2014-04-20, 22:02
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Danne är en bra grundserie målvakt men höjer sig inte när de gäller. Har enorma problem med att få ihop benskydden så de inte glider in puckar där emellan. Men i överlag en bra målvakt men inget jag tror man tar sig långti slutspelet med om man behöver en målvakt som höjer sig där.
Ja, jag kan nog hålla med om allt detta. Han är ingen Lunkan eller Fasth men han är ett -för LHF- gott alternativ till nästa säsong. Han har kanske potential att höja sitt spel också får man hoppas på. (Om det nu blir Luleå).
2014-04-20, 22:26
Medlem
Draedons avatar
Här drar man till stugan och firar påsk så kommer man hem till nyheten Himmelfarb... Inte direkt så man brallar på sig. Kämpa Salo...
2014-04-20, 22:37
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Här drar man till stugan och firar påsk så kommer man hem till nyheten Himmelfarb... Inte direkt så man brallar på sig. Kämpa Salo...
Han är väl typ den bästa spelare som ni haft sedan Masken Karlsson så grina inte.
2014-04-21, 00:56
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Han är väl typ den bästa spelare som ni haft sedan Masken Karlsson så grina inte.

Ja, Läck, Hedberg, Joacim Eriksson, Filip Forsberg, Ekman-Larsson, Timander och Hersley är väl dussinspelare för ett lulefan.

Jag tror Himmelfarb kan bli bra. Tyckte han var riktigt bra när han spelade i Rögle iaf.
2014-04-21, 11:39
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Ja, Läck, Hedberg, Joacim Eriksson, Filip Forsberg, Ekman-Larsson, Timander och Hersley är väl dussinspelare för ett lulefan.

Jag tror Himmelfarb kan bli bra. Tyckte han var riktigt bra när han spelade i Rögle iaf.

Glömde Raffl. Inget att ha där heller. Duger ju knappt till Stanley Cup.
2014-04-21, 12:33
Medlem
perry2s avatar
Citat:

Ja han var bra i Rögle, lite humörsspelare, men bra i avgörande matcher.
2014-04-21, 12:45
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Glömde Raffl. Inget att ha där heller. Duger ju knappt till Stanley Cup.

Värvningen av Färjestads J20 målis tror jag är ett genidrag, kan bli nästa stormålvakt om han fortsätter utvecklas.
2014-04-21, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Värvningen av Färjestads J20 målis tror jag är ett genidrag, kan bli nästa stormålvakt om han fortsätter utvecklas.

Nej.
2014-04-21, 15:01
Medlem
Thuresson i Frölunda låter helt klart intressant.

http://www.gp.se/sport/ishockey/1.2348340-malskytt-pa-vag-till-fhc-
2014-04-21, 15:18
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Thuresson i Frölunda låter helt klart intressant.

http://www.gp.se/sport/ishockey/1.2348340-malskytt-pa-vag-till-fhc-
Hur många spelare ska ni ha egentligen? 15 forwards under kontrakt redan nu.
2014-04-21, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Hur många spelare ska ni ha egentligen? 15 forwards under kontrakt redan nu.

Haha ja det kan man undra. Men idén har alltid varit så att man ska ha oerhört bred trupp och på så sätt skapa en stor konkurrenssituation. Någon enstaka kommer förmodligen lånas ut till Allsvenskan och kallas tillbaka vid behov.

Men man är i behov av spets som kan gå in istället för Dick, så Thuresson kan nog vara ett bra val. Möter iafl Frölundas kravbild.
2014-04-21, 15:34
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Haha ja det kan man undra. Men idén har alltid varit så att man ska ha oerhört bred trupp och på så sätt skapa en stor konkurrenssituation. Någon enstaka kommer förmodligen lånas ut till Allsvenskan och kallas tillbaka vid behov.

Men man är i behov av spets som kan gå in istället för Dick, så Thuresson kan nog vara ett bra val. Möter iafl Frölundas kravbild.
Japp, helt klart en fullgod ersättare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in