2014-05-31, 19:09
Medlem
fixar-frasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Vad menar du med attraktionskraft?

Senare årens framgångar har skapat ett gott rykte runtom i hockeyvärlden. Åtminstone i någon inte helt obetydlig grad.
2014-05-31, 19:20
Medlem
Ok, och ett stycke Berglund i laget skulle knappast dra ner på det ryktet .
2014-05-31, 19:28
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ok, och ett stycke Berglund i laget skulle knappast dra ner på det ryktet .
Det kommer aldrig hända.
2014-05-31, 19:45
Medlem
Min dröm är förstås att se honnom i v-ås igen, men det kommer inte heller att hända. Inte i dagsläget i.a.f. Det sägs att han inte trivs i NHL? Men många klubbar i europa är nog beredda på att betala en hel del för honom kan jag tänka mig.
2014-05-31, 19:47
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Min dröm är förstås att se honnom i v-ås igen, men det kommer inte heller att hända. Inte i dagsläget i.a.f. Det sägs att han inte trivs i NHL? Men många klubbar i europa är nog beredda på att betala en hel del för honom kan jag tänka mig.
Tror att snacket om att han inte trivs i NHL är ren bs om jag ska vara ärlig. Har inte sett att stått någonstans. Han fortsätter i NHL.
2014-05-31, 19:51
Medlem
Jo, jag tror som dig och att det här är ett rent silly rykte bara..
2014-05-31, 20:09
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag håller med dig. Murray på stor is är för tillfället ingen vacker syn. Men jag gissar på att vi supportrar till andra lag skulle jubla.

Nej, han var ju inte direkt någon höjdare i allsvenskan och nu är det ett snäpp uppåt. Säkert en sevärd attraktion på så vis, men ingen jag skulle vilja ha i mitt lag.

Citat:
Ursprungligen postat av fixar-frasse
Senare årens framgångar har skapat ett gott rykte runtom i hockeyvärlden. Åtminstone i någon inte helt obetydlig grad.

Visst är det så, men var är grabbarna som förde framgång till klubben nu?

Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Blommor, gardiner och fina dagis!

Blommor: Det kanske ni har, men hur länge lär dom överleva med vattnet?

Gardiner: Ja, om inte Jimmie plockar med sig rub(l)bet.

Fina dagis: Nej.
Senast redigerad av siryessir 2014-05-31 kl. 20:16.
2014-05-31, 20:35
Medlem
Tror nog att de flesta som inte har anknytning till någon av städerna hellre skulle gå till Skellefteå än annat valfritt lag i nuläget, trots tappen, när säsongen börjar så har nog staden ett hockeylag som kan utmana.

Men nja, SM-guldet känns betydligt längre bort.
2014-05-31, 20:44
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
Tror nog att de flesta som inte har anknytning till någon av städerna hellre skulle gå till Skellefteå än annat valfritt lag i nuläget, trots tappen, när säsongen börjar så har nog staden ett hockeylag som kan utmana.

Men nja, SM-guldet känns betydligt längre bort.

Skellefteå tappar mycket. Kanske Möller och Bellemare också då. Men fan vad mycket pengar de har kvar att spenda på spelare. Det största problemet är väl att det knappt finns nåt på marknaden. Ska de göra massa ahl-chansningar som typ hv gjort senaste åren så kan alla stålar vaa borta snabbt. Och hitta svenskar som är ens i närheten av Jocke, Jimmie och Möller är svindyrt i shl-mått.

Men det största problemet måste ändå vara att stommen försvinner. Det har varit så lätt för alla unga att komma upp när de kunnat luta sig mot Jimmie, Jocke, Möller, Bellemare med flera. Tror inte spelare som Oscar Lindberg, Arvidsson, Emanuelsson, Alm, Granberg med flera hade varit så långt framme i karriären om de spela i hv tex.
2014-05-31, 21:02
Medlem
Pappersnesduks avatar
Kvalitémässigt är alltid svårt att ersätta spelare Jimmie, Lindström etc. Men det finns bra med kapital där uppe i Skellefteå. Skellefteå kommer bli slagkraftigt även nästa säsong, även om dom inte alls kommer upp till den nivån som dom har spelat.
Men duktiga blir dom.
2014-05-31, 21:20
Medlem
Godslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Runt 6,5 miljoner hittills. Sedan fick vi tydligen nån mille för Jimmie.

6,5 miljoner blir det inte för tre spelare. Det blir inte maxersättning bara för att era spelare signades efter taket för tio spelare som kostade 1,65 miljoner.

I december betalar NHL ut en klumpsumma till SIF som delar pengarna rakt av på antalet spelare, och då får ni 3*snittet.
2014-05-31, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
6,5 miljoner blir det inte för tre spelare. Det blir inte maxersättning bara för att era spelare signades efter taket för tio spelare som kostade 1,65 miljoner.

I december betalar NHL ut en klumpsumma till SIF som delar pengarna rakt av på antalet spelare, och då får ni 3*snittet.
Helt sant! Med pengarna för Jimmie lär det dock fortfarande vara över den summan. Sedan får vi se vad som händer med Bellemare och Arvidsson.

I aftonbladet skriver man på detta sätt:
Citat:
* För Joakim Lindström utgår ingen standardersättning då han inte varit borta från NHL i mer än 3 år från sin senaste sejour.
Detta låter som att om Möller skulle dra igen skulle vi få ersättning. Är det Erik Karlsson/Jimmie Larsson som svamlar eller?

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Blommor: Det kanske ni har, men hur länge lär dom överleva med vattnet?

Gardiner: Ja, om inte Jimmie plockar med sig rub(l)bet.

Fina dagis: Nej.
Öj, vi har fått ordning på bajsvattnet och dessutom ersättning för det, så nu har vi råd att köpa nya gardiner!
Klart vi har, Peo's ord är lag!
Senast redigerad av atreyeri 2014-05-31 kl. 21:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in