2014-04-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Men när kvinnor ingår i en relation som egentligen inte är bra för dem så går det utmärkt att skylla på män? Ja, det går ju även att falskanklaga dem för våldtäkt och ta de gemensamma barnen ifrån honom. Med stöd av lagar som feminismen har skapat. Vad i helvete väntar du dig? Ska vi älska kvinnor som stödjer en sådan samhällsutveckling? Nej, dra åt helvete med er!

Jag skiter väl i vem du älskar. Varför skulle jag bry mig i det.

I övrigt vet jag inte vad du babblar om. Varför säger du att det går utmärkt för kvinnor att skylla på män? när deras förhållande med svenska män inte fungerar? Det kanske är så ibland. Du kanske inte har tänkt på det?
Citera
2014-04-21, 21:49
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Jag tror inte alls att det har något med feminism att göra att man påpekar att någon faktiskt inte funkar så bra på något sätt. Varför tror du att det är just feminister som gör sådant?

Jag tror det för att jag ser det hela tiden i den här sortens diskussioner. Olika varianter av hur männen som klagar på feminister blir anklagade för olika varianter av att vara arbetslösa, omanliga, odugliga losers som inte kan få några tjejer. Och anledningen att man gör det är väldigt enkelt. Det är ett väldigt effektivt sätt att få tyst på osäkra män (speciellt de som känner sig träffade). Tror dock att fler och fler män har börjat genomskåda den taktiken. Dessutom funkar den inte speciellt bra mot anonyma debattörer.

Sen finns även motsatsen. Folk som anklagar feministerna här för att vara fula i olika varianter (trots att man inte ens vet hur de ser ut). Man slår helt enkelt där man tror att det känns. Vill dock inte gå för mycket off topic här.
Citera
2014-04-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Jag tror det för att jag ser det hela tiden i den här sortens diskussioner. Olika varianter av hur männen som klagar på feminister blir anklagade för olika varianter av att vara arbetslösa, omanliga, odugliga losers som inte kan få några tjejer. Och anledningen att man gör det är väldigt enkelt. Det är ett väldigt effektivt sätt att få tyst på osäkra män (speciellt de som känner sig träffade). Tror dock att fler och fler män har börjat genomskåda den taktiken. Dessutom funkar den inte speciellt bra mot anonyma debattörer.

Sen finns även motsatsen. Folk som anklagar feministerna här för att vara fula i olika varianter (trots att man inte ens vet hur de ser ut). Man slår helt enkelt där man tror att det känns. Vill dock inte gå för mycket off topic här.

Det är är inte tråd som klagar på feminister utan det klagas på kvinnor som är svenska. Man brister ut i att alla kvinnor som är svenska är hemska. Det är väl självklart att man funderar vad som är fel när man måste kategorisera på det sättet. Det gör man väl när någon klagar på alla svenska män också eller?
Citera
2014-04-21, 21:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Är det inte lite ironiskt, när dessa hens, som säger sig vilja ha feminina velourkillar, säger till oss kritiska att rycka upp oss och vara riktiga män? Feminismen är i sanning en sjuk ideologi, som förvridit huvudet på många mindre intellektuellt bemedlade kvinnor, likt många av de som yttrar sig i tråden.

Varför tror ni min tråd orsakade så mycket kackel i hönshuset från förstå början? Om jag enkelt gick att avfärda som en looser och galning, så finns det ju ingen anledning att gå i polemik. Nej, det handlar om kvinnliga privilegier, som nu är utmanade och hotade... Ja feminister. Det finns all anledning till oro, så jag kan inte lugna er på den punkten. Er storhetstid lider mot sitt slut.
Citera
2014-04-21, 22:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är är inte tråd som klagar på feminister utan det klagas på kvinnor som är svenska. Man brister ut i att alla kvinnor som är svenska är hemska. Det är väl självklart att man funderar vad som är fel när man måste kategorisera på det sättet. Det gör man väl när någon klagar på alla svenska män också eller?

Jag har redan angivit anledningen till detta. De flesta svenska kvinnor säger att de inte stödjer extrema feminister, men deras handlingar lyser med sin frånvaro. Passivitet är också ett indirekt medgivande.
Citera
2014-04-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Nu tror jag inte TS menade precis exakt varenda svensk kvinna, utan svenska kvinnor överlag.

Okej, så man ska inte överge en specifik svensk kvinna utan svenska kvinnor överlag. Vad betyder det?

Att man överger svenska kvinnor som nobbat en?
Citera
2014-04-21, 22:06
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Okej, så man ska inte överge en specifik svensk kvinna utan svenska kvinnor överlag. Vad betyder det?

Att man ska sluta engagera sig för att chansen att hitta rätt är alldeles för liten för att det ska löna sig med den energin man är tvungen att lägga ner? Alla vettiga (människor överlag) är ju redan tagna, typ goran744
Citera
2014-04-21, 22:06
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:

Jag uppfattar det som att TS menar att det finns ett samband mellan feminism och svenska kvinnor. Jag håller inte med om allt TS skriver (dock en del). Jag är själv mycket noga med att skilja på feminister och kvinnor, och jag tycker som sagt verkligen inte att svenska kvinnor är de värsta i världen (får dock rysningar när jag hör hur feminismen i USA fungerar).

Vi män ser såna kategoriseringar mot oss hela tiden. Det går knappt att slå på ett tv-program utan att se en massa generaliseringar om hur korkade och odugliga alla män är. Själv kan jag inte bry mig mindre. Det rör mig inte i ryggen vad folk tycker om den genomsnittlige svenske mannen. Däremot reagerar jag när politiker och opinionsbildare vill använda dessa generaliseringar till att på olika sätt styra eller straffa männen.
Citera
2014-04-21, 22:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Att man överger svenska kvinnor som nobbat en?

Det betyder att man ska avkräva ett aktivt avståndstagande från en potentiell partner när det gäller radikalfeministiska värderingar. Innan man accepterar ett djupare engagemang. Men som jag ser det är det meningslöst, då svenska kvinnor i allmänhet är för hjärntvättade med könskommunism.
Citera
2014-04-21, 22:10
Medlem
Varför ska du överge världens vackraste kvinnor? Du behöver inte slopa den svenska kvinnan, de enda som krävs är hårt slit för att få bort det feministiska giftet ur henne. Det gjorde jag och hon är lyckligare än någonsin. Det krävs bara arbete så kan du omvända den degenererade förlorade svenska kvinnan till något bättre. Både hon, du och förhållandet blir avsevärt lyckligare och du slipper ta någon gul kines
Citera
2014-04-21, 22:11
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Är det inte lite ironiskt, när dessa hens, som säger sig vilja ha feminina velourkillar, säger till oss kritiska att rycka upp oss och vara riktiga män? Feminismen är i sanning en sjuk ideologi, som förvridit huvudet på många mindre intellektuellt bemedlade kvinnor, likt många av de som yttrar sig i tråden.

Varför tror ni min tråd orsakade så mycket kackel i hönshuset från förstå början? Om jag enkelt gick att avfärda som en looser och galning, så finns det ju ingen anledning att gå i polemik. Nej, det handlar om kvinnliga privilegier, som nu är utmanade och hotade... Ja feminister. Det finns all anledning till oro, så jag kan inte lugna er på den punkten. Er storhetstid lider mot sitt slut.

Jag tror att de menar att det är söderhipstrarna som är de riktiga männen, i alla fall i debatterna. Värt dock att notera att det sällan är dessa män som de i praktiken verkar vilja bli ihop med.

Gällande ditt sista citat. Det var någon som sa (tror det var Thomas Sowell) att om du tar ifrån en priviligierad grupp deras privilegier och låter dem leva under samma villkor som alla andra så kommer de uppleva sig själva som förtryckta, och jag tänker ofta på det citatet när jag läser feministernas texter och kommentarer.
Citera
2014-04-21, 22:14
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Jag tror att de menar att det är söderhipstrarna som är de riktiga männen, i alla fall i debatterna. Värt dock att notera att det sällan är dessa män som de i praktiken verkar vilja bli ihop med.

Gällande ditt sista citat. Det var någon som sa (tror det var Thomas Sowell) att om du tar ifrån en priviligierad grupp deras privilegier och låter dem leva under samma villkor som alla andra så kommer de uppleva sig själva som förtryckta, och jag tänker ofta på det citatet när jag läser feministernas texter och kommentarer.

man inte får använda sig om Thomas Sowell! han är en uncle Tom faktiskt!
Senast redigerad av salty-sailor 2014-04-21 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in