga och jag ska ta gnagarns råd och inte ge Wennerholm mer uppmärksamhet nu.
Senast redigerad av siryessir 2014-04-22 kl. 00:28.
2014-04-22, 01:02
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Enligt Sportbladet så går inte Daniel Zaar till Skellefteå AIK. Utan det står mellan Luleå och Färjestad

Måste bero på att när han var uppe och såg på SAIKs träning så tänkte han att det verkade jättejobbigt att spela och träna i sånt högt tempo. Men gå till Luleå som mest troligt kommer kämpa för att ta sig till slutspel eller Färjestad som kommer vara ett mittenlag som bäst. Tråkigt att en sån talangfull spelare som verkligen skulle passa in i Skellefteås spel väljer att bli en alibi-spelare fär att få tjäna pengar.

Svårt att förstå hur spelare tänker egentligen? Det finns inte en enda spelare som inte har utvecklats i Skellefteå. Om man har talangen och viljan så är man i princip garanterat en bättre spelare efter en säsong här.
2014-04-22, 01:10
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Det är väl allmänt känt att Frölundas ekonomi inte mår särskilt bra. Har för mig att ni fick dra ned på spelarbudgeten inför säsongen 13/14 p.g.a just det.

Den mår inte bra nej, men det arbetas för att stoppa blödningen. Jämfört med denna och nästa säsong har vi gjort av oss med löner för:

Jonas Ahnelöv
John Klingberg
Tom Nilsson
Dick Axelsson
Fabian Brunnström
Evan McGrath
Sebastian Collberg
Mikael Johansson
Fredrik Sjöström
+ Bäckmans gamla dyra kontrakt

Vi har tagit in:

Max Görtz
Mikael Wikstrand
Elias Fälth
Oscar Fantenberg
Artturi Lehkonen

Känns som det finns löneutrymme för en till forward.
2014-04-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Enligt Sportbladet så går inte Daniel Zaar till Skellefteå AIK. Utan det står mellan Luleå och Färjestad

Måste bero på att när han var uppe och såg på SAIKs träning så tänkte han att det verkade jättejobbigt att spela och träna i sånt högt tempo. Men gå till Luleå som mest troligt kommer kämpa för att ta sig till slutspel eller Färjestad som kommer vara ett mittenlag som bäst. Tråkigt att en sån talangfull spelare som verkligen skulle passa in i Skellefteås spel väljer att bli en alibi-spelare fär att få tjäna pengar.

Svårt att förstå hur spelare tänker egentligen? Det finns inte en enda spelare som inte har utvecklats i Skellefteå. Om man har talangen och viljan så är man i princip garanterat en bättre spelare efter en säsong här.

Styrman
2014-04-22, 01:17
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Styrman

Han var bättre i Skellefteå än i Luleå iaf. Det ser jag som en utveckling. Och sen han lämnade så har han ju gått ner sig för att han har inte viljan att vara bäst.
Senast redigerad av ItWasJustified 2014-04-22 kl. 01:19.
2014-04-22, 01:38
Medlem
Citat:
Har du på allvar svårt att förstå hur en lovande 19-åring väljer att gå till en annan klubb än mästarna (som dessutom är överlägsna)? Om något så skulle han ju snarare riskera att bli en alibi-spelare i just Skellefteå där 90% av truppen redan är toppspelare. Klart som fan att Färjestad/Luleå kan locka mer för honom, då han känner att han kan få mer förtroende där, utan att för den sakens skull spela i ett lag som inte vinner så många matcher. De har båda potentialen att bli topplag. Patetiskt att en ung spelare från Allsvenskan blir beskylld för att välja pengarna bara för att han nobbar er i gruvan. Tänk efter lite innan du skriver nästa gång.
2014-04-22, 01:56
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Har du på allvar svårt att förstå hur en lovande 19-åring väljer att gå till en annan klubb än mästarna (som dessutom är överlägsna)? Om något så skulle han ju snarare riskera att bli en alibi-spelare i just Skellefteå där 90% av truppen redan är toppspelare. Klart som fan att Färjestad/Luleå kan locka mer för honom, då han känner att han kan få mer förtroende där, utan att för den sakens skull spela i ett lag som inte vinner så många matcher. De har båda potentialen att bli topplag. Patetiskt att en ung spelare från Allsvenskan blir beskylld för att välja pengarna bara för att han nobbar er i gruvan. Tänk efter lite innan du skriver nästa gång.

Det har ju gått bra för Wallmark som tyckte att det var för jobbigt att slå sig in i SAIK
Om inte Zaar vill kämpa för att bli den bästa i SAIK så kan han gått gå till nån förlorarklubb.
Jag menar vafan, om man väljer bort SAIK för att vi har ''för bra'' spelare kan man fan lägga ner karriären direkt och sadla om till nåt annat där man slipper tävla.
Det finns två scenarion här:
1. Han får bättre betalt i Luleå eller Färjestad (vilket är rätt troligt med tanke på att spelare i SAIK måste prestera för att få riktigt bra betalt.
2. Han känner att han inte kommer platsa och är inte beredd att slita och slåss för att vara och bli bäst.

Troligast är att det är en kombo av dessa båda.

Hur som helst så vill inte SAIK ha spelare som inte är beredda att slåss,slita och tävla för sin plats i laget. Det är anledningen till dom dubbla gulden. Att alla spelare är villiga att göra vad som än krävs för att vara bäst.
2014-04-22, 02:08
Medlem
Citat:
...
Skärp dig nu. Zaar har betydligt större chans att få en större roll i Luleå, det är ett smart val av honom.
Vi tar istället hem en kusmarkare till som passar utmärkt i den lite mindre roll han kommer få.
2014-04-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Skärp dig nu. Zaar har betydligt större chans att få en större roll i Luleå, det är ett smart val av honom.
Vi tar istället hem en kusmarkare till som passar utmärkt i den lite mindre roll han kommer få.

Ja det finns ju en risk att vi tappar vår älskade Kusmarkare i sommar, väldigt känsligt när han hittade åt sina syskon och föräldrar utanför ladan ikväll.
2014-04-22, 02:12
Medlem
Citat:
Det finns två scenarion här:
1. Han får bättre betalt i Luleå eller Färjestad (vilket är rätt troligt med tanke på att spelare i SAIK måste prestera för att få riktigt bra betalt.
2. Han känner att han inte kommer platsa och är inte beredd att slita och slåss för att vara och bli bäst.

Troligast är att det är en kombo av dessa båda.

Hur som helst så vill inte SAIK ha spelare som inte är beredda att slåss,slita och tävla för sin plats i laget. Det är anledningen till dom dubbla gulden. Att alla spelare är villiga att göra vad som än krävs för att vara bäst.
Nej, det ser jag inte alls som speciellt troligt. Att han ser till sin egen personliga utveckling ser jag som rätt självklart. Ja, han känner säkert att han inte riktigt skulle kunna slå sig in i laget på samma sätt som i någon annan SHL-klubb. Skellefteå har trots allt redan 12 forwards på kontrakt nästa säsong. Att någon i hans position tänker på pengarna i första hand har jag svårt att se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in