2014-04-21, 18:27
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Thuresson i Frölunda låter helt klart intressant.

http://www.gp.se/sport/ishockey/1.2348340-malskytt-pa-vag-till-fhc-
Vad jag förstår av artikeln så har man ingen källa på att han skulle vara aktuell? Alltså rena spekulationer? Men av att döma av svaren i intervjuerna kanske det ligger någonting i det. Förresten, hade inte Frölunda skulder på uppemot 20 miljoner? Hur motiverar man då en spelare som lär kosta drygt 2 millar per år?
2014-04-21, 18:28
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Största problemet är ni som diskuterar hans listor och ger han uppmärksamhet utav att han skriver dessa. Låt bli dem så kanske vi någon gång slipper idioten, men så länge det skapas intresse av hans artiklar så lär vi inte göra det.

Rätt. Vi lägger ner nu
2014-04-21, 19:07
Medlem
Displaceds avatar
Ang. Thuresson:

Citat:
Är Brynäs det som gäller om du blir kvar i Sverige?
- Jo, absolut. Jag trivs jättebra här uppe och jag har fått ett stort förtroende hela tiden sedan jag kom hit.

http://old.hockeysverige.se/article/14915455/malet-har-hela-tiden-varit-nhl

Ingen jag vill ha i laget om det ska ljugas fram och tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Man har ju även tappat Thuresson, Scott och Harju. Blev ju en del poäng från dom killarna också.
Thure och Scott är inte officiellt förlorade än.
Senast redigerad av Displaced 2014-04-21 kl. 19:09.
2014-04-21, 19:16
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vad jag förstår av artikeln så har man ingen källa på att han skulle vara aktuell? Alltså rena spekulationer? Men av att döma av svaren i intervjuerna kanske det ligger någonting i det. Förresten, hade inte Frölunda skulder på uppemot 20 miljoner? Hur motiverar man då en spelare som lär kosta drygt 2 millar per år?

Det är bara för kommunen att öppna plånboken.

http://www.gp.se/sport/ishockey/1.785985-miljonlan-raddar-frolunda
2014-04-21, 19:22
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Kompletterat med nya stjärnor? Martinsson från Rögle som spenderade halva säsongen i div 1 kan väl ändå inte räknas som stjärna än?

Hudacek in. Annars är väl laget inte särskilt mycket bättre än det lag som åkte ner i kvalserien i år. Tar Hudacek ensam upp Örebro till en fjärdeplats?

Så många frågetecken och ändå en femteplacering. Bra gjort!

Hyfsad stomme? Levde på sin förstakedja och där försvinner Hjalmarsson och kanske även Arlbrandt. Magnus Johansson har väl inte bestämt sig för en fortsättning än.

Fint nyförvärv i Little dock.

Man har ju även tappat Thuresson, Scott och Harju. Blev ju en del poäng från dom killarna också.

Vilket orakel han är Wennerholm. Luleå har inte hunnit presentera en enda toppspelare än och man är redan utdömda inför nästa år. Tungt.
Haha kul att du dömer ut så många lag för att man tappar spelare, men när det gäller Luleå så har man minsann inte ersatt spelartappen! För det har man ju definitivt gjort i exempelvis Brynäs och Linköping
2014-04-21, 19:51
Medlem
B-Dawks avatar
http://www.vf.se/sport/ishockey/avslojar-stora-forandringar-i-farjestad

Att det blir stora förändringar i Färjestad tvekar jag inte en sekund på. Tittar man på spelare som Bastiansen, Wallin och Berglund så har jag svårt att se någon av dem i laget just nu. Möjligen Wallin som får en mindre roll plus tid i BP, dessutom till en otroligt mycket lägre lön.
2014-04-21, 19:53
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Men vad tror du händer om det går riktigt dåligt och ni ligger illa till under december? Jag tror att vid ett sådant tillfälle skulle troligtvis vissa personer vilja sluta betala och det intressanta blir om man kommer kräva in pengar då.
Har det gått dåligt till December så har vi ju hamnat i normalläget för när SSK:s supporterskara brukar starta sina insamlingar så du behöver nog inte oroa dig för betalningsviljan. Det är troligare att man i ett sånt läge kommer trycka på med ännu mer pengar.

Man skall också komma ihåg att det faktiskt räcker med en plats bland topp 8 för att nå fortsättningsserien, och därmed ha chansen på SHL, så att någon skall ha gett upp det redan i December känns långsökt. Däremot kommer det säkert höjas röster om vilka som skall sparkas och vilka som skall avgå redan i första periodpausen om det går emot. Eller ja, den diskussionen är redan igång eftersom vi kommer från en väldigt misslyckad säsong i fjol. Men det skall inte förväxlas med att man lämnar klubben ryggen.
2014-04-21, 19:58
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
http://www.vf.se/sport/ishockey/avslojar-stora-forandringar-i-farjestad

Att det blir stora förändringar i Färjestad tvekar jag inte en sekund på. Tittar man på spelare som Bastiansen, Wallin och Berglund så har jag svårt att se någon av dem i laget just nu. Möjligen Wallin som får en mindre roll plus tid i BP, dessutom till en otroligt mycket lägre lön.
Fattar inte varför Färjestad inte vill ha tillbaka Frögren? Är det bättre med Shawn Belle?
2014-04-21, 20:01
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Fattar inte varför Färjestad inte vill ha tillbaka Frögren? Är det bättre med Shawn Belle?

Frögren blir allt långsammare och hans svagheter maskerades väl i att han spelade i bästa laget. Shawn Belle var en besvikelse och han blir inte kvar i Färjestad nästa säsong.

Får hoppas Shawn Lalonde är bra som ryktas vara klar för klubben.
2014-04-21, 20:26
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:

Var hittar du dessa siffror? Om man vill utmana om guldet nästa säsong räcker det kanske inte enbart med en 18-årig finne som enda nyförvärv på forwardssidan...
2014-04-21, 20:38
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Haha kul att du dömer ut så många lag för att man tappar spelare, men när det gäller Luleå så har man minsann inte ersatt spelartappen! För det har man ju definitivt gjort i exempelvis Brynäs och Linköping

Dömer ut lag? Nej, snarare "journalisten" och hans placeringar av lag. Sedan tyckte jag även att det var en aning underligt att Luleå redan är körda inför nästa säsong.

Citat:

Frögren kostar väl mer än vad det smakar helt enkelt.
Senast redigerad av siryessir 2014-04-21 kl. 20:41.
2014-04-21, 20:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Alla rapporter från Skelleftelägret säger att Frögren är en kanonkille. Men han har två fel. Han är för dyr och han är för långsam.

Därför passar det förstås utmärkt om han blir Färjestadare igen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in