2014-05-08, 17:48
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Djoos verkar få kontrakt med Washington, även om han antagligen stannar ett år till. Brynäs måste vara det lag som är bäst på att få sina produkter till NHL, då man kontinuerligt i flera år nu haft en Brynäsprodukt skriva kontrakt till sommaren. Kan inte finnas många lag som är bättre på den fronten.
Skriva entry level kontrakt med ett NHL lag är inte att få "sin produkt" till NHL.

Men man kan väl inte förvänta sig att du ska hålla dig till sanningen heller.
2014-05-08, 18:00
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Skriva entry level kontrakt med ett NHL lag är inte att få "sin produkt" till NHL.

Men man kan väl inte förvänta sig att du ska hålla dig till sanningen heller.
Så vad tror du kommer hända i framöver?
2014-05-08, 18:01
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Inte Karlsson då?

Även jag tycker min gamla avatar var snyggare, kände dock att det var dags för lite omväxling.

Får inte backbjässen Rahimi priset måste Petrasek få det. Så snälla och givmilda som dom varit mot mostståndarforwards i vinter. Dom är väl svenskar?

Fö är avatarflickan lik söta Kelly i US Office. Måste nästan vara hon.
2014-05-08, 18:06
Medlem
von_Ss avatar
Presskonferens för Hela Sveriges Lag imorn. Bör gälla Frögren vilket skulle kännas väldigt bra. Mina erfarenheter av honom säger mig att han passar perfekt för Leksands spel.
2014-05-08, 18:07
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Finns ju mängder med spelare som aldrig etablerar sig i NHL och aldrig är riktigt nära trots sådana kontrakt.

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Presskonferens för Hela Sveriges Lag imorn. Bör gälla Frögren vilket skulle kännas väldigt bra. Mina erfarenheter av honom säger mig att han passar perfekt för Leksands spel.
Känns väl ändå lite onödigt med presskonferens bara för att presentera Frögren? Hoppas på något mer.
2014-05-08, 18:31
Medlem
Citat:
Djoos verkar få kontrakt med Washington, även om han antagligen stannar ett år till. Brynäs måste vara det lag som är bäst på att få sina produkter till NHL, då man kontinuerligt i flera år nu haft en Brynäsprodukt skriva kontrakt till sommaren. Kan inte finnas många lag som är bättre på den fronten.

Citat:
Vi skapar ett bra rykte kring vår juniorutbildning, bland annat.

Och det handlar inte om att vi ska ha kvar spelarna, det handlar om att Brynäs producerar spelare på löpande band som får spela i världens bästa liga.

"Få sina produkter till NHL", Njaaaa! NHL-kontrakt slängs ut lite hur som helst ibland, är det verkligen något att skryta med?

Är t.ex Emil Molin en av era "NHL-produkter" som får spela i världens bästa liga? Skrev på kontrakt med Dallas sommaren 2012 och harvar med Rögle just nu. Djoos kan ju mycket väl sluta som Molin!
2014-05-08, 18:38
Medlem
M-9s avatar
Martin Ahnelöv på tryout till AIK.

Är han bra?
2014-05-08, 18:46
Medlem
tcfmogs avatar
SHLs styrelse kommenterar fallskärmen.

http://www.shl.se/artikel/55258/
2014-05-08, 22:09
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ja du.. Kolla hur många av de som får entry level kontrakt som sedan faktiskt spelar mer än ett fåtal matcher i NHL så kanske du inser att de du säger är ganska pinsamt.
2014-05-08, 23:56
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Martin Ahnelöv på tryout till AIK.

Är han bra?
Han lirade sex matcher med A-laget i Hockeyallsvenskan. Tyckte han gjorde det okej på den nivån men i dagsläget har vi tre juniorbackar som går före honom i A-laget så tror det är bättre för honom att spela seniorhockey i HA. Men vi tar gärna tillbaka honom sen ifall han utvecklats bra
Senast redigerad av LT10 2014-05-08 kl. 23:59.
2014-05-09, 04:02
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ja du.. Kolla hur många av de som får entry level kontrakt som sedan faktiskt spelar mer än ett fåtal matcher i NHL så kanske du inser att de du säger är ganska pinsamt.
Inte alls.

Och varför ska jag lyssna på dig? Din förening kan ju knappt spela hockey.
2014-05-09, 07:56
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in